• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

F1 2013, een nieuw seizoen met 6 kampioenen

Wie wordt er kampioen F1 2013


  • Totaal aantal stemmers
    18

MrGiorgio

De Planner
Het nieuwe (63e) seizoen F1 is begonnen.
timthumb.php

Met de terugkeer van Kimi Raikonen, zien we maar liefst 6 (ex-)kampioenen aan de start verschijnen.
Schumacher heeft betere resultaten beloofd dan vorig jaar. Hamilton heeft bij het grote publiek niet zoveel credits meer.
Ferrari heeft al erg lang niet meer vooraan gereden. En de RedBulls hebben de smaak te pakken, maar hebben afgelopen seizoen zich alleen maar volledig gericht op het afgelopen jaar.
De spelregels zijn behoorlijk veranderd, dus er is van alles mogelijk.

En bij Caterham (het voormalige Team Lotus) heeft er eindelijk weer een Nederlander een zitje kunnen bemachtigen. Weliswaar als testrijder, maar met Kovalainen aan het einde van zn carriere zou het zomaar kunnen zijn dat we ergens aan het einde het seizoen Guido van der Garde tijdens een race in actie kunnen zien

-Auto's mogen niet meer meedoen aan tests voorafgaand aan het seizoen zonder geslaagd te zijn voor de crashtest.

-De maximale raceduur wordt vastgelegd op vier uur, om te voorkomen dat een race die lange tijd onderbroken wordt tot wel acht uur kan duren.

-Voor de safety car terugkeert naar de pits mogen alle auto's die op een ronde gezet zijn die ronde terugpakken en achteraan aansluiten, om er voor te zorgen dat er bij de herstart geen langzamere auto's het gevecht om de leiding in de wedstrijd verstoren.

-Auto's die zich in de pitstraat bevinden op het moment dat een race wordt stilgelegd, mogen nu de plaats op de grid innemen die zij in de race hadden op het moment dat de race werd stilgelegd.

-Coureurs mogen niet langer de baan verlaten zonder een te rechtvaardigen reden. Het afsnijden van een chicane tijdens een opwarmronde of inlap, bedoeld om tijd en/of brandstof te besparen, wordt daarmee verboden.

-Coureurs mogen niet meer de racelijn innemen nadat zij van deze lijn zijn afgeweken om een positie te verdedigen.

-Tijdens het seizoen komt er een driedaagse test. De afgelopen jaren waren testsessies gedurende het seizoen niet toegestaan.

-Alle beslissingen van de stewards waartegen geen beroep aangetekend kan worden, staan nu in hetzelfde gedeelte van het reglement in plaats van verspreid.

-Alle banden die aan een coureur zijn toegewezen mogen nu tijdens de vrije trainingen worden gebruikt. De beperking van drie sets vervalt daarmee.

Veranderingen aan het technisch reglement voor 2012

-Alle instellingsmogelijkheden van de ECU zijn nu opgenomen in het technische reglement in plaats van in technische richtlijnen.

-Striktere regelgeving omtrent de uitlaatpijpen. Doel is ervoor te zorgen de aerodynamische -invloed van uitlaatgassen op de auto tot een minimum te beperken.

-Betere markering van door marshalls te bedienen noodschakelaars in de auto.

-De zijkanten van de auto worden onderworpen aan een extra push-off test.
Bron:RTL sport

Kalender
18 mar Australië
25 mar Maleisië
15 apr China
22 apr Bahrein
13 mei Spanje
27 mei Monaco
10 jun Canada
24 jun Europa
8 jul Engeland
22 jul Duitsland
29 jul Hongarije
2 sep België
9 sep Italië
23 sep Singapore
7 okt Japan
14 okt Zuid-Korea
28 okt India
4 nov Abu Dhabi
18 nov Verenigde Staten
25 nov Brazilië
 
Waarom staat "onze Jos" niet in deze poll?

Oh wacht... hij staat niet op de grid, maar nog steeds in het grind :p
Foto-VLMTVBHB.jpg

Kijk ook ff naar de bron van deze foto... modelbouwers.nl.
Whahahaaa, dat ze hem zo willen vereeuwigen... ouch
:p
 
Er zijn nu 2 races achter de rug en het lijkt een interessant en spannend seizoen te worden.

De grote verrassing voor mij is Lotus Renault. De Lotus E20 is snel en met herintreders Raikkonen en Grosjean aan het stuur is het podium in het zicht.

De MP4-27 van McLaren lijkt zich in de winter te hebben ontwikkeld tot een goede kwalificatie auto.
Tijdens de wedstrijd lijkt de race-pace nog niet goed te zijn. De komende weken hebben ze de tijd om daar aan te werken, want de volgende race is pas 15 april in China.

