Bekijk Poll Resultaten: Zijn hifikabels onzin?

Stemmers
10. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Wat een b*llshit, kabels zijn kabels

3 30,00%
  • Maakt wel uit, maar gewoon dikke kabels volstaan

4 40,00%
  • Tuurlijk, anders zouden die kabelfabrikanten niet bestaan

2 20,00%
  • Anders ..... namelijk .....

1 10,00%
+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 18 van de 18

Onderwerp: Kabels Home Cinema, welke kwaliteit? Merk of merkloos?

De Planner MrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond repute MrGiorgio's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 16-Mar-08
    Credits
    8.127
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    52

Kabels Home Cinema, welke kwaliteit? Merk of merkloos?

Ik geloof dat deze vraag hier nog niet gesteld is, maar wellicht dat er hier wel mensen zijn die erover nagedacht hebben.

Komend weekend wordt er een stereoset bij mij geleverd:
    -Versterker
    -dvd speler
    -een stel speakers.

Denk je dat de kabels nog wat uitmaken? Ik heb 2x een analoge cinch kabel nodig, een coax kabel en een scart kabel (de versterker heeft geen hdmi, want t is een oudje)

Zullen gewoon dikke kabels voldoende zijn? Moet ik beslist een merkkabel kopen (Monster, Vanden Hull etc)
    . .

"Would you expect a chair to suddenly become a table?"

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    10.800.048
    Mentioned
    239 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    126
    Ik merkte geen verschil in geluidskwaliteit, volgens mij moet je daar echt een audiofiel voor zijn.

Ik had in eerste instantie dikke merkkabels, alles even snel opgesteld en getest of versterker etc. het deed.
    Alles deed het en mooi geluid, ik helemaal blij.
    Totdat ik de de kabels in de loze ringleidingen in de 4 hoeken van mijn woonkamer probeerde trekken, pastte niet, te dik!!!

Toen heb ik de kabels geruild voor dunne merkloze kabels.
    Geluid naar mijn idee even goed en scheelde behoorlijk veel in prijs met de aantal meters die ik nodig had

Geen modder eter CDA441 has much to be proud ofCDA441 has much to be proud ofCDA441 has much to be proud ofCDA441 has much to be proud ofCDA441 has much to be proud ofCDA441 has much to be proud ofCDA441 has much to be proud ofCDA441 has much to be proud ofCDA441 has much to be proud of CDA441's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 27-Aug-11
    Credits
    2.973
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    20
    Soms kunnen goed geÔsoleerde kabels ruis onderdrukken.
    Heb nu van die "eksion" kabels, 3mm dik, waarvan 1,5mm isolatie, en die geven hťťťl soms een beetje ruis door, omdat er ook andere kabels langs die goedkope kabel loopt.
    Maar of ik er nu een echt verschil in hoor? Nee, denk dat het eerder aan de speakers zou liggen, dan aan de kabels.
    Ik zeg altijd: als het niet past, moet je het laten passen.

chef prutser Hightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond repute Hightower's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 30-Mar-13
    Credits
    16.730
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    44
    Bij een subwoofer kabel hoor ik het verschil wel, heb hier een monster kabel tussen zitten.De bas komt nu veel strakker over, dan met zo'n dun kabeltje.
    chef prutsert

Senior Member jrheuwing is a glorious beacon of lightjrheuwing is a glorious beacon of lightjrheuwing is a glorious beacon of lightjrheuwing is a glorious beacon of lightjrheuwing is a glorious beacon of light
    Ingeschreven
    Sun 05-Jun-11
    Credits
    1.788
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    13
    De keuze voor dikkere kabels heeft met het vermogen van de speakers te maken en de afstand van versterker tot speakers. Een draadje van 1 mm kan minder vermogen aan dan een draad van 2.5 mm. Tevens is het bij langere kabels aan te raden om dikkere te gebruiken. Hierdoor neemt het verlies door de kabel af.
    Wanneer het gepruts ten einde is, begint het plezier.

I Love my NUC Sw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond repute Sw333t's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 16-Jun-09
    Credits
    222
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    123
    Verder, zo veel mogelijk voedingskabels en geluidskabels gescheiden houden. Maakt veel meer verschil dan een Monster / Vanden Hull kabel.
    Haikus are easy.
    But sometimes they don't make sense.
    Refrigerator.

