+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Ek mono blok koel pads welke kant boven ???

Senior Member Bas9466 will become famous soon enough Bas9466's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 19-Feb-16
    Credits
    3.157
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    4

Ek mono blok koel pads welke kant boven ???

Wie weet welke kant er boven moet van de mosfets koel pads van ek de blauwe kant neem ik aan omdat blauw voor koud staat graag antwoord op deze vraag staat nergens wat de boven kant of onderkant is van de pads niet op de tekening en ook niet bij het EK uitleg plaatsen mono blok asus hero 8
    bas

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    12.291.542
    Mentioned
    240 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    126
    Volgens mij maakt het niet heel veel uit.
    Ik doe zelf altijd de blauwe kant aan de bovenkant (blauw komt tegen het waterblok).

Ingeschreven
    Fri 19-Feb-16
    Credits
    3.157
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    4
    Het is andersom er staat op you tube een filmpje mono blok plaatsen msi z170 gaming 7 dat hij de pads op het blok plaatst laat hij zien dat de blauwe kant naar boven moet blijven het blok draai je om bij het plaatsen en komt de blauwe kant dan op de mosfets.
    Echter moet het blauw gekleurde kant tegen je blok aan komen en let er op dat de zachte kant met de witte kleur naar beneden op het moederbord komt. bekijk het filmpje alleen moet de pad omgedraaid geplaatst worden
    Added after 47 minutes:

De zachtste kant moet op de mosfets omdat de pads een zachte kleverige en droge kant hebben
    Laatst gewijzigd door Bas9466; 19-03-16 om 21:20.

Ingeschreven
    Fri 19-Feb-16
    Credits
    3.157
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    4

plaatsen van ek mono blok voor de laatste nieuwe moederborden

Ik zelf heb een mono blok gekocht voor mijn asus hero 8 wat bijna het zelfde is alshet volgende filmpje omdat ik er niet uit kwam aan welke kant nu de thermal pads komen als je de stickers eraf haalt en je voelt aan het blok wat je hebt verwijderd plakt dit een beetje omdat dit zacht is.
    Bekijk deze link het is een van een pre instal, Voorbeeld instalatie ik heb er veel aan gehad
    bas hoop dat dit helpt.

Ingeschreven
    Fri 19-Feb-16
    Credits
    3.157
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    4
    ze zitten er op en nze goed geplaatst
    De blauwe kant komt tegen het waterblok bijde kanten zijn niet het zelfde de witte zijde is zacht op de mosfets leggen met dit blok deze is zacht en drukt de mosfets er in Er kan een betere beschrijving bij van EK bij welke kant er op de mosfets komt

Added after 21 minutes:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Freddy Bekijk Berichten
    Volgens mij maakt het niet heel veel uit.
    Ik doe zelf altijd de blauwe kant aan de bovenkant (blauw komt tegen het waterblok).
    freddy deze pads hebben 1 zachte kant aks je de witte plak strip verwijderd en aan de blauwe plakstrip kant is niet zacht en plakkerig ik heb de plakkerige kant op de mosfets gedaan deze is ook zoals ik ze kan.
    De blauwe kant komt dan zoals jij zegt tegen het waterblok heb ik dit nu goed uitgevoerd is totaal geen info te vinden omdat de zachte kant de mosfets er in zakt drukt is wat ik kan zijn dit nieuwe pads de verwijderde blokken zitten de mosfets ook in de zachte pads afgebeeld ??
    Laatst gewijzigd door Bas9466; 19-03-16 om 21:20.

Ingeschreven
    Fri 19-Feb-16
    Credits
    3.157
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    4
    zoals je het hier ziet zal je merken dat als je het zo plaatst verkeerd is de blauwe kant moet omgedraaid zijn zodat deze tegen het waterblok aan komt de beetje zachte plakkerige kant komt op de mosfets dat zal je ook zo zien bij verwijderen van je koelblok de mosfets in de pad gedrukt zitten zijn een zachte plakkerige kant deze komt op de mosfets de andere kant is stugger en niet zacht deze moet tegen het mono blok aankomen deze meneer vergeet dat hij in spiegelbeeld werkt.
    Laatst gewijzigd door Bas9466; 19-03-16 om 19:58.

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    12.291.542
    Mentioned
    240 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    126
    Ik heb jouw twee onderwerpen even samengevoegd.
    Met de zachtere kant blijft het inderdaad beter zitten op de mosfets en kan zo ook minder verschuiven als je het blok gaat monteren.
    Uiteindelijk gaat het erom dat het blok goed contact maakt met de mosfets, zonder ze te beschadigen.

+ Plaats een Reactie

User Tag List

Forum Rechten