Lewis Hamilton heeft aangegeven dat hij liever naar de positieve kanten kijkt dan naar de negatieve. De Brit kwalificeerde zich zowel in Australië als Maleisië naar de pole-position, maar kwam in beide races niet verder dan de derde stek.

"Ik zou vijftig punten moeten hebben, maar die heb ik niet", verklaarde hij tegenover de Britse krant The Guardian. "Ja, natuurlijk hadden we graag twintig punten meer gehad, maar gelukkig waren we consistent en konden we voorin meevechten."


Hamilton gaat nu op trainingskamp. Gedurende de pauze van drie weken voor de race in China gunt Hamilton zichzelf dus geen rust. "Ik zal hard trainen. De race in Maleisië was fysiek best makkelijk, dus we hebben gedurende de winter goed gewerkt. Fysiek gezien verkeer ik niet in een slechte vorm, maar het is nu zaak om dit vast te houden. Een jaar in deze sport is erg lang." Hamilton liet tevens weten trots te zijn op de manier waarop McLaren aan het seizoen is begonnen. "Het team heeft fantastisch werk geleverd om ons te krijgen waar we nu zijn. We waren twee keer de snelste in de kwalificatie, dus er zijn veel positieve punten om op verder te gaan."

"Ik kijk erg uit naar de volgende twee races en ik zal me op de beste manier voorbereiden. Het hoofddoel is dat mijn racesnelheid beter wordt. Ik sprak na de race op Sepang nog even met Fernando Alonso en Sergio Perez. Zij hadden veel last van onderstuur, terwijl ik juist veel overstuur had. Misschien is mijn set-up voor de auto te agressief, dus ik zal voor de volgende races wat veranderingen doorvoeren." Bron: GPupdate.net
 
Spannend seizoen tot nu toe ! Zeven races en even zoveel winnaars.

Ik ben benieuwd hoe dit weekend de F1 van Valencia gaat aflopen. Het is een race die niet op het circuit van Valencia wordt gehouden, maar in de straten van Valencia.

Stand na zeven races

1. Lewis Hamilton 88 punten
2. Fernando Alonso 86
3. Sebastian Vettel 85
4. Mark Webber 79
5. Nico Rosberg 67
6. Kimi Räikkönen 55
7. Romain Grosjean 53
8. Jenson Button 45
9. Sergio Pérez 37

Constructeurs:

1. Red Bull 164 punten
2. McLaren 133
3. Lotus 108
4. Ferrari 97
5. Mercedes 69
6. Sauber 58
 
Met nog 3 races voor de boeg, waarbij de 4 laatste races door Vettel werden gewonnen is de stand als volgt:

1. Sebastian Vettel 240
2. Fernando Alonso 227
3. Kimi Räikkönen 173
4. Mark Webber 167
5. Lewis Hamilton 165
6. Jenson Button 141
7. Nico Rosberg 93
8. Romain Grosjean 90
9. Felipe Massa 89
10. Sergio Perez 66
11. Kamui Kobayashi 50
12. Nico Hülkenberg 49
13. Paul di Resta 44
14. Michael Schumacher 43
15. Pastor Maldonado 33

En met het bericht dat Vettel gediskwalificeerd is na Q3 in Abu Dhabi, belooft het zometeen een spannende race te worden.

De startopstelling van de 1e 5 rijen
1 Lewis Hamilton McLaren - Mercedes
2 Mark Webber RedBull - Renault
3 Pastor Maldonado Williams - Renault
4 Kimi Räikkönen Lotus - Renault
5 Jenson Button McLaren - Mercedes
6 Fernando Alonso Ferrari
7 Nico Rosberg Mercedes
8 Felipe Massa Ferrari
9 Romain Grosjean Lotus - Renault
10 Nico Hülkenberg Force India - Mercedes
Vettel start als laatste maar zal als een warm mes door de boter zich een weg gaan banen door het startveld.
Maar hoe fijn zou het zijn voor de stand in het kampioenschap als Kimi of Lewis de overwinning pakken en Alonso en Vettel puntloos bleven...?
 
Hmmm Vettel start als laatste!!
Fijn.. Lekker spanning de laatste paar races.! :)
Alonso mag van mij wel wat puntjes pakken, maar wel dat t verschil tussen Seb en Fer klein blijft..
Dus weer lekker spanning tot de laatste race, net als 2 jaar terug... Heerlijk zo`n strijd op t circuit..! :)

Kimi mag van mij ook deze race winnen, zelfs Maldonado, als de punten tussen Alonso en Vettel klein blijven, voor de spanning..

Dus ik ga er vanmiddag eens lekker voor zitten, onder t genot van een lekker bakkie koffie :D
 
Algemeen Dagblad zei:
Het laatste rondje in de Formule 1 mag dit seizoen gereden zijn, helemaal voorbij lijkt de race van afgelopen zondag in Brazilië nog niet. Volgens Britse en Italiaanse media overweegt Ferrari, de renstal van 'verliezer' Fernando Alonso, een protest in te dienen tegen winnaar Sebastian Vettel van Red Bull. Daardoor zou hij de wereldtitel, zijn derde op rij, wel eens kunnen verliezen.
De 25-jarige Duitser zou tijdens de laatste Grand Prix in São Paulo collega Jean-Eric Vergne van Toro Rosso hebben ingehaald tijdens een gele vlag-situatie, waarbij inhalen niet is toegestaan. Volgens het reglement had hij een drive-through moeten krijgen, wat hem twintig strafseconden zou hebben gekost. Vettel zou dan terugvallen naar de achtste plaats, waardoor de titel met een puntje verschil naar Fernando Alonso zou gaan.

De teamleiding van Ferrari hoopt nu met de camerabeelden vanuit de bolide van Vettel te kunnen aantonen dat de coureur van Red Bull een illegale manoeuvre heeft begaan.

Het seizoen is dus nog niet over ...
 
BTW de kans is ook heel groot dat er niets van komt aangezien er geen beslissing is genomen tijdens de race om dit verder te onderzoeken.
Trouwens als de wedstrijdleiding heeft beslit dit te laten schieten als zijnde glad moment, is het zoals bij voetbal de scheidsrechter heeft het altijd juist ook al is hij de grootste fout aan het maken.


Sent from my Sony Tablet S using Tapatalk 2
 
9 races op bbc zoals vorig jaar en de rest hebben we in belgie het bagger slechte vier maar je ziet de race +reclame
Was vorig jaar aan het kijken geweest voor sky maar komt me wat te duur uit.

Sent from my Sony Tablet S using Tapatalk 2
 
Dit weekend nog via upc meen ik is op sport 1 de wedstrijd te zien.

UPC biedt u de eerste events gratis aan

Gaat Jenson Button op voor zijn vierde zege in deze Australische Grand Prix? Of strijkt wereldkampioen Sebastian Vettel met de eer? Wij willen niemand iets van het eerste Formule 1 spektakel van het seizoen laten missen. Daarom kan iedere UPC Digitale TV-abonnee zonder abonnement op Sport1 dit eerste weekend (15-17 maart) gratis meegenieten van de trainingen, de kwalificatie en natuurlijk de race zelf.
(bron: upc.nl)

RTL is gestopt met het uitzenden van de Formule 1, maar dat betekent niet dat de Nederlandse fans verstoken blijven van de beelden. Sport1 zendt alles live uit, maar er zijn ook alternatieven waar geen decoder voor nodig is.
Het grote voordeel van de ‘nieuwe’ Formule 1-uitzendingen op Sport 1 is dat alles live is. En met het woord ‘alles’ overdrijven we niet. Zowel de vrije training, de kwalificaties als de race worden rechtstreeks uitgezonden, zonder reclames. Ronald van Dam, oud-hoofdredacteur van Formule 1, verzorgt het commentaar en Olav Mol reist naar alle races voor interviews en leuke items.

Met een abonnement op Sport1 kun je als kijker via je pc of tablet genieten van Formule 1 op zes verschillende kanalen. Op het hoofdkanaal wordt de race getoond die je gewend bent. Oftewel de beelden die de regisseur je voorschotelt. Maar afhankelijk van wat er vanaf het circuit wordt doorgeseind, zijn er extra feeds zodat je zelf kunt bepalen vanuit welk gezichtspunt je de race wil kijken.

De prijzen voor Sport 1 variëren per kabelmaatschappij, maar tot 15 maart geldt vrijwel over een aanbieding om de eerste drie maanden voor 5 euro per maand te kijken. Kijk voor meer informatie op: https://abonneren.sport1.nl/

Wil of kun je niet betalen, dan zijn er andere opties, ook zonder schimmige streams. Zo zendt Veronica dit jaar drie races live uit: Canada, de Verenigde Staten en Brazilië. Van de overige zestien Grands Prix wordt een samenvatting getoond. Het Duitse RTL zendt alle races uit, maar zit niet bij alle televisieaanbieders in het standaardpakket. In België zijn de Grands Prix te zien op VIER en La Deux.

Op de BBC worden de races in China, Spanje, Canada, Engeland, België, Italië, Japan, India en Brazilië live uitgezonden en ruime samenvattingen van de overige races. Ben Edwards en David Coulthard zijn daar de vaste commentatoren. Lee McKenzie krijgt gezelschap van Tom Clarkson als pitreporter en Suzi Perry neemt de presentatie over van Jake Humphrey. Daarnaast zendt BBC Two van de live uitgezonden races ook de vrije trainingen in zijn geheel uit.
(bron: formule 1.nl)
 
mmnn, dat bericht heb ik niet gehad van UPC... eens ff kijken of dat ook voor mij geld.

edit:

Gevonden op de upc site

Ga naar UPC Live TV op kanaal 15. Kies met uw afstandsbediening de Formule 1 Grand Prix van Australië 2013. Heeft u Horizon TV? De Formule 1 events zijn niet beschikbaar via UPC Live TV, maar kijk dit weekend gratis Formule 1 op kanaal 212 (Sport 1 Select). Als abonnee van UPC Digitale TV geniet u gratis van deze race. Heeft u de smaak te pakken gekregen en wilt u meer races 'live' volgen? Dan betaalt u € 6,95 per wedstrijd. De kosten zijn terug te vinden op uw UPC-factuur onder het kopje 'UPC Live TV'.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
DieHard [2013] Captain Phillips Films / Movies 1
coolfris [2013] Prisoners Films / Movies 1
DutchMicro [2013] The Hobbit: The Desolation of Smaug Films / Movies 0
L [2013] Jobs Films / Movies 0
l3p L3p D3sk 2013 Gallery & Build Logs 42
Q FatLAN Vips 14 - Lommel - 4-5-6 oktober 2013 Lan Party 0
E [2013] Now you see me Films / Movies 3
A [LAN-party] TheGeneration Part 3 18-19-20 oktober 2013 Lan Party 0
vincent F1 2013 Gaming 2
AverageNinja Steam Summer Sale 2013 Gaming 3
J [2013] 300: Rise of an Empire Films / Movies 0
E Highflow's Friendly Winter OC Compo 2012/2013 Voting Topic :) Overclocking 12
XenoMorpH [2013] The End Films / Movies 0
J [2013] Elysium Films / Movies 2
J [2013] Pain and Gain Films / Movies 0
dopestuff 3Dmark 2013 scores Benchmarks & Scores 62
J [2013] Despicable Me 2 Films / Movies 13
Freddy Sim City 5 - 2013 Gaming 136
J [2013] The Hangover 3 Films / Movies 1
J [2013] The Sweeny Films / Movies 1
MrGiorgio Films te verwachten in 2013 Films / Movies 24
Freddy [2013] Pacific Rim Films / Movies 5
E HF Winter OC Compo 2012/2013 results! Overclocking 21
E Highflow's Friendly Winter OC Compo 2012/2013 :D Overclocking 114
DutchMicro [2012/2013] Silent Hill: Revelation Films / Movies 1
J [2013] A good day to DIE HARD (5) Films / Movies 9
Das Experiment [2013] Evil Dead Films / Movies 1
J [2013] Iron Man 3 Films / Movies 5
J [2013] Epic Films / Movies 2
RWB Overstap naar een custom loop Advies Waterkoeling Setup 3
HighFlow Op zoek naar een cadeau voor Vaderdag 2023 en een goede deal? HighFlow Computer Cooling Shop 0
D Welk block voor een 3080 ti Waterkoeling 4
Freddy Plaatjes door een AI laten maken! Algemene Discussies 3
john een rtx 4090 toe voegen Waterkoeling 1
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
Robin Iemand ervaring met een coolermaster masterbox nr600 case en radiatoren? Waterkoeling 14
F Ik zoek een waterblok voor de Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC 11G Waterkoeling 0
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
M D5 pomp start pas na een minuut of 10. Please help! Waterkoeling 3
arwin74 Plexi of alu behuizing voor een enkel 5.25" apparaat Gezocht 0
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
M Wat past in een Meshify 2 XL Waterkoeling 4
Mannekino Is er voldoende ruimte tussen een 16mm OD fitting en ventilator zodat ik geen extender hoef te gebruiken? Waterkoeling 7
Bl4ckj4ck666 Nieuwe videokaart, RTX 3090 FE, heb ik een nieuwe voeding nodig? Hardware & Software 5
M Custom loop in een Fractal nano s Waterkoeling 3
HighFlow HighFlow een weekje op vakantie, van dinsdag 18 augustus tot 25 augustus 2020 HighFlow Computer Cooling Shop 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan