• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Meer opslagruimte op je SSD!

Vissa

Vissa!
Misschien dat sommige de truuk al kennen maar ik niet, here it comes!

Door het uitschakelen van de slaapstand kun je maar liefst 12GB aan ruimte winnen op je SSD. Ik had nog 9GB over op mijn 64GB bootdrive, na het truukje opeens 21GB. Dus wie geen slaapstand gebruikt, uitzetten die handel!


Hoe doe je dat?

- Open configuratiescherm
- Ga naar systeem
- Ga naar energiebeheer
- Ga naar schema-instellingen wijzigen
- Ga naar geavanceerde instellingen wijzigen
- Schakel onder het kopje Slaapstand alles uit


Dit wint nog geen ruimte, hierna doen we het volgende:

- Open start
- Typ in de zoekbalk: CMD
- Rechtermuisknop op CMD.exe en uitvoeren als administrator
- In CMD typ: powercfg -h off
- Druk Enter


Voila, de ruimte op je SSD is opeens gegroeid.


Special thanks to LinusTechtips! :razz:
 
spijtig genoeg gebruik ik constant slaapstand...
en spijtig genoeg heb ik 24Gb geheugen waardoor ik hier 24Gb aan verlies ;)
maar wel een leuke tip voor degene die het niet gebruikt :)
zo zijn trouwens wel meer truukjes te vinden online
Greetz B0B0
 
Ik gebruik meestal deze site om SSD tweaks stap voor stap te doorlopen bij een clean install, omdat ie aardig compleet is: http://www.micdigital.be/ssd.html
(behalve specifiek firmware flashen staat daar niet in en dat van de swapfile/pagefile (vritueel geheugen of ook wel wisselbestand genoemd) staat daar niet op, maar zit in mn hoofd en hieronder :p lol)


@ B0B0 hoezo gebruik jij eigenlijk dan nog met SSD de slaapstand (hibernate file) en de volledige pagefile? Heb je daar een speciale reden voor, of...? Die pagefile/swapfile kan iig wel een stuk kleiner met zo'n sloot aan RAM, desnoods zet je die op een normale HDD. :)


Voor de mensen die onbekend zijn met het verkleinen van het virtueel geheugen, het gaat als volgt:
-> Typ bij start Systeem in of ga via het configscherm daar naar toe
-> klik Geavanceerde systeeminstellingen aan
-> dan tabblad Geavanceerd
-> bij kopje Prestaties knop Instellingen aanklikken
-> dan tabblad Geavanceerd
-> en dan onder Virtueel geheugen de knop Wijzigen... aanklikken.

Dan hou je op C of iig je OS schijf iets van min. 384MB en max. 384MB en dan drukken op instellen. Waarom toch nog een beetje voor C? Sommige mensen menen dat C altijd nog een beetje voor het systeem nodig heeft, anderen zeggen dat het uit kan. Zo heb je de gulden middenweg.

Denk je verder echt nog veel swapruimte nodig te hebben, dan stel je gewoon op een andere partitieletter/schijfletter van een HDD de overige gewenste extra grootte in.

Scheelt weer een boel ruimte op je SSD, zonder dat het traag wordt. ;)
 
ik heb geen page/swapfile op mijn ssd... niet nodig met de geheugengrootte die ik heb ;) heb zelfs een deel als ramdisk dusja ^^
je hiberfil.sys of hoe het ook noemt kan je niet van schijf veranderen (komt altijd op je bootdisk) en is altijd even groot als je geheugen grootte...
en waarom slaapstand ik duw aan en typ mijn wachtwoord en ik zit op de desktop :) moet niet wachten ;) dit tov als ik zou moeten booten moet ik 2 raidcontrollers laten opstarten wat gemakkelijk een hele minuut duurt ;)
Greetz B0B0
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Bl4ckj4ck666 Meer watergekoelde delen Waterkoeling 12
Freddy Brook Console Converters (PS3 naar PS4, XBOX naar PS etc.), Fighting Board en meer HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy [VERKOCHT] Heleboel hardware, laptop, behuizingen en meer Verkocht 5
FactoryDefaults [TKA Diversen] Bitspower fittingen | waterblocks| res | en meer! Verkocht 4
D Waarom kan ik niet meer dan 1 meter bestellen? HighFlow Webshop 1
N Eerste waterkoeling set gekocht maar wat heb ik nog meer nodig? Waterkoeling 4
Freddy Nieuwe Alphacool pompjes en meer :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
M Meer druk nodig, dubbele d5 of andere. Waterkoeling 4
T montage handschoenen meer maten? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
X Pc start niet meer op Hardware & Software 2
Sw333t Skype iconen werken niet meer, zie link HighFlow Forum 5
AQuAKiNG ondertiteling popcorn time werkt niet meer Problemen & Oplossingen 3
E Zwarte fittingen niet meer zwart Waterkoeling 3
Michel Swiftech MCP35X maakt meer geluid Waterkoeling 8
A bitspower watertank z-multi 150 lekt niet meer gelukkig....... Waterkoeling 1
Tath Nu Bitspower 16 mm tubing nu in lengtes van 1000 mm "Meer Flow" HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D3T0X [TKA Waterkoeling set compleet] zie post voor meer info Verkocht 5
l3p Geen email notificaties meer op abonnementen na email verandering. HighFlow Forum 14
Freddy Opruiming! OP = OP, behuizingen, accessoires, waterblokken en meer! HighFlow Computer Cooling Shop 0
Homienator Meer HDD's Problemen & Oplossingen 9
M [REFUSED] Complete Waterkoelingset + meer wegens beindigen van hobby Verkocht 11
M 2 (of meer) PSU voor een case Hardware & Software 18
coolfris MIPS niet meer Nieuws en Sport 5
k.3nny IN DE SHOP! TFC-VA Tubes (13mm (3/8) Smartcoil / anti-knikveer) + meer! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Kadett [VERKOCHT] TFC 360, MCP350, XSPC Reservoir, EK Supreme HF, HD5850, Silvercoil en meer Verkocht 13
R Pc boot niet meer Problemen & Oplossingen 0
DieHard [GEVONDEN] HDD met 1 TB of meer. (eventueel ruilen 500GB + bijbetaling) Gevonden 7
arwin74 BSOD, daarna geen beeld meer, ook niet de BIOS Problemen & Oplossingen 7
sir serial PC start (soms) niet meer op, voeding defect? Raar probleem :S Problemen & Oplossingen 7
l3p [VERKOCHT] Raspberry Pi + ModMyPi + 4GB Sandisk class6 SD + Veel meer! Verkocht 2
DieHard Externe HDD wordt niet meer herkent. Problemen & Oplossingen 2
Caveman 6990 boot niet meer!! Problemen & Oplossingen 6
Crosshair 4 Extreme-666 wat is beter 2 of 3 waterpompen voor meer performance Waterkoeling 44
Homienator Meer sata poorten?! Hardware & Software 7
vincent [CANCELLED] Gigabyte G1 killer, I7 960, adata en veel meer Verkocht 10
D [IN-ACTIVE] xbox live gold code? ( 48 uur, of meer ) Gevonden 5
Luculenus Waterkoeling LGA2011 Rev 2.0~ ( HD7970+meer) Advies Waterkoeling Setup 8
D fujitsu siemens scaleo p wil niet meer opstarten? Problemen & Oplossingen 1
K PC start niet meer op na sleeven, gaat kort aan maar direct weer uit. Help!! Hardware & Software 8
starsky [IN-ACTIVE] MSI P35 Neo2, Q9300, OCZ Reaper PC2-6400 en meer Verkocht 5
L Cool n quiet werkt ineens niet meer Overclocking 0
Cygnitr0n i7 870 (4 Cores 4 Threads) doet het niet meer Problemen & Oplossingen 2
P ASUS P5P800 moederbord, start niet meer op na vervangen PSU Problemen & Oplossingen 5
D-foX krijg de pc niet meer aan Problemen & Oplossingen 6
B Striker Extreme boot niet meer Problemen & Oplossingen 0
B Nooit meer Gigabyte voor mij. Hardware & Software 5
P Ik zie door de bomen het bos niet meer! Overige Koeling 18
Joren PC wilt niet meer starten Problemen & Oplossingen 11
H Laing D5 pomp doet niets meer Waterkoeling 8
olympus windows reinstal muis werkt niet meer. Problemen & Oplossingen 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan