• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Corsair H80

Raoul90

Junior Member


Introductie:
De eerste keer dat ik was over de H80 en H100 las was op 19 mei, het was voor mij duidelijk dat ik voor een H100 ging, alleen heb ik er toen niet bij stil gestaan dat ik in juni een Fortress FT02 van Silverstone zou aanschaffen en de H100 dus niet ging passen. Ik wilde wel graag een andere CPU-koeler, mijn H70 deed het nog prima maar vond het toch tijd voor een upgrade en als ik door die upgrade de temperaturen ook nog een beetje zou verlagen was dat helemaal mooi meegenomen. Of het is gelukt om de temperaturen van mijn CPU nog een beetje te verlagen lees je in onderstaande review. :)

Features van de fabrikant:
Hyrdo Series H80 Detail-pagina op Corsair.com.

The Hydro Series H80 and H100: efficient cooling, simple installation, and the power of Corsair Link Digital.

Ready for Corsair Link Digital:
The H80 and H100 work great with Corsair Link, an ecosystem of hardware and software components designed to give you unprecedented control over your PC. Connect your H80 or H100 to the Corsair Link Commander (available separately) and monitor a wide range of parameters, including pump speed, coolant temperature, and fan speed, and customize your own performance profiles.

Control at your fingertips:
The low-profile integrated pump and cold plate includes push-button control so you can select the fan speed and cooling performance setup that best suits your needs. The cool white LED display lets you know at a glance which profile is being used.

The Hydro Series H80: Compact and quiet:
The H80 includes a double-thick radiator and two 120mm fans. It can be installed almost anywhere you can install a standard 120mm PC case fan, and includes mounting brackets for all modern CPU sockets.

Corsair Hydro Series makes it easy to go liquid.

Easy installation, zero maintenance:
You no longer need to invest into finicky modular watercooling systems to get serious CPU cooling performance. Each Hydro Series Liquid CPU Cooler is a sealed, closed-loop system that comes pre-filled and never needs refilling. Tubing is constructed from low-evaporation FEP for a long lifespan. Even the thermal compound is pre-applied. You'll be up and running in minutes.

The latest cooling technology:
Both the H80 and the H100 include a low-profile, light-weight cooling unit with a micro-channel copper cold plate and a split-flow manifold. The result of all this attention to fluid dynamics is CPU cooling that's remarkably efficient, with a total noise level that's lower than most stock CPU fans.

Warranty:
Both the H80 and the H100 incluse five years of warranty.
Specificaties van de fabrikant:
Package contents:
- Corsair H80 Liquid CPU Cooler
- Two 120mm fans
- Mounting screws for fans and radiator
- Mounting brackets for Intel™ LGA 775/1155/1156/1136/2011 and AMD AM2/AM3
- Quick Start Guide

Technical Specifications: Hydro Series H80:
- Radiator dimensions: 120mm x 152mm x 38mm
- Fan dimensions: 120mm x 120mm x 25mm
- Fan speeds (+/- 10%): up to 1300 RPM (Low Noise), 2000 RPM (Balanced), and 2500 RPM (High Performance)
- Fan airflow: 46 - 92 CFM
- Fan dBA: 22 - 39
- Fan static pressure: 1.6 - 7.7mm/H20

Compatibility:
- Intel LGA 775, 1155, 1156, 1366, and 2011
- AMD sockets AM2 and AM3
- Hydro Series H80 requires a case with a rear or top 120mm fan mount
What's in the box?
De doos:


Leesvoer:


Brackets:


Fans:


Pomp, radiator, H80:


Pomp, radiator, H80:


Pomp:


Pomp, radiator, H80:


Montage materiaal: (ook voor Socket 2011!):


Koelpasta:


Installatie:
De installatie van de H80 is vrij simpel, de guide die er bij zit legt het goed uit, beetje jammer aan deze guide is dat er niet instaat waar de twee draadjes voor dienen, ik had in eerste instantie de molex niet aangesloten omdat ik in de veronderstelling was dat die alleen voor de fans waren en ik de fans direct op het moederbord had aangesloten, maar de molex is voor de pomp! (bij de H70 was het totaal anders, dus Corsair had dat best mogen vermelden in de installation guide..).
Maar goed, de installatie is vrij simpel zoals ik net al zei, installatie-stappen:
1) Bracket plaatsen op achterkant van moederbord:

2) Schroefjes er aan de andere kant in zodat ie vast zit.
3) Radiateur icm. met 1 fan vastmaken op een plek in de case.
4) Pomp op de schroefjes zetten (druk blijven zetten), thumbscrews pakken en de pomp vastzetten.
5) Tweede fan erop.
6) Kabeltjes aansluiten.
7) Klaar.

Nog meer plaatjes:











Bijgeleverd materiaal:
Radiator:
H70 vs H80 rad (onder = H80):


Zoals je kunt zien is de radiator van de H70 een stukkie dikker als die van de H80 (4.60 vs 4.00cm).

Ventilatoren:
In de doos van de H80 zitten twee Corsair 120mm fans, ik had gehoopt dat het dit keer betere fans waren dan bij de H50 en H70, maar helaas zijn de fans weer niet je van het. De fan ziet er wel beter uit dan die van de H70, (breder blad).
H70 vs H80 fan (recht = H80).


Koelpasta:
Corsair zelf levert een laagje koelpasta bij de H80, wat echt veel te veel is maar dat terzijde, het is wel aardig spul maar ChillFactor3 (die ik al een tijd gebruik), doe het toch wat beter:




Bij het testen zijn de Corsair H80 fans op 1300RPM gebruikt, er is daarnaast natuurlijk rekening gehouden met de kamertemperatuur.

Warmteontwikkeling:
Idle temperaturen:


Load temperaturen:


Zoals je ziet heb ik zowel de H70 als de H80 met twee soorten fans getest, de standaard Corsair fans op het laagste toerental (het hoge toerental interesseert me niet omdat het geluid dan gewoon niet te doen is). Bij het testen is gebruik gemaakt van ChillFactor3 koelpasta, uiteraard weer rekening gehouden met de kamertemperatuur. Van te voren had ik natuurlijk gehoopt dat de H80 mijn 2500k @ 4.2GHz nog beetje koeler zou houden en zoals je kunt zien is dat het geval!

Geluidsontwikkeling:
De pomp van de H80 is erg stil, die hoor je echt niet (de voorgangers van de H80 heb ik ook nooit gehoord), de Corsair ventilatoren daarentegen zijn niet erg stil. Op 1300RPM is het prima maar zodra je ze op een standje hoger zet dan gaat ie gelijk naar 2000RPM of 2500RPM, nou dan is het geluid wat die fans maken echt niet fijn meer, ik heb daarom gelijk mijn Gentle Typhoons 1450RPM er weer opgeschroeft omdat die wel stil zijn! :)

Prijs:
Ik heb er bij Highflow in de pre-order 83.50 euro voor betaald, de prijs/performance-ratio is naar mijn inziens erg goed.

Conclusie:
De H80 zet zeer goede temperaturen neer, is compact en makkelijk te monteren. Daarnaast krijg je vijf jaar garantie en montage materiaal voor Socket 2011. En dit alles voor zo'n 80 euro.

Pluspunten:
+ Prijs/Performance-ratio
+ Installatiegemak
+ Compatibiliteit
+ 5 jaar garantie
+ Compact

Minpunten:
- Installatie-guide had wat uitgebreider gemogen
- Hoeveelheid koelpasta
- Geluidsniveau stock ventilatoren (@ high)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
offtopic, maar hoe maak je die grafiekjes zo mooi man :S.

verder is het erg mooie review man :D. en goed om te zien dat hij beter koelt dan een H70. Dat betekent dat een H100 nog beter gaat koelen (grotere rad volume)

zeer mooie review :)
 
Zal ik doen :p Of ik monteer z in mn broers pc op 12V. Normaal heeft hij alleen 3x GT-1450rpm, een SSD, en een promilatech megalehms met een Scythe Slip Stream Slim 120mm 1200rpm. Komt ie vast zeuren of ik er wel even naar wil kijken ^^
 
Ik ben tevens tot een heel vreemde conclusie gekomen waarvan ik niet wist dat het mee zou spelen in de resultaten.

Voorheen had ik Asus Sabertooth P67 met een Corsair H70 Push/Pull in combinatie met Scythe Gentle Typhoons 1450 en een overclock van een 2600K naar 5Ghz.

Hier haalde ik idle 34c en in load 70c, tevens met fans op de laagste stand (gebruik de controller van de Corsair 600T hiervoor).

Toen ben ik overgegaan op Asus ROG Maximus IV GENE-Z, zelfde setup maar nu 39c idle en in load 74c. Hierna heb ik de H70 vervangen door de H100, helaas nog geen Push/Pull. Alleen 2 Scythe Gentle Typhoons 1800 in Pull erboven.

Nu komt het gekke, idle 34c en in load 65c. Maar of ik nu mijn overclock uit zet en/of de fans op max laat draaien, het resultaat blijft hetzelfde. :dunno

Dus hieruit trek ik 2 conclusie's:

- Wat voor moederbord je hebt speelt kennelijk ook een rol, de Sabertooth had natuurlijk wel een 50mm fan direct op de tactitcal vest die lucht blaast rondom binnen je moederbord achter het cover;
- De H100 koelt een tikje beter in load maar in idle gelijk.

Even een korte samenvatting, hij is helaas niet zo mooi als die van Raoul90.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Legendary1985 [IN-ACTIVE] Corsair H80 Gevonden 0
L Corsair H80 luidruchtig...alternatieve fans? Waterkoeling 4
R Corsair H80 / H100 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 133
A Gevraagd: Iemand om Corsair Hydro X Hardline 14mm te buigen Gezocht 2
B EK ARGB aansluiten op Corsair Commander Waterkoeling 5
Jason Corsair Hydro X Series XG5 RGB 30-Series Reference GPU Water Block (3090, 3080 Ti, 3080) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE RGB PRO Complete Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
E Corsair 7000D Black and Blue Gallery & Build Logs 0
Jason Corsair Hydro X Sale - 15% Korting. Van 6 t/m 31 December 2021 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair PRE-BLACK FRIDAY Deal! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 DDR4 corsair vengeance rgb pro sl Problemen & Oplossingen 5
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Tath Corsair Obsedian 1000D Gallery & Build Logs 58
D Advies setup drain Corsair Advies Waterkoeling Setup 4
Jason 750W Corsair SF Series™ SF750 80 PLUS® Platinum Certified High Performance SFX PSU HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH303i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D CORSAIR Hydro X Series XG7 RGB RX-SERIES GPU Water Block (5700 XT) Advies Waterkoeling Setup 2
P 11 fans , kabelsplitters en corsair Commander Pro Overige Koeling 2
Jason Corsair Hydro X Series XD3 RGB Reservoir / Pump Combo HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
arwin74 Corsair Gaming Audio SP2500 probleem Problemen & Oplossingen 5
T Corsair PSU naar SATA Power cable gezocht. Cases en Modding 1
A Corsair Hydro X Series XD3 RGB Waterkoeling 3
Jason Corsair iCUE 5000X RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XM2 M.2 SSD Water Block (2280) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH300i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J [TKA-Case] Corsair Obsidian 900D | ColdZero modded edition Verkocht 2
mixedup corsair 120ll fans Problemen & Oplossingen 9
Bl4ckj4ck666 Corsair registerwaarden normaal? Hardware & Software 2
Bl4ckj4ck666 Corsair Crystal 570X RGB White tower-behuizing Gallery & Build Logs 18
Jason Corsair Hydro X Series XC5 RGB CPU Water Block (AM4 & 1200) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 en XC9 RGB CPU Water Blokken (1200/AM4 - 2066/sTRX4) - Zilver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 RGB White CPU Water Block - 115X / AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XD5 RGB Reservoir / Pump Combo - 250ml HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 corsair 570x rgb crystal white Cases en Modding 8
Bl4ckj4ck666 Corsair 570x RGB crystal white Cases en Modding 1
Bl4ckj4ck666 Schroeven voor zijpanelen Corsair 570X Hardware & Software 4
Bl4ckj4ck666 Corsair icue Hardware & Software 0
D M3 schroefjes Corsair AIO? Zwart of evt wit met platte kop kruiskop Cases en Modding 1
K Corsair 900D Mod Gallery & Build Logs 6
K Corsair 900D The Savage Gallery & Build Logs 8
Hightower Corsair ql fans 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Freddy Corsair Hydro X HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
A Corsair 900D met een klein beetje waterkoeling :p Gallery & Build Logs 39
the_cyberspace Corsair spullen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
D Corsair Commander Pro Overige Koeling 2
Hightower Corsair ll rgb fans custom aansluiting en stekkertjes Overige Koeling 16
the_cyberspace Corsair Crystal 280X Hardware & Software 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan