• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Xbmc

Xelation

Off-topic Extraordinaire
Hallo heren,

Ik was mijn XBMC aan het reorganiseren en heb nu alles zo minimalistisch ingedeeld en opgeschoond.

Zelf gebruik ik een Atv2 die gelijk XBMC boot met alleen VIDEO als optie naast Systeem.

Nu bekijk ik alles vanaf mijn nas-server waar ik voor mezelf een map met Films en een map met TV-series heb staan. Ik heb 2 shortcuts (althans dat dacht ik) aangemaakt naar Films en TV-series onder de optie VIDEO. Ik dacht shortcuts, maar wat hij eigenlijk doet is het verdelen over Films en Series. Dat werkt voor mij dan ook prima en naar behoren omdat ik het toch al zo had onderverdeeld.

Maar nu heeft mijn vriendin ook haar eigen map op de server, maar daar zit van alles tussen en ze beheert het niet zo netjes als ik (hoef ik haar ook niet proberen aan te leren trouwens haha). Maar ze gooit films, series, video's allemaal in 1 map. Wat niet erg is, maar als ik in XBMC voor haar een shortcut wil aanmaken dan zet XBMC haar troep in de mappen Films en TV-series.

Bestaat er een mogelijkheid dat hij daadwerkelijk een shortcut maakt naar haar map en dat het daar in blijft?

ps wat voor skin gebruiken jullie?
ps mocht iemand een manual willen voor de installatie van XBMC op een Atv2, dan maak ik hem wel aan.
 
Hmm dat had ik ook omdat ik nog aan het testen was met diversen plug-ins. Denk dat sommige elkaar verstoren, vandaar dat ik alles heb verwijderd en alleen XBMC heb geïnstalleerd.

Heb de daar de volgende stappen voor gedaan:

- Atv2 restore via iTunes zelf, voor clean "legale" installatie.
- Hierna de Jailbreak, zie hier: link.
- Hierna XBMC er op, zie hier: link.

En hierna mits je dat wilt de ssh command om gelijk in XBMC te booten:

- install: apt-get install org.tomcool.xbmc-booter
- verwijderen: apt-get remove org.tomcool.xbmc-booter
 
oe nice voor de straight boot. ik boot namelijk eerst naar atv2 en daarna open ik xbmc
maar gebruik ook de normale atv2 voor airplay etc
ik heb een addons erop zitten voor xbmc alleen een clean install. ik draai nu wel EDEN.
 
Probeer de fresh-install even, het werkte bij mij iig.

Waar gebruik jij Airplay voor eigenlijk?

Ik gebruik de app "XBMC Constellation", hiermee heb ik volledige beheer van XBMC vanaf mijn iPhone. Stel dat ik alleen muziek wil afspelen, dan doe ik dat via deze app zonder dat de tv aan moet.

Moet dan wel zeggen dat de atv2 via HDMI verbonden is naar de versterker en de versterker naar de TV. Hierdoor kan ik dus zonder de TV aan te hebben staan muziek beluisteren.

Of gebruik je Airplay bijv. voor foto's?
 
Laatst bewerkt:
mijn home cinema set thuis is nu niks.
receiver is eruit wil een receiver met HDMI in/output.
ik heb gebruik gemaakt van xbmc constellation op mijn htpc.
ooit ga ik terug naar htpc maar eerst me surround set afmaken.

ik ga waarschijnlijk atv flash op laten installeren door een vriend van me die een license heeft ervan.

maybe moet ik wel een fresh instal doen ga even kijken thanks voor de info iedergeval.
verder werkt de atv2 perfect en vrouwlief hoeft niet meer te kloten.
 
Heb flash black ook gekocht, werkt niet zo soepel.

Bijv. die media player kan niet connecten naar mijn nas server en reboot. Superraar, plex is ook wel goed maar kan alleen vanaf een plex server helaas.


Verzonden vanaf mijn iPhone 4 met TapaTalk.
 
Terug
Bovenaan