• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Corsair HX850W

MaartenvdE

Junior Member
Corsair HX850W:

CorsairHX850Wbox1.jpg


Inleiding:
Zo dit wordt mijn eerste echte hardware review, aangezien ik mijn system nog niet compleet heb kan ik nog niets zeggen over real-life prestaties. Maar we gaan gewoon samen even kijken wat deze voeding te bieden heeft.

Unboxing:

Laten we beginnen met het uitpakken, de box is lekker robust en duit zeker op kwaliteit, wat je ook wel mag verwachten van Corsair, er staat duidelijk uitgelegt wat je krijgt en er wordt meer dan duidelijk gemaakt dat dit degelijk is, 7 jaar garantie is ook zeker nooit weg.

IMG_0442.jpg


Alles zit netjes verpakt en er is zeker niet bezuinigt op de kwaliteit van het product. De voeding zit in een plastic zak, die weer op zijn beurt in een pluche zak met Corsair logo zit, die in 2,5 cm foam verpakt zit.
Ook aan accessoires hoeven we niet te klagen, alle benodigde kabels zijn aanwezig en ook nog wat leuke extra’s zoals de case badge en ty-wraps.

  • Corsair HX850W (in een mooi pluche zakje)
  • Corsair Cable pouch
  • 4x 8-pin naar 8-pin (break away 2-pin) modulair cable
  • 3x 6-pin naar 4 Sata power modulair cable
  • 3x 6-pin naar 4 molex modulair cable
  • 2x molex naar floppy power
  • Power cable
  • Corsair case badge
  • 4 schroefjes
  • 10 ty-wraps (12cm)
  • User’s Manual

IMG_0444.jpg


De voeding:

Zoals de naam al doet vermoeden gaat deze voeding 850 watt leveren, maargoed die zijn er ook in verschillende prijsklasse, hoe weten we dan dat deze beter is, de makkelijkste manier om te bepalen hoe goed een voeding is, is het gewicht, hoe zwaarder je voeding, des te beter de kwaliteit is mijn regel. Deze heeft een gewicht van maarliefst 2,6 Kg dus geen lichte jonge. Ook staat op de doos aangegeven dat ze gebruik maken van solid state capacitors wat ook aangeeft dat het geen goedkope troep is.

Specificaties:

De afmetingen van de voeding zijn als volgt 150mm (breedte) x 86mm (hoogte) x 180mm (lengte)

We vinden enkele kabels hard-wired aan de voeding, dit zijn de meest gebruikte kabels:
  • 1x 24-pin (break away 4-pin) 60 cm
  • 1x 8-pin CPU connector (break away 4-pin) 60cm
  • 2x 8-pin VGA connector (break away 2-pin) 50cm

IMG_0448.jpg


Op de achterkant vinden we ook nog het modulaire gedeelte deze bevat 4 8-pin aansluitingen en 6 6-pin aansluitingen. Je kunt dus alle modulaire kabels die worden meegeleverd aansluiten.

IMG_0456.jpg


Voor de liefhebbers zal ik ook nog even de rails specificaties weergeven.
  • +3.3V rail/ maximaal 25A
  • +5V rail/ max. 25A
  • +12V rail/ max. 70A
  • -12V rail/ max. 0.8A
  • +5Vsb rail/ max. 3A

De voeding heeft een 80 plus zilver label wat betekend dat hij minimaal 80% efficienty heeft, in meeste tests blijkt dit voor deze voeding zelfs heel dicht tegen de 90% te zitten. De Powerhouse wordt gekoeld door een mooie Yate-loon 14cm fan, ik heb eventjes de voeding aangehad en hij is echt fluister stil, dit kan wel wat in geluidsproductie toenemen als je veel stroom gaat trekken maar in idle gebruik hoor je nauwelijks iets.

IMG_0460.jpg


Conclusie:

Deze voeding is een mooie midrange/high-end aankoop, hij is degelijk en heeft alle aansluitingen die je zou willen op een moderne voeding. Lekker stil, mooie lak, en geen fratsen, hoe deze voeding gaat presteren in mijn systeem kan ik nog niet melden maar ik denk niet dat hij moeite zal hebben.

Een mooie degelijke no nonsence voeding in een stijlvolle schoendoos.

IMG_0463.jpg
 
ik heb eventjes de voeding aangehad en hij is echt fluister stil
Ik weet niet helemaal wat je definitie van fluisterstil is, maar stil kan je de voeding naar mijn mening zeker niet noemen. (Mijn definitie is: totaal onhoorbaar.)
Ik heb het als volgt getest, ik heb alle harddisk en alle ventilators uitgeschakeld, verder heb ik ook de ventilator van mijn CPU koeler en videokaart uitgeschakeld. Dit met het gevolg dat het enige wat geluid kan produceren in mijn PC de voeding is. En helaas moet ik concluderen dat de voeding overduidelijk te horen is (niet eens in de buurt van "totaal onhoorbaar") in een dichte CM690 II Advanced behuizing, terwijl de voeding nauwelijks belast is.
Uiteraard kan ik begrijpen dat in een normaal systeem het geluid van de voeding niet opvalt door alle ventilatoren e.d. (Als ik wel al mijn apparaten/ventilatoren aansluit heb ik er ook geen last van.)

Dus voor mensen die echt een volledig stil systeem willen zou ik de HX850W niet aanraden hoe uitstekend de voeding voor de rest ook is.
 
Laatst bewerkt:
Net ook maar eens getest. Alles uit behalve de voeding. Ik moet echt met mijn oor naast de kast houden wil ik de fan horen. ( Corsair 800D )

Stiller dan dat krijg je een systeem toch never never nooit.
 
Vreemd dat ik een heel andere ervaring hebt dan. Laat ik dan maar aannemen dat ik toevallig een slecht exemplaar heb. Het geluid is zodanig luid dat ik vermoed dat dit het geluidsniveau zou moeten zijn als de voeding volledig belast is. Wellicht dat de fancontroller in mijn exemplaar defect is.
 
Laatst bewerkt:
Voor een stil systeem moet je Seasonic Xseries voedingen hebben. Die draaien tot 20% capaciteit niet (de fan iig). Op full load is de voeding nog steeds onhoorbaar. Nadeel is het prijskaartje en max 750w.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
animal baars [VOEDING] Corsair HX850W Of Be Quiet DPP P8 900W Hardware & Software 1
A Gevraagd: Iemand om Corsair Hydro X Hardline 14mm te buigen Gezocht 2
B EK ARGB aansluiten op Corsair Commander Waterkoeling 5
Jason Corsair Hydro X Series XG5 RGB 30-Series Reference GPU Water Block (3090, 3080 Ti, 3080) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE RGB PRO Complete Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
E Corsair 7000D Black and Blue Gallery & Build Logs 0
Jason Corsair Hydro X Sale - 15% Korting. Van 6 t/m 31 December 2021 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair PRE-BLACK FRIDAY Deal! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 DDR4 corsair vengeance rgb pro sl Problemen & Oplossingen 5
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Tath Corsair Obsedian 1000D Gallery & Build Logs 58
D Advies setup drain Corsair Advies Waterkoeling Setup 4
Jason 750W Corsair SF Series™ SF750 80 PLUS® Platinum Certified High Performance SFX PSU HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH303i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D CORSAIR Hydro X Series XG7 RGB RX-SERIES GPU Water Block (5700 XT) Advies Waterkoeling Setup 2
P 11 fans , kabelsplitters en corsair Commander Pro Overige Koeling 2
Jason Corsair Hydro X Series XD3 RGB Reservoir / Pump Combo HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
arwin74 Corsair Gaming Audio SP2500 probleem Problemen & Oplossingen 5
T Corsair PSU naar SATA Power cable gezocht. Cases en Modding 1
A Corsair Hydro X Series XD3 RGB Waterkoeling 3
Jason Corsair iCUE 5000X RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XM2 M.2 SSD Water Block (2280) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH300i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J [TKA-Case] Corsair Obsidian 900D | ColdZero modded edition Verkocht 2
mixedup corsair 120ll fans Problemen & Oplossingen 9
Bl4ckj4ck666 Corsair registerwaarden normaal? Hardware & Software 2
Bl4ckj4ck666 Corsair Crystal 570X RGB White tower-behuizing Gallery & Build Logs 18
Jason Corsair Hydro X Series XC5 RGB CPU Water Block (AM4 & 1200) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 en XC9 RGB CPU Water Blokken (1200/AM4 - 2066/sTRX4) - Zilver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 RGB White CPU Water Block - 115X / AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XD5 RGB Reservoir / Pump Combo - 250ml HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 corsair 570x rgb crystal white Cases en Modding 8
Bl4ckj4ck666 Corsair 570x RGB crystal white Cases en Modding 1
Bl4ckj4ck666 Schroeven voor zijpanelen Corsair 570X Hardware & Software 4
Bl4ckj4ck666 Corsair icue Hardware & Software 0
D M3 schroefjes Corsair AIO? Zwart of evt wit met platte kop kruiskop Cases en Modding 1
K Corsair 900D Mod Gallery & Build Logs 6
K Corsair 900D The Savage Gallery & Build Logs 8
Hightower Corsair ql fans 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Freddy Corsair Hydro X HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
A Corsair 900D met een klein beetje waterkoeling :p Gallery & Build Logs 39
the_cyberspace Corsair spullen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
D Corsair Commander Pro Overige Koeling 2
Hightower Corsair ll rgb fans custom aansluiting en stekkertjes Overige Koeling 16
the_cyberspace Corsair Crystal 280X Hardware & Software 0
P Corsair H115i (Welke ventilatoren? ) Overige Koeling 3
Hightower corsair ll fans rgb 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan