• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Bestuurbare autootjes, bootjes en vliegtuigjes!

Freddy

Administrator
Forumleiding
Ik wil al heel lang een bestuurbare auto die flink hard kan gaan en daarom op benzine rijdt :)

Maar wat komt hierbij kijken?
En wat is een goede winkel?

Quadcore kwam al met de volgende link:
http://www.quartel.nl/

Daar zie ik heel veel mooi spul :118:

Maar de auto's, worden die compleet geleverd met besturing, of moet je de besturingspaneel nog apart aanschaffen?

Nog meer goede webshops hiervoor?

Alle info wordt op prijs gesteld!
 
Neeeee geen intertoys/bart smit spul.
Daar heb ik al genoeg van gehad.

En accu gaat ook veels te snel op.
Heb je een kwartiertje plezier, kan het weer in de lader :S
Daarbij gaat een motor op accu ook niet hard genoeg :p
 
Hey freddy, ik had hier al antwoord gegeven :p



Even een quote, maakt het je wat makkelijker:


@Freddy,

De auto's die jij bedoelt zijn waarschijnlijk gelijk aan mijn monster. Die lopen Ready-to-Run idd snel richting de 1000...Mijn wel richting t dubbel maargoed....

Je zou ook kunnen kiezen voor nitro, dan kan je wat goedkoper beginnen dan 1000 euro.

Benzine:

-bigscale, schaal 1:5 / 1:6
-23cc, 26cc, en 29cc zijn de gebruikelijke motoren
-je tankt benzine en mengt daar zelf olie bij op de juiste verhouding (mengsmering is te schraal)
-je doet maarzo 50 min op een tank van 700ml
-het is wat groter, dus zorg dat je de ruimte hebt
-Ready-to-run ca. vanaf 800 euro

Nitro:

-verschillende maten: Schaal 1:10, 1:8 zelfs micro 1:18
-Gangbare motoren hebben een inhoud van ca. 2.5 cc t/m 4/5 cc
-Brandstof is duur, ca. 11 euro per liter
-Motor gevoelig voor weer. Theroretisch moet ie elke dag afgesteld worden voor top prestatie. In praktijk niet altijd nodig, merk je niet zo snel. Wel wat betref winter-zomer
-Prijs afhankelijk van het model. On- of off-road

Weet niet waar je vandaan komt verder? Maar 3 voorbeelden van winkels zijn: PK-modelracing dorderecht, RCfun blaricum, en quartel modelbouw.


De site van pkracing(.nl) is naar mijn mening het meest overzichtelijk.
Als je voor Bigscale gaat, is pitstop-shop.nl ook nog een idee, maar zelf heb daar in het verleden wat problemen mee gehad. Hun voordeel is een hele duidelijke site en een hoop leverbaar.


Als er meer vragen zijn geef maar een gil, pm sturen kan ook altijd!

gr,
 
Thanks voor de info GeenIdee!

Ik denk dat ik maar eens 1000 euro ga sparen lol
Mijn broer wilt er ook een.
Als het zover is, gaan we pkracing in Dordrecht bezoeken, dat is redelijk dichtbij Rotterdam :)
 
Ja, dat trekt me meer aan, wil wel een flinke auto hebben haha.

Ik ga ook voor een Buggy of Monstertruck.
Off-road lijkt me veel leuker.

Eentje in vorm van een Hummer lijkt me ook gaaf :D
 
Dus je wilt gaan voor onroad?

Leuk, maar kan wat duurder zijn in het begin met aanschaf etc.

Jammer dat je ver bij velp uit de buurt woont, daar ga ik altijd op t circuit rijden.
In de toekomst komt er nog wel een keer zo'n onroad bij, de offroad gaat dit jaar mee op vakantie :p


Maten van mij, mooi gevecht


[ame]http://nl.youtube.com/watch?v=GPgH9IGqRbY[/ame]
 
wahaha check ze driften :D

Hoelang gaan de accu's mee van die electrische autootjes in dat filmpje?
Ik hoop langer dan de autootjes die je bij de lokale speelgoed winkel kan kopen :p

En waarom is het met een bigscale zoveel moeilijker?
 
Eenderzijds zou het door het formaat wat makkelijker moeten zijn door de grootte, althans, op t circuit schijnt zo'n grote makkelijker te rijden dan zo'n nitro als ik heb, maar die grote is echt RWD. En die electro's zijn 4wd. Powersliden dus.


Accu's durf ik niet veel over te zeggen, doe ik niet aan :p

Maar met electro is het net afhankelijk van hoe gek je het zelf wilt maken. Dure lipo accu, of wat simpelere nicd accu.

Overigens zijn wedstrijdmodellen erg duur, motor regelaar zelf? €200+ ? Maar, die nitro's van ons zijn nieuw ook neit goedkoop :p


ps. Dat van dat filmpje vind ik een groot deel maar onbeheerst glijden. Slingeren van de ene naar de andere kant. Echt driften gaat ietsjes anders :)


ps.2

Ik heb op me pc een filmpje klaar staan waar ook ik zelf in voor kom, alleen kon ik deze (wmm) niet als film bestand opslaan. Als ik de nieuwe pc heb doe ik nog een poging, dan kan ik die is posten voor de grap.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan