• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Dag Sinterklaasje, Dag, Dag, Dag, en ***** Piet....

Johnny

Moderator
Forumleiding
AMSTERDAM -

Nederland moet helemaal stoppen met het Sinterklaasfeest. Dat zegt professor Verene Shepherd, hoofd van de werkgroep van de Verenigde Naties die onderzoek doet naar Zwarte Piet. De werkgroep bezoekt binnenkort Nederland om zelf het Sinterklaasfeest mee te maken. Maar wat Shepherd betreft is het ook meteen de laatste keer dat het feest gevierd wordt.

Zwarte Piet-heisa alleen in Amsterdam

Hoewel het onderzoek van de VN nog in volle gang is, heeft de van oorsprong Jamaicaanse Sheperd haar conclusie al klaar, zo blijkt uit een interview met EenVandaag. ,,De werkgroep kan niet begrijpen waarom Nederlanders niet inzien dat dit een terugkeer naar de slavernij is en dat in de 21ste eeuw dit feest moet stoppen", zo stelt ze onomwonden. De VN-onderzoekster vindt dat Nederlanders maar genoegen moeten nemen met de kerstman. ,,Wat is er mis met 1 Santa Claus, waarom twee Santa Clauses?”
Wat haar betreft moet premier Rutte persoonlijk ingrijpen. ,,De premier heeft de macht om dit te veranderen en om zijn invloed uit te oefenen op de groep die deze gewoonte in stand houdt.”

Eerder liet Rutte nog weten dat het geen taak van de overheid is om het Zwarte Piet-debat te beslechten. Volgens de premier staat het iedereen vrij om een witte piet op te voeren, maar hij wees erop dat het hulpje van de Sint volgens de overlevering altijd zwart is geweest. „Zwarte Piet is zwart, daar kunnen we weinig aan veranderen.”

Uit een rondgang van De Telegraaf langs gemeenten in Nederland blijkt bovendien dat buiten Amsterdam eigenlijk vrijwel niemand zich druk maakt om Zwarte Piet. Ook niet in plaatsen met grote Antilliaanse of Surinaamse gemeenschappen zoals Den Helder en Dordrecht of in andere grote steden als Rotterdam en Den Haag.

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/21993260/__VN_willen_einde_sinterklaas__.html


d9ff8e8f0013280030e46f1530e1347e.png



____________________________


Zie hierboven het resultaat van het ongelofelijke gezeik rondom onze vriend met de piet...
 
lol en het is niet alleen in Nederland in België ook :p
Waar da mensen hun mee bezig houden al was zwarte piet een chinees wat maakt mij dat uit het is toch plezant voor de kinderen.
 
De kerstman heeft elfen. Dat zijn net kleine kinderen. Oftewel, Santa Claus maakt zich schuldig aan kinderarbeid.
Vergezocht, maar zo kan je overal wel wat achter gaan zoeken.

1379429_654475087918672_1615217467_n.jpg


Moet niet gekker worden zeg.
 

Nederland begint gewoon een kutland te worden.
En dat zeg ik als trotse blanke Nederlander.

De minderheden die zwarte Piet racisme vinden moeten eens ophouden met zeiken en profiteren.
Zolang zij hunzelf in een slachtofferrol zetten gaan mensen vanzelf medelijden met ze krijgen. :)
 
Zwarte piet is toch zwart omdat hij door de schoorstenen moet? En wie heeft er gezegd dat zwarte piet een neger is? Kan ook even zo goed een aziaat zijn die roet op z'n gezicht heeft.
 
Het slaat ook nergens op.

Ze moeten iedereen die het racistisch vind een schop geven en het land uit sturen. Hoeven zij zich geen zorgen meer te maken dat ze er mee geconfronteerd worden en zijn wij van het gezeik af.

Schijtziek word je er eigen van, al dat geneuzel..
 
Het verbieden van Sinterklaas is in strijd met onze grondwet.

Artikel 1

Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Hoeveel kleine kinderen geloven niet in onze goed heiligman?
 
AMSTERDAM -

Nederland moet helemaal stoppen met het Sinterklaasfeest. Dat zegt professor Verene Shepherd, hoofd van de werkgroep van de Verenigde Naties die onderzoek doet naar Zwarte Piet. De werkgroep bezoekt binnenkort Nederland om zelf het Sinterklaasfeest mee te maken. Maar wat Shepherd betreft is het ook meteen de laatste keer dat het feest gevierd wordt.

Zwarte Piet-heisa alleen in Amsterdam

Hoewel het onderzoek van de VN nog in volle gang is, heeft de van oorsprong Jamaicaanse Sheperd haar conclusie al klaar, zo blijkt uit een interview met EenVandaag. ,,De werkgroep kan niet begrijpen waarom Nederlanders niet inzien dat dit een terugkeer naar de slavernij is en dat in de 21ste eeuw dit feest moet stoppen", zo stelt ze onomwonden. De VN-onderzoekster vindt dat Nederlanders maar genoegen moeten nemen met de kerstman. ,,Wat is er mis met 1 Santa Claus, waarom twee Santa Clauses?”
Wat haar betreft moet premier Rutte persoonlijk ingrijpen. ,,De premier heeft de macht om dit te veranderen en om zijn invloed uit te oefenen op de groep die deze gewoonte in stand houdt.”

Eerder liet Rutte nog weten dat het geen taak van de overheid is om het Zwarte Piet-debat te beslechten. Volgens de premier staat het iedereen vrij om een witte piet op te voeren, maar hij wees erop dat het hulpje van de Sint volgens de overlevering altijd zwart is geweest. „Zwarte Piet is zwart, daar kunnen we weinig aan veranderen.”

Uit een rondgang van De Telegraaf langs gemeenten in Nederland blijkt bovendien dat buiten Amsterdam eigenlijk vrijwel niemand zich druk maakt om Zwarte Piet. Ook niet in plaatsen met grote Antilliaanse of Surinaamse gemeenschappen zoals Den Helder en Dordrecht of in andere grote steden als Rotterdam en Den Haag.

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/21993260/__VN_willen_einde_sinterklaas__.html


d9ff8e8f0013280030e46f1530e1347e.png



____________________________


Zie hierboven het resultaat van het ongelofelijke gezeik rondom onze vriend met de piet...


en als ze nou de geschiedenis van Santa Claus gaat bekijken dan komt ze erachter dat de santa claus voortkomt uit sinterklaas.
en dat santa claus in zijn huidige vorm gemaakt is door coca cola .. sinterklaas was er eerder .. dus waarom het eerdere afschaffen als de andere uit commercie geboren is
 

Nederland begint gewoon een kutland te worden.
En dat zeg ik als trotse blanke Nederlander.

De minderheden die zwarte Piet racisme vinden moeten eens ophouden met zeiken en profiteren.
Zolang zij hunzelf in een slachtofferrol zetten gaan mensen vanzelf medelijden met ze krijgen. :)

En je hebt nu niet door dat dit een racistische uitspraak is? Ik zie veel rasiscme om me heen, jij suggereert dat 'ze' dat aan henzelf te danken hebben?
 
Dat zeg ik niet. Lezen.
Als jij jezelf maar zielig blijft vinden en dat maar blijft herhalen over de rug van een 'kinderfeest' JA dat roep je het op jezelf af. Of jij dat racistisch vind heb ik maling aan.

Niemand maar dan ook niemand heeft zitten zeuren/zeiken over zwarte Piet. Want het is een kinderfeest. Helemaal geweldig toch?
Tot dat er een paar donkere mensen het zo nodig vonden om een kinderfeest te bekritiseren vanwege een witte man op een paard die zwarte/donkere knechten heeft. Nee want dat kan niet in deze tijd! het is racistisch. Die mensen missen compleet de essentie van Sinterklaas.

Maar wie de bal kaatst kan hem terug verwachten en dat is ook gebeurt. Maar weet je wat het punt is? zodra blanken in dit geval Sinterklaas en zwarte Piet verdedigen word er gelijk het 'slavernij' spelletje gespeeld.

'Zien jullie niet dat zwarte Piet een slaaf is' 'Het is toch racistisch? blanken die zich zwart schminken' 'Kan echt niet'

Dat zijn de dingen die je dan hoort. Niets meer over dat kinderen Sinterklaas helemaal geweldig vinden, of zwarte Piet want die doet gek en geeft snoep etc etc.
Daar hoor ze dan niet meer over. Het gaat op dat punt puur om HUN geschiedenis en HUN krokodillentranen. Niets meer. Niets minder.

Zodra mensen zwarte Piet verdedigen worden er direct stempeltjes 'racist' op geplakt. Alsof de mensen dan niet compleet bij hun ei zijn of dat ze geen argumenten hebben om zwarte Piet te verdedigen.

Mijn uitspraken mag je 'racistisch' noemen of voor mijn part noem je mij een 'racist' maar ik zeg waar het op staat. Want het zal mij echt een rotzorg wezen wat jij of bijvoorbeeld minderheden van mij vinden. Geen ene moer. :)
 
Vergelijkbare onderwerpen

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan