• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower

yodabear

New member
0. Echte naam (Voor/Achternaam): Maikel Dollé
1. Nickname:
Yodabear
2. Leeftijd:
38
3. Woonplaats:
Zwanenburg
4. Studie/Werk:
CI:CD Engineer bij een van de grootbanken
5. E-mail:
maikel@itmagix.nl
6. MSN:
WTF?
7. Xfire:
Ben niet zo sociaal hoor.
8. Hoe ben je bij HighFlow gekomen?
Google

Jouw PC:

https://tweakers.net/gallery/52998/inventaris/

MOBO:
MSI X99A Godlike Gaming
CPU:
Intel Core i7 6850K - 3.6GHz
MEM:
64GB G.Skill PC3200 DDR4 (4x 16GB)
VGA:
MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11GB
SOUND:
nvt
SDD:
Samsung 960 EVO 1TB M.2 SSD
HDD
RAID 1: 4x WD RED 4TB RAID
HDD
RAID 2: 4x WD RED 3TB RAID
OPT1:
LG Blu-Ray Brander
PSU:
Seasonic Prime 850W Platinum
CASE:
Thermaltake P900 The Tower Snow Edition
OS:
Windows 10 Professional / CentOS Linux
MON:
AOC AGON Gaming Series 35" Ultra Wide Led AG352UCG
KB:
Microsoft Natural Keyboard
MOUSE:
Mad Catz Rat M.M.O. 7
MOUSEPAD:
Steelseries World of Warcraft Hard Plate
HS:
Turtlebeach Elite X800 PS4
SPRS:
nvt
INET:
KPN Glasvezel 500/500
Koeling:
Thermaltake Pacific RL 360 Water CoolingGoedendag allemaal!

Na jaren niet meer actief te zijn geweest op fora heb ik er nu toch weer een gevonden die mij zeker de moeite waard lijkt! Eerlijk is eerlijk dit komt voort uit een probleempje welke ik heb, en ik later ook zal toelichten. Maar eerst maar eens vertellen wie ik dan wel niet ben.

Ik ben Maikel, 38 jaar en woonachtig in omgeving Amsterdam, Haarlem, Hoofddorp.... Oftewel de pamper van Schiphol, Zwanenburg. In het dagelijkse leven ben ik CI:CD Engineer bij een van de grootbanken van Nederland en ondersteun daarbij de Online verkoop processen van deze bank. Daarnaast heb ik en uit de hand gelopen hobby, en dat is het runnen van mijn eigen Hardstyle platen label Prospectz Records, waarmee we nu met 7 mensen wat leuks proberen neer te zetten in de dance scene, mij kun je terug vinden onder de noemer BSSNVDRS.

Verder 3 kinderen, 2 daarvan hebben een kloppend hartje (als het goed is, laten ze niet altijd blijken), de ander heeft 1000CC :)

Dit is natuurlijk geen dance of motor forum, dus ik zal jullie de verdere details besparen, in mijn hart blijf ik gewoon een nerd en heb na een 21 jaar besloten dat het toch wel weer eens tijd zou wezen een eigen systeem te bouwen ipv van een mac uit de doos te trekken, stekker er in en spelen maar.

Zo enthousiast als ik was ben ik gaan zoeken wat vet is deze dagen, en kwam uit bij groot, veel licht en water koeling en dan bij voorkeur de hard tubes. Alles bij elkaar geklikt, maandje moeten wachten want Thermaltake neemt het niet zo nauw met leveren aan Nederland en toen had ik alles binnen.

Aan de bouw begonnen, eigenlijk allemaal zonder problemen tot ik met het tuben moest beginnen. Geen gereedschap in huis hiervoor, stom, maar geen probleem dacht ik, ik bestel even een bending kit van Thermaltake, ja jammer joh! Niet te krijgen in Nederland (op het moment dat ik het nodig had). Na een hoop zoekwerk kwam ik uit bij aquatuning.nl welke de spullen leveren van alphacool (Had op dat moment High Flow nog niet gevonden). Ik hier een siliconen slang besteld en een heater voor het buigen, moest uit Duitsland komen, dus weer een dag of 3 wachten.


Hoppa, spullen binnen! Knallen maar! Jammer joh! Alphacool en Thermaltake hanteren wel dezelfde buiten diameter, maar de binnen diameter is niet hetzelfde, dus de siliconen slang past niet en tevens zat er er in de cooling kit van Thermaltake te weinig tubes voor het formaat kast wat ik heb. GRRRRR Weer naar Aquatuning, tubes van Alphacool besteld en meteen een goede 3 meter, daar zou ik het wel mee moeten redden.

Helaas! Wederom niet verder kunnen, dit ligt echter vooral aan mijzelf. De kunde ontbreekt van het tuben wat resulteert in geknikte of verbrande buizen. In ieder geval een hoop frustratie verder. Wil het nu voor de laatste keer gewoon goed doen en het mijzelf niet te moeilijk maken. Dus kies ik nu voor softtubes, want wil die doos nu toch wel een keer aansteken!

Nu mijn probleem, het mooiste zou zijn als ik de softtubes en koppelingen van Thermaltake zou kunnen krijgen. Aangekomen bij High Flow die dit gelukkig wel kunnen leveren, maar met een levertijd van een maand. Gaat het goed komen als ik een ander merk softtubes gebruik op de Pacific RL360 set van Thermaltake? Of adviseren jullie alles van 1 merk te houden?

WhatsApp Image 2017-07-21 at 13.05.51.jpg
WhatsApp Image 2017-07-21 at 12.35.37.jpg
WhatsApp Image 2017-07-22 at 08.07.51(6).jpg
WhatsApp Image 2017-07-21 at 13.09.30.jpg
WhatsApp Image 2017-07-22 at 08.07.51.jpg
WhatsApp Image 2017-07-22 at 08.07.51(1).jpg
WhatsApp Image 2017-07-22 at 08.07.51(2).jpg
WhatsApp Image 2017-07-22 at 08.07.51(3).jpg
WhatsApp Image 2017-07-22 at 08.07.51(4).jpg
WhatsApp Image 2017-07-22 at 08.07.51(5).jpg
 
Welkom op het forum!
Er zitten op dit forum ook aantal motor liefhebbers :) Zie topic hier:
http://forum.highflow.nl/f21/het-grote-motor-topic-12723/

Thermaltake waterblokken, reservoirs, radiatoren etc. gebruiken gelukkig G1/4" schroefdraad voor fittingen, wat tegenwoordig een standaard formaat is.
Je kan dus gewoon een ander merk fitting nemen met G1/4 schroefdraad.
Zeker als je snel van jouw systeem wilt genieten, is het aan te raden om een merk te nemen dat snel leverbaar is.
De keuze is enorm, dus je kan vast wel een alternatief vinden dat naar jouw smaak is :)
 
Ah top! Ik heb meteen een berichtje geplaatst in het Motor forum. :)

Welk merk zou je me willen adviseren wat goed leverbaar is? Alphacool vind ik er wel chique uit zien, maar ik weet niet wat er nog meer in de markt is. Vind het belangrijk dat het oog ook gestreeld wordt in ieder geval. :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M maikelvanbeurden - Maikel van Beurden - A-PC Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 10
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 18
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4
bmawn [Project log] Project Dark Knightmare Gallery & Build Logs 31
FactoryDefaults Project Stormtrooper Gallery & Build Logs 30
2kPro [WorkLog] Project Scarlet|Ti Gallery & Build Logs 39
J Project minimal. Gallery & Build Logs 9
DBRichard Project Deadpool: Merc with a Mouth Gallery & Build Logs 41
S Project ICE - (custom PC Desk Build) Gallery & Build Logs 4
J Project - LiquiDesk Gallery & Build Logs 7
DutchMicro Project HighTech Slaapkamer. Overige Builds 26
BeckModZ [Project Log] "Parvum|Beast" - Semi Sponsored Build Gallery & Build Logs 63
ProAce Project Z by ProAce Gallery & Build Logs 14

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan