• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

MrGiorgio

De Planner
Intro

Al sinds jaar en dag gebruik ik een Logitech G5.
50086.jpg


Ooit een merkloos muisje gehad met scrollwiel, maar dat haalt het niet bij een lekkere muis.
Op het werk gebruik ik overigens een Evoluent vertical mouse.
vm3r2-rsb.jpg

Dus ik ben niet heel erg eenkennig.

Waarom toch een andere muis? Omdat ik sinds 2 jaar een Saitek Cyborg keyboard gebruik en de Saitek Cyborg Rat serie erg mooi vind om te zien.
new-cyborg-keyboard-with-multi-colored-backlighting_11161.jpg

Ik ben dan ook erg blij dat Freddy de R.A.T.7 in het assortiment wilde opnemen en ook daadwerkelijk kon leveren.


Wat krijg je en hoe is het verpakt?

Zoals je op de bijgaande foto kunt zien is het verpakt in een mooie doos.

DSC_0041.jpg


DSC_0074.jpg



Van binnen vind je de gebruikelijke drivers en boekjes, maar ook een aluminium doosje.


DSC_0152.jpg



In dat aluminium doosje vind je 2 handpalmstukken, 2 pinkstukken en in het midden een houder voor de gewichtjes.


DSC_0157.jpg



Aan de achterkant van de muis zit een imbussleutel geintegreerd in de muis. Die kan je los draaien zodat je de verstelbare delen kunt aanpassen.

Om het verschil aan te geven laat ik eerst de muis in standaard uitrusting zien.

DSC_0158.jpg



En nu met het duimstuk versteld en een ander pink en handpalmstuk.

DSC_0162.jpg


Hier kan je ook zien dat de bovenkant is verlengd.

DSC_0163.jpg



Het gewicht heb ik ook aangepast en er nu nog maar 2 van de 5 gewichtjes a 6 gram in de RAT7 zitten.



De ergonomie

De bovenkant van de muis kan je varieren. In totaal heb je dus 3 verschillende mogelijkheden (2 reserve vind je in de doos) om het bovenstuk wat in je handpalm zit aan te passen.
Voor je pink heb je eveneens 3 hulpstukken. Het grootste pinkstuk was even wennen, maar het voelt na een tijdje wel prettig aan.

Verder kun je het gewicht dus ook aanpassen; dit doe je door maximaal 5 gewichtjes aan de achterkant aan een metalen staaf te hangen. Zelf ben ik gewend met de G5 aan iets meer gewichtjes in de muis, maar toch heb ik bij de R.A.T.7 aan 2 gewichtjes van 6 gram genoeg. De onderkant is namelijk van metaal, dus dat is al iets zwaarder dan een lege muis van plastic.

7df84_RATWeights_sm.jpg



Zoals gezegd kan je de muis langer, breder en zwaarder maken. Dus het is misschien zoeken, maar uiteindelijk zal nagenoeg iedereen wel de instellingen vinden waar hij/zij zich prettig bij voelt.

Hij reageert gewoon lekker; beweegt ook heel soepel. Heel nauwkeurig en direct, precies wat een gamer wil. In vergelijking met mijn G5 bijvoorbeeld reageert hij duidelijk sneller.


Knoppen

Er zitten 5 programmeerbare knoppen op. Dus daar moet je wel mee uit de voeten kunnen.
De muis reageert goed op elke beweging, maar dat is niet verwondelijk want de dpi is instelbaar van 25-5600 dpi. Dezelfde hoge waarde zien we terug bij de Razer Mamba.

Het scrollwiel

Het scrollen gaat echt heerlijk. Ik kan het niet anders omschrijven. Je hebt nog net geen vrijloop.

Uiterlijk

Het design moet je echt aanstaan. Sommigen zien er een Transformer in. Uiteindelijk vind ik hem prima passen bij mijn Saitek Cyborg keyboard, wat op zich ook al knap is.


Knoppen en software

De precision aim mode ga ik van de week uitproberen tijdens CSS of MW2. Dus op die resultaten zullen jullie nog even moeten wachten. De bijgeleverde software is daar wel duidelijk in de instructies, maar nu nog in de praktijk zien hoe dat werkt.


Conclusie

De prijs is misschien even schrikken van deze muis. Maar als het design je aanstaat en je de muis uiteindelijk (letterlijk) helemaal naar je hand hebt gezet, weet ik bijna zeker dat je niet meer anders wenst.
 
Heel duidelijk MrG :023:
Ikzelf ben wel geinteresseerd in de R.A.T. 9 (draadloze versie), maar de prijs staat mij helemaal (nog) niet aan (€ 130,-).
Aangezien die verder hetzelfde is als de R.A.T. 7 vind ik dit wel een interessante review :)
 
Uitstekende review!

Uitstekende review Mr. Giorgio, daar heb ik wat aan! Game hier ook veel, heb nu nog de Roccat Kone op een Razer ExactMat, maar ik zit al een tijdje te kwijlen over deze muis heen.... maar ja, die prijs hè....? 100 euro voor een muis is wel aardig wat, da's gewoon (ik weet het, het mag niet maar stiekem reken ik altijd nog terug naar onze oude vertrouwde gulden) 220 gulden. Hoop geld voor een muisje!

Maar ja, strakjes is m'n nieuwe eigenbouw computer klaar, een hoop geweld, een hoop vloeistofkoeling en een hoop geld, nieuw beeldscherm van 27 inch Full HD, en als ik het nou helemaal goed wil doen dan moet ik ook eigenlijk nog een nieuw toetsenbordje hebben en een nieuwe muis, mijn toetsenplank is nu nog m'n ouwe trouwe Logitech G15. Die heb ik al jaren en jaren en sommige toetsen beginnen verrot te raken.

En jouw review over deze muis gaat mij wel over de streep heen helpen, 't is aardig wat geld maar dan krijg je wel aardig wat muis, vooral de mogelijkheden die je hebt om 'm aan te passen aan je hand spreken mij heel erg aan, een hoge dotpitch zegt mij niet zo veel want de Roccat Kone heeft ook wel aardig wat in huis, maar hoger is altijd beter. Nee, als ik deze muis zou kopen dan gaat het mij vooral om de ergonomie, en aan de hand van jouw foto's kan ik zelf zien dat dat wel heel erg snor zit. Vandaag of morgen ga ik eens kijken of er niet een zaak is waar ik die muis IRL kan bekijken, wil 'm toch eerst wel eens voelen, bestellen doe ik toch bij Highflow.

Bedankt voor een topklasse review!
 
Ik heb deze muis nu ook en ik vind 'm erg lekker. Voelt goed degelijk aan. 't Is ideaal dat je 'm kunt verstellen, want voor dat geld wil je geen muis kopen waar je kramp van krijgt. Natuurlijk is iedere nieuwe muis die je koopt even wennen (behalve als je nieuwe muis dezelfde is als je vorige), maar aan deze was ik al snel gewend. Ook handig zijn de 5 instelbare knoppen in 3 modes, dus eigenlijk heb je 15 knoppen. Alleen lukt dit me nog niet met de software, het staat wel redelijk uitgelegd, maar het werkt bij mij niet zoals zou moeten. Bovendien reageert die duim scroll nergens op, ik weet niet of ik die nog ergens moet activeren ofzo.
 
Ik heb deze muis nu ook en ik vind 'm erg lekker. Voelt goed degelijk aan. 't Is ideaal dat je 'm kunt verstellen, want voor dat geld wil je geen muis kopen waar je kramp van krijgt. Natuurlijk is iedere nieuwe muis die je koopt even wennen (behalve als je nieuwe muis dezelfde is als je vorige), maar aan deze was ik al snel gewend. Ook handig zijn de 5 instelbare knoppen in 3 modes, dus eigenlijk heb je 15 knoppen. Alleen lukt dit me nog niet met de software, het staat wel redelijk uitgelegd, maar het werkt bij mij niet zoals zou moeten. Bovendien reageert die duim scroll nergens op, ik weet niet of ik die nog ergens moet activeren ofzo.

ook erg mee zitten kloten, maar je moet dan ff een vlagetje aanklikken bij tabblad support toen werkte het oppeens wel

Arwin
 
Hm, je bedoelt de support tab in de profile editor? Daar kan ik geen vlaggetje vinden. Ik gebruik Win7x64, misschien is die software anders? Ik heb hetzelfde probleem met m'n Cyborg toetsenbord, die C1-C12 toetsen werken niet.
 
op site van ze bij help staat zelfde vraag je moet de laatste software van hun site hebben. oude weggooien dan nieuwe erop
en dan kan je op de suport tab van de profile editor een taal kiezen door op die vlag te klikken. toen werkte hier alles weer.


I have installed the Cyborg ST and the programming page is blank. How do I fix it?
Please follow these steps to get your programming software working correctly.



* 1. Go to Control Panel and remove your current installation of the Programming Software via the Add/Remove programs (in XP) or Programs and Features (in Vista/W7)
* 2. Click the link below and save the updated beta version of the programming software to your computer (note: DO NOT run from the FTP site, please save the file first)


* 32 bit Download


* 64 bit Download


* 3. Run the new programming software by double clicking the saved icon and follow on screen instructions (they will be the same as the previous version)
* 4. In the Profile Editor, click on the Support tab. In the bottom right hand corner of the window will be a collection of national flags that represent the languages the editor can be used in. Left click the desired language flag; it will become transparent when selected.
* 5. Close the editor.
* 6. Re-start the editor from the system tray icon, or from the programs menu on your start bar



Congratulations: Your programming software will now be fixed! IMPORTANT! The programming page will not be displayed unless a language flag is selected.

Cyborg Support

arwin
 
Bedankt Arwin, dat deed 't 'm. Ik dacht dat ik de nieuwste versie van de software had gedownload, blijkbaar niet dus.
Aan die duim scroll kan ik wel letters verbinden nu, alleen scrollt ie nog niet. Dat moet ik nog ff uitzoeken.
Je hebt me iig blij gemaakt.
 
pinky rests

hallo,

mooie review maar ik zag dat de andere ¨pinky rests¨wel bij jou passen die van mij zijn wss een productie fout want bij mij past namelijk niks op die kant als ik daarmee saitek en consorten zou mailen zou ik dan andere stukken krijgen of moet ik de hele muis terug sturen

nog bedankt voor het oplossen van de profile editor ding :)

greetz

Edit. heb je foto´s eens goed bekeken en de gaten van mijn pinky rests zijn veels to hoog
 
Zeer mooie muis, ik zoek er nog 1 en ik denk dat ik een kandidaat heb gevonden. Aangezien er al een tijdje over heen is gegaan. Hoe zijn je ervaringen nu? Leeft de rat nog? of heeft het de kat al gezien? ;)
 
op site van ze bij help staat zelfde vraag je moet de laatste software van hun site hebben. oude weggooien dan nieuwe erop
en dan kan je op de suport tab van de profile editor een taal kiezen door op die vlag te klikken. toen werkte hier alles weer.


I have installed the Cyborg ST and the programming page is blank. How do I fix it?
Please follow these steps to get your programming software working correctly.



* 1. Go to Control Panel and remove your current installation of the Programming Software via the Add/Remove programs (in XP) or Programs and Features (in Vista/W7)
* 2. Click the link below and save the updated beta version of the programming software to your computer (note: DO NOT run from the FTP site, please save the file first)


* 32 bit Download


* 64 bit Download


* 3. Run the new programming software by double clicking the saved icon and follow on screen instructions (they will be the same as the previous version)
* 4. In the Profile Editor, click on the Support tab. In the bottom right hand corner of the window will be a collection of national flags that represent the languages the editor can be used in. Left click the desired language flag; it will become transparent when selected.
* 5. Close the editor.
* 6. Re-start the editor from the system tray icon, or from the programs menu on your start bar



Congratulations: Your programming software will now be fixed! IMPORTANT! The programming page will not be displayed unless a language flag is selected.

Cyborg Support

arwin

hmm dit zal wel niet werken bij een rat 5, ik moet dan de hardware aansluiten, maar die is al aangesloten
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
l3p [VERKOCHT] ASUS Laser Gaming Muis GX900 Zwart Verkocht 5
l3p [VERKOCHT] ASUS Laser Gaming Muis GX800, Zwart Verkocht 5
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
Bl4ckj4ck666 Asus rog strix x570-e gaming monoblock Handleidingen en Installatie Tips 6
P Corrosie in GPU block, Gigabyte GeForce RTX 3080 Gaming OC Waterkoeling 3
J Koeling Chokes en Mosfet's msi 1070 gaming x Overige Koeling 2
F Ik zoek een waterblok voor de Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC 11G Waterkoeling 0
S Gigabyte Gaming OC Waterforce Advies Waterkoeling Setup 2
arwin74 Corsair Gaming Audio SP2500 probleem Problemen & Oplossingen 5
Bl4ckj4ck666 NZXT Kraken Z73 AIO + ASUS ROG Strix X570-e gaming, pomp werkt niet Problemen & Oplossingen 7
R INNO3D RTX 3090 Gaming X3 waterblock Waterkoeling 1
Bl4ckj4ck666 geforce rtx 2080 gaming x trio, current clock speed is 435Mhz, is dit te laag? Overclocking 3
Bl4ckj4ck666 Geforce rtx 2080 gaming x trio Handleidingen en Installatie Tips 25
X AIO waterkoeling MSI 2080TI Gaming X TRIO Advies Waterkoeling Setup 6
T waterkoeling MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB max 300euro Advies Waterkoeling Setup 47
jesse20 msi rtx 2080 gaming x trio 11gb HighFlow Computer Cooling Shop 4
Bl4ckj4ck666 PS3 inbouwen in gaming pc Cases en Modding 1
Bl4ckj4ck666 MSI Z97 GAMING 9 ACK Hardware & Software 2
Bl4ckj4ck666 MSI Z97 GAMING 9 ACK LIQUID COOLED DESKTOP Hardware & Software 7
P GPU waterblok voor MSI RTX 2080 Super gaming X trio Waterkoeling 3
Hightower Tka Teufel cage gaming headset Verkocht 1
Robin Aquantia AQtion 10G Gaming NIC / AQtion 5G Pro NIC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
D installeren van Bitspower RTX2080ti msi gaming trio x problemen Handleidingen en Installatie Tips 1
A Msi radeon rx470 gaming x 8gb waterblock? Waterkoeling 1
Freddy Tweakers.net Lan Party? Tweakers Gaming Live Lan Party 19
bundymania [Bundymania User Review] K-GK 1 mechanische RGB Gaming Tastatur von KM-Gaming ! [GER] HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] Tesoro Gram Spectrum - mechanische Gaming Tastatur [GER] HighFlow Product Reviews 0
N [Waterkoeling] samenstellen kit: Z170 pro gaming, 6700K, 980 Advies Waterkoeling Setup 9
DBRichard [VERKOCHT] MSI GTX 980 Ti GAMING 6G (compleet met garantie) Verkocht 3
A Msi 990FXA gaming met fx 8350 Hardware & Software 6
bundymania [Bundymania User Review] WASDkeys K200 Gaming Keyboard HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] WASDkeys M100 Gaming Mouse [deutsch] HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] GeIL EpicGear Morpha Gaming Mouse [deutsch] HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] QPAD 8K Pro Gaming Laser Mouse [deutsch] HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] Mionix Castor Optical Gaming Mouse [deutsch] HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] EpicGear GeKKota Ambidextrous Laser Gaming Mouse [deutsch] HighFlow Product Reviews 0
bundymania [User Review] Cooler Master CM Storm Quick Fire XTi Mechanical Gaming Keyboard [GER] HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] Shogun Bros Ensense Gaming Headset [deutsch] HighFlow Product Reviews 0
Bas9466 Thermaltake Pacific M3 Motherboard Water Block voor msi z170a gaming 5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
J joeri1 / Joeri / Red Storm Gaming-PC Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
G msi 85i gaming Hardware & Software 0
Sw333t [VERKOCHT] CM Storm Sirus 5.1 Gaming Headset Verkocht 2
wambamnl Eerste waterkoeling setup, geen budget. I5 4670K en 2x r9 290 g4 gaming. Advies Waterkoeling Setup 5
M Backplate voor MSI GTX 970 Gaming HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
G Gaming op 1440p Hardware & Software 0
Tath Bitspower MSI GTX 970 Gaming Design VGA Card. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Tath "New" Bitspower Nickel Plated (Clear) voor de Gigabyte GA-X99-Gaming G1 WIFI HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Tath Bitspower Nickel Plated Full-Covered-Block Black and Clear for Gigabyte GA-X99-Gaming HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Mortum PCI-E Risers en gaming in SLI? (een vage droom of werkelijk te realiseren?) Hardware & Software 30
bundymania Func MS-3² Gaming Mouse & Func Surface 1030² XLMousepad - Doublefeature :) HighFlow Product Reviews 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan