• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

De bouw van de vijver

Edtje

Highflow Clan Member
Een hele andere hobby als het bouwen van een PC :p .Maargoed onder andere wou ZwerverRoodbaardNL een compleet beeld van de vijver :)

Het is een vijver van ongeveer 8/9 kuub water. Er zwemmen geen Koi's in omdat die het leuk vinden om de planten op te eten en we wilden wel een vijver met planten dus de uiteindelijke bewoners zijn geworden:

3 Goudwindens, 3 Shubunkin,2 Sarassa's , en 2 gewone goudvissen.
er zwemt er nog een ninja turtle :033: die hadden we namelijk al.
En natuurlijk niet te vergeten 4 Steurs:

2 Diamantsteuren,1 Sterlet, en 1 waarvan we het soort nog niet weten :eusa_eh:

De aanbouw van de vijver:

De bouw van de filterkelder..
DSCN0070.jpg

DSCN0072.jpg

Riool :)
DSCN0073.jpg

Alles klaar voor het storten van de vloer :)
DSCN0076.jpg

DSCN0077.jpg

Na uren bezig te zijn geweest is dit het resultaat:
DSCN0080.jpg

DSCN0082.jpg

Zo filterkelder is zo goed als af, nu de vijver uitgraven..
DSCN0097.jpg

DSCN0100.jpg

Zooitje..
Zooitje.jpg

Vijver zo goed als uitgegraven, nu de leidingen erin :)
DSCN0101.jpg

eddy%20in%20vijverpompkelder%20(Large)%20(Large).jpg

Leideingen die uitkomen in de filterkelder
pompkelder%20vijver%20(Large).jpg

bodem%20vijver.jpg

Stenen voor de vijvermuur
DSCN0102.jpg

Leidingen liggen erin,palen voor de vlonder geplaatst, nu bezig met het optrekken van de vijverwanden
DSCN0111.jpg

Vijvermuren af, kan je al redelijkgoed de uiteindelijke vorm zien
DSCN0115.jpg

Nu de randen maken :)
DSCN0119.jpg

Dik pak rubberzeil, en paar kilo substraat..
DSCN0122.jpg

Beschermingsvlies op maat maken
DSCN0123.jpg

Na uren prusten ligt dan eindelijk het rubberzeil erin :D
DSCN0125.jpg

Afscheiding tussen de schildpad en de vissen, anders houden we geen vissen meer over aangezien de schildpad ze op eet...
Afscheiding.jpg

Water erin en beginnen met de vlonder :)
Vlonder%20bouwen.jpg

Vlonder klaar,ondertussen achterkant gemaakt, ff tijd voor een bakkie koffie :D
in%20het%20zonnetje%20op%20de%20vlonder.jpg

Lampjes in de vlonder monteren
lampjes%20monteren.jpg058.jpg

Eindresultaat van de vlonders
vlonders%201%20(Large).jpg

Bouwen van de waterval :)
tuin%20012.jpg

Planten en vissen zitten ondertussen in de vijver. Nu bezig met de vlonders in de olie zetten met de verfspuit! Veel ideaaler als een stomme kwast :D
tuin%20005.jpg

De filterkelder af :)
Filterkelder.jpg

Filterkelder2.jpg

Filterkelder3.jpg

De Afvalput, aangezien het riool hoger ligt als de afvoeren van de filters.Als de put vol zit wordt hij automatisch geleegd.De filters krijgen door het gravity principe het water aangevoerd en door middel van 2 pompen(1 8000liter per uur, en 1 10.000 liter per uur) gaat het water de vijver weer in.
Afvalput.jpg



Dat was zo'n beetje de bouw :) De vijver ligt er nu zo'n jaar en nu ligt het er zo bij
IMG_0172.jpg

IMG_0173.jpg

De ninja turtle heeft het duidelijk naar zijn zin, eet goed en groeit hard :eusa_eh:
Schildpad2.jpg

De Diamantsteur, Toen we hem kochten was die 20cm,nu 60cm
IMG_3898.jpg

IMG_3902.jpg

De Sterletsteur
IMG_3897.jpg

Nog niet helemaal duidelijk wel soort steur dit is
IMG_3903.jpg


En sinds gister hebben we een nieuwe diamantsteur gekocht :)
IMG_3892.jpg

IMG_3893.jpg


Dit was het project Tuin/Vijver :033:
 
Laatst bewerkt:
Heb je mooi gedaan Ed!

Doet me weer helemaal denken aan vroeger, toen ik mijn Pa moest helpen met het uitgraven van de tuin haha :D

Mijn pa is dus helemaal gek van Koi karpers.
Hij heeft toen een grote vijver gemaakt waar de Koi en steuren in konden zwemmen (zonder al te veel poespas) en nog een kleinere vijver die aan de grote vijver gekoppeld is.
In de kleinere vijver een leuk waterval en heel veel planten plus wat schildpadden :)
En in aparte schuur een dik filtersysteem :D
Helaas is dat huis, inclusief tuin en vijver verkocht :(

Nu heeft mijn pa een soort zelfde "setup" met twee vijvers en een filtersysteem, maar dan een stuk kleiner.
 
Mja we hadden gewoon ff een graafmachientje moeten regelen,heb volgens mij wel goed een week spierpijn gehad na al dat geschep :S .
Leuk dat je pa ook een leuke vijver heeft, zwemmen er ook koi's in van €1500? :082:
 
Ik denk omdat er net zaad is gestrooid of heeft bemest of iets dergelijks.

Mooi resultaat heb je daar Edtje :D Altijd leuk een beetje water in de tuin, daar krijg je meteen een compleet ander beeld bij en het is erg rustgevend natuurlijk :p

EDIT: Edtje was me net voor :p
 
Laatst bewerkt:
ben benieuwd hoe je gezicht uitziet als je de filters moet gaan verschonen:p haha mijn vader stinkt altijd 3 dagen lang na de filters te hebben verschoont...
wij hebben 2 vijvers:D een van bijna 18 kuub geloof k en eentje van 8-9 kuub...
bij de grote vijver hebben we een waterval met daarin de filters gebouwd;)
nu zijn afgelope winter alle (13) koikarpers doodgevroren:(
de vijver is smerig, er zit een lek (mja opzich wel logisch met een zeil dat er 12 jaar in ligt xD)
 
ben benieuwd hoe je gezicht uitziet als je de filters moet gaan verschonen:p haha mijn vader stinkt altijd 3 dagen lang na de filters te hebben verschoont...
wij hebben 2 vijvers:D een van bijna 18 kuub geloof k en eentje van 8-9 kuub...
bij de grote vijver hebben we een waterval met daarin de filters gebouwd;)
nu zijn afgelope winter alle (13) koikarpers doodgevroren:(
de vijver is smerig, er zit een lek (mja opzich wel logisch met een zeil dat er 12 jaar in ligt xD)

Dan hebben jullie wel een lekkere grote tuin met zulke vijvers :) ,zonde van al die koi's , had je pa geen zin om de temp in de vijver in de gaten houden in de winter ;) ? Maarrum zeil wat al vergaat in 12 jaar :S Kan je beter EPDM Rubber zeil nemen, gaat een stuk langer mee.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S 1e keer zelf bouw Waterkoeling 2
MRHelmond Verschillende bouw systemen Waterkoeling 5
Sw333t Nieuwe HTPC bouw, advies gevraagd over tuners Hardware & Software 10
HighSpeed^ [TUTORIAL] Bouw je PS3 om! Gaming 6
arwin74 arwin74 ze bouw putje hahaha Gallery & Build Logs 82
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
L Lian Li DK-04 Doorvoer van leiding Waterkoeling 1
G Koeling van mijn tv meubel Overige Koeling 4
Freddy HighFlow twee weken op vakantie, van vrijdag 21 april t/m dinsdag 9 mei 2023 HighFlow Computer Cooling Shop 6
Freddy Alphacool XMAS22 deal, 10% korting op alles van Alphacool! Geldig t/m 31 December 2022 HighFlow Computer Cooling Shop 0
Bl4ckj4ck666 Van soft tube naar hard tube Waterkoeling 1
CyrilBerge Computer start opnieuw op tijdens het starten van Valorant! Gaming 3
Jason Corsair Hydro X Sale - 15% Korting. Van 6 t/m 31 December 2021 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
J DDC pomp revisie van EK Distro-Plate G1 HighFlow Webshop 2
D tips en tricks verbeteren van loop HighFlow Forum 15
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
HighFlow Gefeliciteerd, Willem van den Broek. Felicitaties 0
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Jason Ultradunne radiatoren van XSPC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Soft-tube slangen minder helder na verloop van de tijd? Handleidingen en Installatie Tips 3
C Lek -> product verwijderen van moederbord Waterkoeling 4
HighFlow Gefeliciteerd, I. van der Laan. Felicitaties 1
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
M Bouwen van custom CPU only loop. Waterkoeling 21
L Hulp met uitzoeken van de rest van de onderdelen. Advies Waterkoeling Setup 14
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
HighFlow HighFlow een weekje op vakantie, van dinsdag 18 augustus tot 25 augustus 2020 HighFlow Computer Cooling Shop 3
Rammstation inkorten van None Chamfer Crystal Link Tube ??? Waterkoeling 3
Freddy Donderdag 03-07-20 onderhoud, van 08:00 tot 16:00 uur. HighFlow Computer Cooling Shop 7
HighFlow *update* Webshop weer geopend! Webshop was gesloten van 15 juni tot 19~21 juni 2020, i.v.m. grote update HighFlow Computer Cooling Shop 13
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
MrGiorgio Corona ver van mijn bed show? Nieuws en Sport 55
HighFlow LG geeft 8k-oled-tv van 88" adviesprijs van 29.999 euro Hardware & Software 1
HighFlow EK Waterblocks onthult speciale EK-versie van de InWin 303 met ingebouwd distributieblok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy HighFlow 2 weken op Vakantie van 19 juni tot 3 juli 2019 HighFlow Computer Cooling Shop 10
anub1s18 vraagje over de duurzaamheid van acryl onderdelen t.o.v. pom/acetal Waterkoeling 3
M Msi rtx 2080 seahawk Ek reiningrn van binnen (garantie vraag) Waterkoeling 2
F Combineren van producten Advies Waterkoeling Setup 4
D het sleeven van niet psu kabels Cases en Modding 1
Freddy TP17 Draagbaar Mini ITX systeem, uiteraard van acrylaat Gallery & Build Logs 53
D installeren van Bitspower RTX2080ti msi gaming trio x problemen Handleidingen en Installatie Tips 1
S Buigen van Bitspower None Chamfer Brass Link Tubing OD14MM Shining Silver Waterkoeling 2
Freddy EK-MLC Phoenix is hier! De nieuwe modulaire AIO waterkoeling kit van EKWB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S Gigabyte GTX 1080ti extreme van lucht naar waterkoeling Waterkoeling 3
the_cyberspace Schroeven m3 35mm zwart van mdpc-x Gevonden 2
Freddy Moeite met het bereiken van jouw Power knop? Alphacool heeft een oplossing :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
bunbun Berekenen van waterkoeling koel capaciteit Handleidingen en Installatie Tips 3
Fryslanboy Waterkoeling, 2 pompen die in de periode van amper een maand uitstappen Waterkoeling 8
CDA441 Onderkant van beeld op scherm(en) trilt AMD / ATI 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan