+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: wat te doen met waterschade aan hout?

underwater enthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud of
    Ingeschreven
    Thu 30-Jun-11
    Credits
    737
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    23

wat te doen met waterschade aan hout?

*Ik weet niet zeker of dit de beste plaats is, indien niet mag een mod dit altijd verplaatsen.*

Even kort het verhaal schetsen, een jaar geleden heb ik grote, mooie boekenkast gekregen voor in mijn huis, maar omdat we er toen nog hard in aan het werken heeft die een jaar in een loods gestaan. Nooit geen probleem geweest, meerdere keren gecontroleerd, maar toen we hingen om deze op te halen merkten we dat er in de laatste maand toch water was binnengelopen, en de plas was natuurlijk recht waar mijn kast stond

nu is mijn vraag, wat is de beste manier om dit zo mooi mogelijk te herstellen? Er zijn twee soorten schade aan. Een deel van de kast die in het water stond was van ruw hout, en deze is vooral verdonkerd, al het vuil is er ondertussen al van.
    zijkant.jpg

Ik denk dat dit gewoon opgelost zal zijn door deze eens te schuren en dan te verven of te oliŽn. Niet het einde van de wereld. Het grotere probleem zijn deze kast deuren die vernist waren. Hier is de vernis er deels van los gekomen. Kan dit nog hersteld worden? En is het mogelijk het hout patroon nog terug te krijgen, of is het verloren?
    deur.jpg

deur2.jpg

Hopelijk kan iemand wat raad brengen

Geen modder eter CDA441 has much to be proud ofCDA441 has much to be proud ofCDA441 has much to be proud ofCDA441 has much to be proud ofCDA441 has much to be proud ofCDA441 has much to be proud ofCDA441 has much to be proud ofCDA441 has much to be proud ofCDA441 has much to be proud of CDA441's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 27-Aug-11
    Credits
    2.944
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    20
    Aan de eerste foto denk ik dat het schaven en opnieuw oliŽn (met lijnzaadolie) van die planken wel zou kunnen helpen.
    Aan de andere 2 weet ik het niet echt, maar ik zou die dan ook afstrippen en opnieuw vernissen, zal het mooist zijn.
    Ben geen expert, maar ik heb al wat filmpjes gekeken die met houtbewerking te maken hebben
    Wel balen eigenlijk. Veel suc6!
    Ik zeg altijd: als het niet past, moet je het laten passen.

Shoutboxspammer maomanna has much to be proud ofmaomanna has much to be proud ofmaomanna has much to be proud ofmaomanna has much to be proud ofmaomanna has much to be proud ofmaomanna has much to be proud ofmaomanna has much to be proud ofmaomanna has much to be proud ofmaomanna has much to be proud of maomanna's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 06-May-08
    Credits
    2.347
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    26
    het lijkt alsof de plank op de tweede foto gelamineerd is. Dan is er weinig aan te doen. Anders zou ik het schuren en olieen id.
    Een leven met electriciteit, onder hoogspanning opstaan, met weerstand naar je werk,
    tegen de stroom inwerken, geladen naar huis gaan, Contact zoeken met je partner ...
    en dan een opsodemieter krijgen!

+ Plaats een Reactie

User Tag List

Forum Rechten