+ Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 39 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 766

Onderwerp: Het grote Motor topic :)

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    9.210.259
    Mentioned
    237 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    125

Het grote Motor topic :)

Ben sindskort begonnen met motorrijlessen en vind het erg leuk.

Zijn er meer motorrijders hier op het forum?

Als noob moet ik nog echt veel leren.
    Zo kwam ik bijvoorbeeld bij mijn eerste les met gympen en casual kleding, met die gympen mag ik dus niet afrijden (enkel moet beschermd zijn).
    En beschermende broek/jas is ook aanrader voor je als je een schuiver maakt (logisch...).

Ik ga sowieso binnenkort mijn eigen laarzen, handschoenen en helm aanschaffen (leenhelm en handschoenen die nat zijn door angstzweet van vorige lesser is niet echt lekker ).

Waar kan je voordelig deze spullen aanschaffen?
    Zit ff te googlen, maar die dingen zijn echt duur

De Planner MrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond repute MrGiorgio's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 16-Mar-08
    Credits
    7.869
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    52
    Je bent net te laat. Ik heb wel eens gehoord dat je op de Motorbeurs Utrecht tegen goedkope spullen aan kunt lopen.
    Maar die was in Utrecht.

En je moet voor jezelf beslissen wat je wilt: leer of kunstof? Een heel pak of een samengesteld geheel?

Vorig jaar was ik in een leerzaak in Bodrum (Turkije) en daar kon ik voor € 600 een op maat gemaakt leren motorpak laten maken.
    . .

"Would you expect a chair to suddenly become a table?"

Spy Member Zwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond repute Zwelgje's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 23-Oct-10
    Credits
    539
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    30
    inderdaad net gemist freddy moterbeurs the place.
    Als je voor een helm niet te veel wil uitgeven en toch een zeer goed gekeurde helm wil.
    Kan ik je die van me broer aan raden.
    Tuurlijk goed gekeurd door EU.
    En als extra aan bevolen door KNMV
    LS2 helmen.
    Betaalbare LS2 Integraalhelmen

Zelf heb ik een shoei maar denk dat ik m zelf ook een ls2 uit ga proberen.

Nog een tip zeker als je het bewijs hebt gehaald.
    Laat autoplastiek (gehoorbescherming) aan meten.

Gelukkig ben je nog op tijd aan het lessen.volgend jaar worden de categorieën uit gebreid in 3 klasse rijbewijzen waar je allemaal apart je examen voor moet doen.
    En geen standaard over gang van ligt naar zwaar rijbewijs na 2 jaar.
    Heb je al een idee wat je wil gaan rijden als je het hebt.
    Of vraag ik dit nog te vroeg?
    Laatst gewijzigd door Zwelgje; 01-04-12 om 13:32.

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    9.210.259
    Mentioned
    237 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    125
    Thanks voor de tips, ga het checken

@ Gio, jij hebt dus ook je motorrijbewijs?

En welke motors hebben jullie??

Ben al beetje aan het orienteren, wil graag een allrounder.
    Een sport is echt gaaf, maar lijkt mij erg vermoeiend als je langere ritten maakt.
    Toen kwam ik deze tegen: BMW F800ST
    En toen zag ik de prijs.
    Dus weer op zoek naar iets wat voordeliger is

Spy Member Zwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond repute Zwelgje's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 23-Oct-10
    Credits
    539
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    30
    eerst 5 jaar kawasakie ER5.
    Daarna een jaar 3 niets.
    Alleen af en toe de fiets van me broer en vader geleend
    Nu 2 jaar Honda VFR800 50th anniversary.

De Planner MrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond repute MrGiorgio's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 16-Mar-08
    Credits
    7.869
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    52
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Freddy Bekijk Berichten
    Thanks voor de tips, ga het checken

@ Gio, jij hebt dus ook je motorrijbewijs?
    Nope, ik zou vorig jaar beginnen en toen kwam dit huis er tussendoor. Maar toen was de research al gedaan.
    . .

"Would you expect a chair to suddenly become a table?"

Junior Member alain-s has a brilliant futurealain-s has a brilliant futurealain-s has a brilliant futurealain-s has a brilliant futurealain-s has a brilliant futurealain-s has a brilliant futurealain-s has a brilliant futurealain-s has a brilliant futurealain-s has a brilliant futurealain-s has a brilliant futurealain-s has a brilliant future alain-s's Avatar
    Ingeschreven
    Wed 26-May-10
    Credits
    878
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    28
    Even terug komen op het linkje dat Zwelgje heeft gepost ivm met helmen.
    Ik zou deze niet aanraden voor op motors op scooter zullen deze helmen perfect zijn. Maar als je met een motor 140km is het lawaai van de wind heel hard laat staan als je is even optrekt tot 200ofzo.

Persoonlijke ondervinding van helm geef ik liever meer uit Had vroeger een goedkope helm en half jaar daarna een Arai gaan halen koste wel 600€ maar ik rij ondertussen al 7jaar met die helm. Je kan als het moet de binnenkant altijd vervangen als deze versleten is zelfde voor je scherm. Maar momenteel in de 7 jaar heb ik alleen een klipje moeten vervangen dat het schermpje vast houd.
    Het is een dure koop maar is zeker de moeite. in mijn ogen.

Zelf rij ik ongeveer al 8 a 9 jaar met de motor elke dag buiten dat het sneeuwt.
    Mijn eerste motor Aprilia RS 250 was perfecte motor om met te beginnen leren rijden voor mij toch.

Dan een schuiver gehad en motor maar helemaal nieuwe look gegeven.

De volgende was een Honda Fireblade 953CC model 2002

Daarna een andere Fireblade gekocht 1000CC model 2004 Met deze rij ik momenteel nog altijd rond.

Foto zonder onderkap was in de winter onderuit gegaan in de bocht banden niet warm gereden 2 jaar geleden. -.-

Na paar keer de grond van dicht bij te zien met de moto geef ik liever wat extra uit aan kleding die goed beschermt dan iets goedkoop dat mss als je valt gewoon aan flarden scheurt.

Je kan op 2de hands sites echt wel alles vinden voor beginnende rijders. Voor Kwaliteits merken van motars die er met stoppen of niet meer in de kleren passen.
    Simplicity Designs

aka Professor Sockman

Ingeschreven
    Sat 23-Oct-10
    Credits
    539
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    30
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door professor sockman Bekijk Berichten
    Even terug komen op het linkje dat Zwelgje heeft gepost ivm met helmen.
    Ik zou deze niet aanraden voor op motors op scooter zullen deze helmen perfect zijn. Maar als je met een motor 140km is het lawaai van de wind heel hard laat staan als je is even optrekt tot 200ofzo.
    Het een echte motor helm nieuw op de markt het merk stamt af van de motor gp waar ze al langer gebruikt worden.en nu voor parteculier als merk op de markt gekomen is.heb die van me broer mogen gebruiken en moet zeggen zeer fijne lichte helm voor zeer mooie prijs.

plus komt goed uit de sharp helm test
    SHARP Helmets - LS2 FF386
    maar passen moet je altijd.

Ik doe ook al 7 jaar met een shoei.
    Blijft een fijne helm zit goed maar heeft ook wel last van wind ruis.
    Laatst gewijzigd door Zwelgje; 01-04-12 om 18:34.

Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    9.210.259
    Mentioned
    237 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    125
    Dat zijn mooie bikes.. oh man... krijg er steeds meer zin in

Senior Member ForresT has much to be proud ofForresT has much to be proud ofForresT has much to be proud ofForresT has much to be proud ofForresT has much to be proud ofForresT has much to be proud ofForresT has much to be proud ofForresT has much to be proud of ForresT's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 07-Jun-10
    Credits
    5.944
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    20
    Mijn motor
    photo-02-04-09-09-42-22.jpg

photo-03-09-08-11-21-04.jpg
    Kawasaki ZX-6r uit 1996. Het is wel tijd voor wat nieuws hoor.

Junior Member S1ckL0rd is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Sun 21-Aug-11
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    8
    Je zou motozoom kunnen proberen. Hebben vaak best wel leuke aanbiedingen. Of FC-Moto.
    En betreft de helm die kun je het beste passen want niet elk helm zit hetzelfde. Er zit veel verschil in de vorm.
    Oordoppen scheelt een hoop in windgeruis maar of je dan nog je instructeur hoort .

Veel succes met je lessen. En vooral genieten.

Topic polluter soppy is a glorious beacon of lightsoppy is a glorious beacon of lightsoppy is a glorious beacon of lightsoppy is a glorious beacon of lightsoppy is a glorious beacon of light soppy's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 11-Jan-10
    Credits
    516
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    14
    Ik rij momenteel een 2007 Suzuki bandit (beginners motor haha)

Heb m'n kleding bij Louis gehaald, die hebben een heleboel filialen net over de grens en heb laatst nog een paar extra handschoenen via de online shop besteld ging ook prima.
    Toen ik ze vorig jaar besteld had waren de kleren en toebehoren in Duitsland goedkoper.

Ingeschreven
    Sat 23-Oct-10
    Credits
    539
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    30
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soppy Bekijk Berichten
    Heb m'n kleding bij Louis gehaald, die hebben een heleboel filialen net over de grens en heb laatst nog een paar extra handschoenen via de online shop besteld ging ook prima.
    Toen ik ze vorig jaar besteld had waren de kleren en toebehoren in Duitsland goedkoper.
    volgens mij was motozoom vroeger ook Louis.En die zit in Utrecht

Ingeschreven
    Sat 23-Oct-10
    Credits
    539
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    30
    Als Freddy nou opschiet met z'n rijbewijs .
    Voel ik een HF motor treffer tour ritje aan komen .

Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    9.210.259
    Mentioned
    237 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    125
    haha ja man, dat is een vet idee, lijkt me super lache

Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    9.210.259
    Mentioned
    237 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    125
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrGiorgio Bekijk Berichten
    Nope, ik zou vorig jaar beginnen en toen kwam dit huis er tussendoor. Maar toen was de research al gedaan.
    Ga je dit jaar trouwens wel beginnen met lessen?
    Waarschijnlijk kan je dan gewoon lopen naar de lesterrein, waar de kermis staat zijn ze altijd altijd aan het lessen, wel zo makkelijk

Junior Member S1ckL0rd is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Sun 21-Aug-11
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    8
    Mijn eerste/beginners motor.

zzr1100.jpg

Mijn excuus voor een 1100 is dat ik vrij groot ben en een 600 iets te compact is.

Junior Member CMos has a spectacular aura aboutCMos has a spectacular aura about
    Ingeschreven
    Thu 22-Apr-10
    Credits
    761
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    11
    In Dusseldorf is een Lagerverkauf, deze verkoopt oude modellen voor soms de helft van de prijs. Ik heb daar mijn helm en laarzen gekocht, normaal 800 en ik was slechts 400 kwijt!

Ik rij zelf een CB600 Hornet

edit: Hein Gericke in Düsseldorf - Motorradbekleidung,Motorradhelm,Motorradstiefel,Mo torradzubehör,Motorradjacke

JW.
    JW. is offline.
    Senior Member JW. has a reputation beyond reputeJW. has a reputation beyond reputeJW. has a reputation beyond reputeJW. has a reputation beyond reputeJW. has a reputation beyond reputeJW. has a reputation beyond reputeJW. has a reputation beyond reputeJW. has a reputation beyond reputeJW. has a reputation beyond reputeJW. has a reputation beyond reputeJW. has a reputation beyond repute
    Ingeschreven
    Sun 22-Aug-10
    Credits
    414
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    31
    1e motor:

Suzuki GSX600F uit 1999

Huidige motor:
    imag0055.jpg
    Honda Shadow Spirit uit 2007 met custom:
    - uitlaat
    - stuur
    - paint (incl voorvork)
    - spiegels
    - lucht en oliefilter

Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    9.210.259
    Mentioned
    237 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    125
    Ben vandaag naar "martijns motorkleding" in R'dam geweest voor een helm en handschoenen, zodat ik die niet hoef te lenen tijdens lessen.
    Uiteindelijk met een hele outfit naar huis gegaan

Shoei Qwest helm
    Revit Apollo lederen jacket+broek (zwart/wit)
    Sidi Strada laarzen
    En handschoenen (ben merk vergeten)

Zo, ik ben er klaar voor

+ Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 39 12311 ... LaatsteLaatste

User Tag List

Forum Rechten