Senior Member ForresT has much to be proud ofForresT has much to be proud ofForresT has much to be proud ofForresT has much to be proud ofForresT has much to be proud ofForresT has much to be proud ofForresT has much to be proud ofForresT has much to be proud of ForresT's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 07-Jun-10
    Credits
    6.064
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    20
    Duurdere kabels zijn zeker wel beter vooral kabels welke volledig zuurstofarm zijn. Echter merk je dit pas na lange tijd als gewone (gamma) kabels gaan oxideren.

Verder is het heel erg van belang met wat je naar muziek luistert.

- Luister je via MP3, is de kwaliteit toch al ruk dus maakt een duurder kabeltje geen verschil

- Luister je via een goede platenspeler versterkt door een goede versterker afgespeeld over goede speakers (producten zijn maar voorbeelden) dan ga je zeker verschil horen.

Ik ben zelf van mening dat je een kabel moet kiezen welke bij de prijsklasse van je overige componenten hoort.

De Planner MrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond repute MrGiorgio's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 16-Mar-08
    Credits
    8.127
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    52
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jrheuwing Bekijk Berichten
    De keuze voor dikkere kabels heeft met het vermogen van de speakers te maken en de afstand van versterker tot speakers. Een draadje van 1 mm kan minder vermogen aan dan een draad van 2.5 mm. Tevens is het bij langere kabels aan te raden om dikkere te gebruiken. Hierdoor neemt het verlies door de kabel af.
    Dus bij mij (6,5 meter lange kabels, 5x140W) is een wat dikkere kabel wel aan te bevelen?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sw333t Bekijk Berichten
    Verder, zo veel mogelijk voedingskabels en geluidskabels gescheiden houden. Maakt veel meer verschil dan een Monster / Vanden Hull kabel.
    Dat is ivm het magnetische veld toch?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Freddy Bekijk Berichten
    Ik merkte geen verschil in geluidskwaliteit, volgens mij moet je daar echt een audiofiel voor zijn.

Ik had in eerste instantie dikke merkkabels, alles even snel opgesteld en getest of versterker etc. het deed.
    Alles deed het en mooi geluid, ik helemaal blij.
    Totdat ik de de kabels in de loze ringleidingen in de 4 hoeken van mijn woonkamer probeerde trekken, pastte niet, te dik!!!

Toen heb ik de kabels geruild voor dunne merkloze kabels.
    Geluid naar mijn idee even goed en scheelde behoorlijk veel in prijs met de aantal meters die ik nodig had
    Wat is het verschil in dikte tussen de dikke en de dunne kabels?
    Hmm, ik beschouw mezelf niet als een audiofiel, maar de set schijnt wel audiofiel te zijn. Zou dat ook nog uitmaken?
    . .

I Love my NUC Sw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond repute Sw333t's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 16-Jun-09
    Credits
    222
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    123
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrGiorgio Bekijk Berichten
    Dat is ivm het magnetische veld toch?
    Signaal storing.

Een audiofiel zal niet snel genoegen nemen met een MP3 . Die zal eerder kiezen voor Super audio CD bijvoorbeeld. Of FLAC. Ken er een aantal die zelfs nog met DCC zitten .

Voor 6,5 meter is 2,5mm al meer dan genoeg overigens.
    Haikus are easy.
    Refrigerator.

Ingeschreven
    Sun 16-Mar-08
    Credits
    8.127
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    52
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Basje Bekijk Berichten

Ik ben zelf van mening dat je een kabel moet kiezen welke bij de prijsklasse van je overige componenten hoort.
    De dvd-speler speelt ook sacd af.

En de receiver was destijds de duurste receiver van Denon. Dus dan ben ik bang dat ik wat dieper in de buidel moet gaan tasten voor de bekabeling.
    . .

Ingeschreven
    Tue 16-Jun-09
    Credits
    222
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    123
    Je kan ook kijken naar Oehlbach kabels: Oehlbach Miniklos 2.5mm - Hificorner.nl

Je gaf wel 5x 140W aan, maar ik weet vrijwel zeker dat dit minder is in werkelijkheid .

Welke receiver praten we over? En welke speakers?
    Haikus are easy.
    Refrigerator.

chef prutser Hightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond repute Hightower's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 30-Mar-13
    Credits
    16.730
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    44
    Je moet kijken naar het rms vermogen van je versterker en speakers,dat is zeg maar de ware watts.
    chef prutsert

Ingeschreven
    Sun 16-Mar-08
    Credits
    8.127
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    52
    Je kan ook kijken naar Oehlbach kabels: Oehlbach Miniklos 2.5mm - Hificorner.nl

Je gaf wel 5x 140W aan, maar ik weet vrijwel zeker dat dit minder is in werkelijkheid .

Welke receiver praten we over? En welke speakers?
    Ja zo'n katrolletje zat ik ook aan te denken van Oehlbach, Monster of Konig.
    Een Denon AVC-A1.
    De speakers zullen de eerste weken een stel Audiolab Thesis zijn. Dit type heeft wat meer vermogen nodig, weet ik uit ervaring van vroeger.
    Maar ik denk in januari/februari (als mn kameraad uitgespeeld is) een paar B&W CDM7 SE.
    Allemaal vintage spul dus van rond 1998.

Dus voorlopig eerst maar stereo. Bevalt het geluid, dan kan ik altijd nog uitbreiden naar een bioscoop opstelling.
    Het is mn eerste stereoset in dit huis en dat is best wel spannend. Ik ken deze ruimte niet zo goed qua klankkleur; 2 wanden met kozijnen en glas.
    Dus het is sowiezo een upgrade van mn logitech setje naar een huiskamer set.
    . .

Ingeschreven
    Tue 16-Jun-09
    Credits
    222
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    123
    Ben zelf nooit echt fan geweest van die Audiolab dingen. Maar dat het een verbetering gaat zijn vanaf een Logitech setje staat boven kijf.

Zou die Audiolabs zo snel als mogelijk vervangen door die B&W's in ieder geval.

Qua klankkleur in huis, wat voor vloer ligt er in huis?
    Haikus are easy.
    Refrigerator.

Senior Member Mortum is a jewel in the roughMortum is a jewel in the roughMortum is a jewel in the roughMortum is a jewel in the rough Mortum's Avatar
    Ingeschreven
    Wed 16-Oct-13
    Credits
    628
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    9
    bij tweakers is ook al een discussie gaande over de Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elven bij maanlicht

Alleen al de titel geeft het al aan dat het dikke BULL- is.

(dit is trouwens ook al vaker getest met de DBT, de Dubbele Blinde Test)

Mn pa zit al enkele jaren in het (professionele) geluidsverhuur.

Zijn kabels zijn wel kwaliteit, maar geen merk. (sterker nog, hij maakt ze vaak zelf) zijn hoofdkabels hebben al enkele jaren meermaals in de sloot geŽindigd (evenementen op een weiland) maar de geluidskwaliteit is nog steeds perfect.

Ingeschreven
    Sun 16-Mar-08
    Credits
    8.127
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    52
    Ben zelf nooit echt fan geweest van die Audiolab dingen. Maar dat het een verbetering gaat zijn vanaf een Logitech setje staat boven kijf.

Zou die Audiolabs zo snel als mogelijk vervangen door die B&W's in ieder geval.

Qua klankkleur in huis, wat voor vloer ligt er in huis?
    Er ligt een houten vloer op een beton onderlaag.
    Mn kameraad krijgt de maand januari nog om met die B&W's te gaan draaien en dan komen ze naar mij toe.
    . .

Shoutboxspammer maomanna has much to be proud ofmaomanna has much to be proud ofmaomanna has much to be proud ofmaomanna has much to be proud ofmaomanna has much to be proud ofmaomanna has much to be proud ofmaomanna has much to be proud ofmaomanna has much to be proud ofmaomanna has much to be proud of maomanna's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 06-May-08
    Credits
    2.347
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    26
    Waar ik zelf wel op zou letten is of de draden niet CCA zijn, maar 100% koper. en toch richting de 2.5mm2
    Een leven met electriciteit, onder hoogspanning opstaan, met weerstand naar je werk,
    tegen de stroom inwerken, geladen naar huis gaan, Contact zoeken met je partner ...
    en dan een opsodemieter krijgen!

Ingeschreven
    Sun 16-Mar-08
    Credits
    8.127
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    52
    Wat versta je onder CCA?
    De kabel die ik uiteindelijk nu heb gekocht bestaat uit semi massief koperen LGC geleiders. 4 draden van elk 2.08mm2
    . .

+ Plaats een Reactie

User Tag List

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten