• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

AutoCAD

Daantjuhh14

New member
Hee!

Vraagje: Voor de watersnijder moet ik zelf een tekening maken in autocad, zodat het kan worden gesneden. Ik heb hier echter helemaal nooit meegewerkt. Is er iemand die zin heeft om even te helpen met wat dingen?

Groeten,
Daan
 
l = line
pl = polyline
arc = bocht (met tab kun je wisselen in invoer, dus lengte of bijvoorbeeld graden)
tr = trim
ex = extend
mi = mirror (deuh)
o = offset (stel je wilt een andere lijn parallel)
F3, kun je je ortho/snap instellen
ctrl+s = save
di = distance

...met layers ga je denk ik toch niet werken aangezien het bij zo'n watersnijder alleen om het lijnenpatroon gaat (coordinaten)
Begin iig in het nul-punt om te voorkomen dat ze straks je tekening niet kunnen vinden ofzo :p
Onder rechtermuisknop kun je als je een lijn hebt getekend naar properties en die kun je daarna onder een gewenste hoek zetten.
Denk dat dit wel de beste uitleg is voor een beunhaas/beginneling. :)

Succes d'r mee iig het werkt niet moeilijker dan het is en zet je weergave wel op AutoCAD Classic, want in de nieuwe structuur (2007 en nieuwer) kun je werkelijk niks terug vinden op een logische plek :p
Belangrijkste tip, denk niet te moeilijk gewoon logisch denken.
 
Wat wil je trouwens eigenlijk?
Als je niet weet wat je wil kun je het ook niet tekenen. Teken het eerst eens simpel uit op papier met een paar maten erbij en ga daarna het invoeren in AutoCAD.
3D tekenen is met de standaard AutoCAD iig niet te doen :)
 
Nee, ik bedoelde z'n 3D tekening uit SketchUp.
Dat is uiteindelijk gewoon een stel lijnen die op te slaan zijn als .dxf/.dwg

Cijfers en letters kun je gewoon als font in AutoCAD toevoegen dacht ik. Denk echter niet dat je daar wat aan hebt, want er worden alleen coördinaten aan het tekstvak gegeven dacht ik en niet aan de tekst zelf.
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
hung Autocad 2009 64bit op vista 64bit Hardware & Software 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan