• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Compitabiliteit LED controllers RGB

ABRAWARE

New member
Beste mensen,

Ik wil graag mijn coolermaster MF120R fans aansluiten middels een controller. Het zijn 8 stuks en ik zie deze controller voorbij komen: XSPC 8 way, 4 pin, 12v RGB Splitter hub


Wie weet of dit gewoon gaat werken? De ingang op het MOBO klopt wel (JRGB van MSI, 12v).

Of heb ik nu juist ook een aparte controller van coolermaster nodig?
 
Heb je deze:
MasterFan MF120R RGB | Cooler Master
(dus niet addresseerbare RGB LED, maar 'normale' RGB LED)
?

Zo ja, dan kan je idd een PWM hub nemen met 4 pinnen.
De hub zelf is geen controller, als je de hub op het moederbord aansluit, dan kan je de LEDs besturen via de software van jouw moederbord.
In dat geval heb je ook geen aparte controller nodig.
 
Ik moet ze zodirect nog oppikken maar het moeten inderdaad de Masterfan MF12R RGB zijn. Ik neem aan dat het inderdaad geen ARGB's zijn. Maar kan ik dan wel nog verschillende opties instellen zoals breathing of wat dan nog voor moois, alleen dan met alle leds per fan die hetzelfde doen?

En wat bedoel je exact met de PWM Hub, want de PWM is juist de functionele aansturing van de fan zelf, en de 2e kabel met LED RGB aansluiting wilde ik via de hub sturen.

Het gaat om een 2x4 fan setup, waarvan ik de PWM aandrijving wil samenvoegen van 4 fans naar 1 aansluiting op mijn fan controller (en dat 2x).

Maar de leds wilde ik inderdaad samenvoegen van 8 individuele fans naar 1 JRGB aansluiting op mijn moederbord.
Kan ik dan die XSPC bij je bestellen en moet ik zo de leds van deze fans kunnen besturen?
 
Volgens mij heb ik je net geholpen :)
Ik bedoelde in mijn vorige bericht RGB hub, excuses (dus niet PWM).
Maar de fans die je hebt opgehaald zijn wél ARGB, dus adresseerbaar.
Dus breathing etc. per LED mogelijk, geeft dus veel meer opties dan normale RGB LEDs.

Die hebben 3-pins aansluiting, moet je ff checken of jouw moederbord dat ook heeft.
Als jouw moederbord 4-pins aansluiting heeft, dan kan je het niet aansluiten op jouw moederbord.
(ARGB draait op 5 volt en normale RGB op 12 volt)

De fans hebben wel een eigen controller waar je alles op kan aansluiten natuurlijk.

Mocht jouw mobo wel 3-pins ARGB aansluiting hebben, dan heb je daarvoor deze hub van XSPC:
XSPC 8 Way, 3Pin, 5V, Addressable RGB Splitter Hub - SATA Powered (White)
[URL="https://www.highflow.nl/modding/leds/led-stations-controllers/xspc-8-way-3pin-5v-addressable-rgb-splitter-hub-sata-powered-black.html"]XSPC 8 Way, 3Pin, 5V, Addressable RGB Splitter Hub - SATA Powered (Black)
[/URL]
 
Je hebt mij zeker geholpen Freddy :)

Of bedoelde je daar wat anders mee en mis ik iets?


Het gaat toch wel om de RGB editie en niet de ARGB, maar mijn moederbord heeft enkel een 12v RGB aansluiting. Dus als ik dan de XSPC 12v splitter hub aanschaf: kan ik dan met bijbehorende software de fans per stuk regelen en de gewenste effecten toepassen? Ik ben in de wirwar een beetje de draad kwijt geraakt, sorry als het onduidelijk overkomt
 
Niet om er tussen te komen, maar als ik het goed lees, zegt Freddy dat jij WEL de Argb fans hebt.

Als je die zou aansluiten op de 12v van je mobo, al dan niet met splitter, branden ze direct door!
Kijk daar dus eerst heel erg goed naar
 
Je hebt mij zeker geholpen Freddy :)

Of bedoelde je daar wat anders mee en mis ik iets?


Het gaat toch wel om de RGB editie en niet de ARGB, maar mijn moederbord heeft enkel een 12v RGB aansluiting. Dus als ik dan de XSPC 12v splitter hub aanschaf: kan ik dan met bijbehorende software de fans per stuk regelen en de gewenste effecten toepassen? Ik ben in de wirwar een beetje de draad kwijt geraakt, sorry als het onduidelijk overkomt

Je had bij mij jouw bestelling vanmorgen opgehaald, dat bedoelde ik idd :)

Als jouw moederbord alleen een 12v (4-pins) aansluiting heeft, dan kan je de LEDs van jouw fans er niet op aansluiten.

Niet om er tussen te komen, maar als ik het goed lees, zegt Freddy dat jij WEL de Argb fans hebt.

Als je die zou aansluiten op de 12v van je mobo, al dan niet met splitter, branden ze direct door!
Kijk daar dus eerst heel erg goed naar

Dus dit!

Je zal de LEDs van de fans moeten aansluiten op de meegeleverde controller, wat overigens ook een prima oplossing is.
Hoef je op jouw PC ook de LED controller software niet te draaien, dat scheelt weer wat FPS in games :sarc:
 
Je had bij mij jouw bestelling vanmorgen opgehaald, dat bedoelde ik idd :)

volgens mij is er een vergissing, nu snap ik ook het suggereren van ARGB. Ik ben niet degene die bij jou langs is geweest ;).

Ik ga vanavond de fans ophalen, maar voor zoverre mij duidelijk is het wel de RGB editie, dat is eigenlijk ook maar goed want ook mijn MOBO beschikt enkel over een RGB (12v) header. Volgens mij zijn we er dan nu uit, ik kan gewoon die splitter met 4 pins aansluiting kopen, vervolgens op de mobo JRGB header doen (MSI).

Alleen zal het dan wel zo zijn dat ik geen aparte kleur/effect per fan kan aanstellen, gezien het enkel een splitter is. Het vervelende is dat zo'n controller (die er niet bij zit helaas) ook aardig duur is, en niet direct 8 fans kan herkennen, of heb ik dit mis en kan ik met een splitter wel individueel (per fan) een kleur/effect instellen?
 
Oooww ok, dat is toevallig zeg! (was verward i.v.m. Cooler Master fans en soortgelijke vragen).
In dat geval moet het idd op jouw mobo kunnen + RGB hub, zolang het maar geen adresseerbare LEDs zijn :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Jason DarkSide CONNECT Dimmable Rigid LED Strip HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason CableMod - Wide Beam Magnetic Led Strip HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lamptron ATX Motherboard ARGB LED BACK FRAME HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S 5 pin led switch power knop aansluiting Cases en Modding 1
Jason Lamptron ATX Motherboard ARGB LED BACK FRAME HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe DarkSide UV LED strips HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Rammstation Iemand ervaring met dancing light 6 led 6 collour ? HighFlow Product Reviews 2
brepoels peter Welke Led controller raden jullie aan? Hardware & Software 14
Freddy Singularity Computers Spectrum RGB/UV Rigid 30cm LED Strip HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Demolisher Thermaltake Riing Plus 12 LED RGB Radiator Fan TT Premium Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Freddy Aqua Computer D5 NEXT, Pump with integrated fan and LED controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Z Asus Aura RGB Led strips/hulp gezocht Cases en Modding 15
Freddy 10% korting op Lamptron LED strips! t/m 29 april 2018 HighFlow Computer Cooling Shop 0
P Led strip gekocht maar geen idee hoe ik dit moet aansluiten! Cases en Modding 6
Freddy Cablemod AIO Sleeving kits en Addressable LED strips HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
W digital led strips Cases en Modding 0
W led strips voor the tower 900 Cases en Modding 5
R Vraag mbt DarkSide led's Cases en Modding 9
S Monsoon G1/4 LED plug Oranje HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
XenoMorpH Aqua Computer RGB-LED-Strips, zzwart HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Hightower CableMod WideBeam Hybrid LED Strip HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Viepert Ervaring gezocht mbt Cablemod/Darkside led strips Cases en Modding 2
Hightower Corsair rgb led fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
P Hoe sluit ik 3 mm led's aan ? Advies Waterkoeling Setup 5
T Goede 140mm LED fans voor Radiator Advies Waterkoeling Setup 0
Q Phanteks Led-strip HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Sw333t Corsair Graphite Series 230T 120mm Fan Orange LED HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy Alphacool Aurora LED Ring voor reservoirs HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy CableMod Foam en Magnetic LED Strips, alle kleuren en RGB kits HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S Zijn er mensen die de volgende LED van highflow gebruiken? Laserled - 3x Ultra Bright Cases en Modding 0
C Corsair Air Series AF120 LED Quiet Edition Wit Twin Pack, 120mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
A Pro ace led 3mm Handleidingen en Installatie Tips 21
volcom Alchemy 2.0 Magnetic LED Strips HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
T Witte dimbare led strip Cases en Modding 0
ForresT [TKA-Led lampen] Verkocht 1
O Aqua-Computer Connector for RGB LED strips, 70 cm (Zwart) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy Laing DDC 10-18W/MCP350/MCP355 PWM repair/upgrade PCB w/LED SMD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
maomanna Vergelijking LED lamp Algemene Discussies 0
XenoMorpH Aquacomputer Farbwerk RGB led-controller Electronica 2
Slader led strip kwaliteit Cases en Modding 2
L LED strip connectie naar moederbord vraag Handleidingen en Installatie Tips 2
Tath Bitspower Blokken voor de GTX 980 "Nice color led in it" HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
SynthaxBE Darkside modding (UV LED strips etc.) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 24
Sw333t [VERKOCHT] 2x Cooler Master JetFlo 120mm Black (geen led) Verkocht 4
V UV: CCFL of LED? Cases en Modding 1
R Air Series SP140 LED HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
N Iemand tips om met 1 schakelaar 2 ledstrips te bedienen en 1 losse led. Cases en Modding 11
Hightower corsair led fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Sw333t Phobya LED-Flexlight HighDensity 120cm RGB 72x SMD LEDs HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
T Tips gevraagd ivm UV, LED, belichting.. Cases en Modding 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan