• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Coollaboratory Liquid Ultra

aadje93

Member
even een voorvermelding, ik heb helaas geen foto's omdat mijn camera kapot is :(

Coollaboratory Liquid ultra.

Aankoop.

Ik zat al een tijdje te zoeken naar een goede koelpasta voor mijn i7 2600k. Ik zocht voornamelijk naar een goed uitsmeerbare koelpasta, die uiteraard ook goede koeling geeft (scheelt soms gewoon 5-10 graden). Na een tijdje zoeken kwam ik ineens op dit merk uit. Ik dacht zelf (net als marcel87) dat het een fabeltje was dat deze koelpasta zo goed kon koelen. Na wat reviews gelezen te hebben en wat op youtube gezocht te hebben besloten deze koelpasta toch maar te kopen.

Pakketje kwam binnen...

Toen het pakketje (met 2x vegas appolish blue 120mm) binnen kwam uiteraard meteen uitgepakt. De koelpasta word in een makkelijk te openen blister (dat is ook weer nieuw, vaak zit het helemaal dichtgelijmd) geleverd. Mooi overzichtelijk de spuit koelpasta. Onderin een klein vakje met het schoonmaak doekje (standaard alcohol doekje die freddy ook hier verkoopt dacht ik). Ook zit er in het vakje onderin 2 kleine penseeltjes om de koelpasta mee uit te smeren (later leest u waarom).

Het aanbrengen van de koelpasta.

Het aanbrengen gaat echt heerlijk bij deze koelpasta. Een klein druppeltje op de cpu doen. En dan gewoon rustig met het penseeltje uitsmeren. Wel raad ik enige persoonlijke beschermin aan. Het lijkt er namelijk om dat deze koelpasta op basis van Kwik gemaakt is. (het trekt als een druppel bij elkaar net als kwik dat doet, ook staat er op het doosje "100% metal"). Latex handschoenen zijn sterk aan te bevelen, en een goed geventileerde ruimte. Een anderre waarschuwing: gebruik deze koelpasta niet met alluminium (en goud als er echt kwik in zit, goud lost op in kwik. maar wie heeft er nu een baseplate die verguld is....). Beelden zeggen meer dan woorden:


en van het verwijderen (wat bij de PRO versie echt een ramp was ,maar bij deze schijnbaar erg goed gaat)


(de video's zijn van coollaboratory zelf, het aanbrengen kan ik bevestigen. Het verwijderen heb ik nog niet getest)

De koeling.

Idle tempraturen.

De tempraturen kan ik eigenlijk zeer kort over zijn. Dit kan ik eigenlijk niet vermelden. Ik had hiervoor een Scythe mugen 2 met MX-4. Nu heb ik een Corsair H100 met deze koelpasta. Het enige wat ik kan vermelden, de combi koelt enorm goed. Ik zie nu op realtemp tempraturen van ongeveer 25-26 graden. Dit was met de mugen 28-30 graden.

Load tempraturen.

Dit is waar de comib echt tot zijn recht komt. Mijn i7 2600k (3200mhz, 1.25v) komt nu net boven de 45 graden uit onder load. Dit was met de Scythe mugen 2 (met mx4) ongeveer 50-52 graden. Ik heb nog geen overklok resultaten omdat ik voor de veiligheid mijn cpu op 3.2 heb gezet.

Conclusie.

De conclusie is eigenlijk heel simpel. Gebruik je geen alluminium baseplate/heatsink/waterblock (als die nog te krijgen zijn) dan raad ik deze koelpasta aan. Het smeert zeer makkelijk uit met het penseeltje. Het koelt goed. En de cpu ziet er shiny uit als je de koelpasta hebt aangebracht.



Hierbij mijn review. Ik hoop dat u er wat aan heeft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ook ik heb dit spul in huis en 2 dagen geprobeerd
mijn ervaring is om het niet te gebruiken
mede omdat het ook een geleidende pasta is
nadat ik het weer wilde verwijderen begon de nachtmerrie
ik kreeg het niet meer van het koelblok en de cpu af was er echt een soort van ingebrand
cpu heb ik moeten lappen om het er vanaf te krijgen koelblok heb ik echt met een mega fijn schuursponsje moeten doen om schoon te krijgen

mijn advies niet doen !
 
heb je wel de "ultra" versie? want de pro versie is idd echt "zooi". Pro = oranje dopje. Ultra = blauw dopje :). De pro moet je idd echt links laten liggen, daar moet echt schuurpapier aan te pas komen om het eraf te halen
 
is echt de ultra ...

voor mij echt nooit meer iets anders dan AS-5 of MX pasta
begrijp ook wel waarom ze er een schuurspons bijgeven om die zooi er af te krijgen :S

troep in mijn ogen :D
 
had dat sponsje echt nodig om die zooi van mijn waterblok af te krijgen
van de cpu ging het echt niet meer af was gelijk een reden om te lappen

wat ik al zei nooit meer voor mij
 
Ik heb de Ultra gehad, vloeibaar metaal gaat ''in'' je IHS van je CPU zitten en ook aan de onderkant van je koeler. Dit ,,vreet'' aan na een tijdje.

Je kunt de garantie van je CPU ook vaarwel zeggen als je dit soort goedjes gebruikt. Wees daar dus bewust van! ;)

Maar wil je 1 v/d best presterende koelmiddel hebben voor tussen de CPU/koeler kun je niet om dit goedje heen. Het scheelt gewoon een aantal graden en dat is veel voor een ,, koelpasta ''
 
Heb je ook geprobeerd het eraf te krijgen met aceton of iets dergelijks?
Lijkt me echt sterk dat dit spul zo heftig eraf komt. Plakt de IHS dan ook niet enorm vast aan het blok?

Mijn Ek supreme LT zat geplakt na een kleine 4 maanden on aangebroken gemonteerd te zitten, met alle temperatuurs mogelijkheden tot voordien(zelfs een boot test zonder water waarna de pc uitviel vanwege overhitting, kon het zien @ LCD poster:041:)

toen ik het blokje eraf had was de TIM een hard laagje kwik geworden, het was soort van aluminium folie achtige substantie.

en dat na 4 maanden tijd, en naturlijk heb ik alles met p400 en p800 kunnen boenen.

Ow en btw het zit er nog ingevreten, hier mijn bewijs :

CIMG4201.jpg


ik heb hem btw niet helemaan kaal geschuurd ivm bowed block, wil niet dat de prestaties eronder door gaan :)
 
offtopic, maar ik moet aardig zoeken hier voor stuk allu :sarc: buurman heeft alleen staal in zn werkplaats dacht ik. (want denk niet dat ik het op motorblok van trekker van me pa mag smeren als "test" :p)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
meneer peer Coollaboratory liquid Ultra 1ML HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
WiSK Coollaboratory Liquid Copper HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Sanders ['VERKOCHT'] Koelpasta Coollaboratory Ultra Verkocht 3
Jason Be Quiet! Silent Loop 2 AIO CPU Liquid Cooler - 360mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Silverstone IceGem 360 AIO CPU Liquid Cooler ARGB - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Alphacool Eisbaer Extreme liquid CPU cooler 280 - black edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Kraken X53/ X63/ X73 AIO Liquid Cooler With Aer RGB Fans (240mm/ 280mm/ 360mm) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 MSI Z97 GAMING 9 ACK LIQUID COOLED DESKTOP Hardware & Software 7
K Liquid.cool Vortex One DIY AM240: lucht probleem Waterkoeling 3
S Primochill Vue Koelvloeistof / Liquid / Coolant HighFlow Product Suggesties en Nieuws 108
Freddy Liquid.cool Koelvloeistof / Coolant / Componenten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
C Info componenten custom liquid cooling set Advies Waterkoeling Setup 26
M Swiftech H220X CPU Liquid Cooling Kit Lek Waterkoeling 2
Hightower Liquid extasy waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 41
Freddy EK-Predator is setting a new standard for AIO liquid cooling! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
V Liquid SLI upgrade 1400/1500,- Budget Advies Waterkoeling Setup 26
A liquid cooling system Advies Waterkoeling Setup 1
arwin74 540 Liquid Gallery & Build Logs 51
C ASUS Republic of Gamers FERRARI RED Liquid Cooled PC Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Freddy Red Harbinger Cross Desk - Ultimate Liquid Cooling Ready HighFlow Product Suggesties en Nieuws 45
S Corsair Obsidian 800D Full Liquid cooled Gallery & Build Logs 3
ChillPascal FrozenQ Liquid Fusion Blue Reservoir V2 Waterkoeling 2
bundymania [Bundymania Kurzreview] Liquid Extasy Universalkühler VUCI - die günstige Alternative HighFlow Product Reviews 2
Asphiax Koolance LIQ-702 Liquid Coolant Bottle, High-Performance, 700mL (UV Red) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
D Koolance Liquid Coolant Bottle, High-Performance, 700mL (Colorless) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Besje Liquid Extasy Rampage 3 Gene fullcover block HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
E Levertijd FrozenQ Liquid Fusion Blauw HighFlow Computer Cooling Shop 18
M FrozenQ Liquid Evolution HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Alex EK H3O Advanced Liquid Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Vissa [VERKOCHT] FrozenQ Liquid Fusion Red Reservoir Verkocht 1
Vissa [VERKOCHT] FrozenQ Liquid Fusion Red 250MM Verkocht 11
J wie kan voor mij een heel nieuw liquid cooling systeem samenstellen. Advies Waterkoeling Setup 96
MrGiorgio Indigo liquid metal HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
F FrozenQ Liquid Fusion Reservoir barst! Waterkoeling 43
O MC-CASE-EVO-W MagiCool EQ Liquid Cooling Case Window vragen Advies Waterkoeling Setup 7
Don_Holio Don's Liquid i7 Gallery & Build Logs 7
Slader Danamics LMX: Liquid cooling is back HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Thierry Liquid Extasy HighFlow Product Suggesties en Nieuws 15
M Mijn eerste Liquid Cooling System Waterkoeling 8
Robin Gigabyte x58 UD5 / xtreme Liquid blocks. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Craven liquid metalpad HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Oli4v WC Log: Liquid P182 Gallery & Build Logs 188
stravinski Modified TT Kandalf Liquid cooled, Stravinski & Ralpios Cases en Modding 270
N Danamics LM10 - Metal Liquid Cooling HighFlow Product Suggesties en Nieuws 71
Jason Lamptron HM173 Portable Display for AIDA64 - 17.3" IPS, HDMI, Ultra-thin narrow edge/bezel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Magicool 240S & 360S G2 Ultra Radiators HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S Witte Prolimatech Ultra Sleek Vortex 12 en Titan TFD-12015H12ZP/KE(RB) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
S Zijn er mensen die de volgende LED van highflow gebruiken? Laserled - 3x Ultra Bright Cases en Modding 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan