+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Berekenen van waterkoeling koel capaciteit

Member bunbun has a spectacular aura aboutbunbun has a spectacular aura about bunbun's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 07-Aug-17
    Credits
    707
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    3

Berekenen van waterkoeling koel capaciteit

heb je ooit deze vraag aan jezelf gesteld:
    "hoe bereken je de koel capaciteit van je waterkoeling setup"

tot op heden was dit altijd vaag, en de meeste mensen nemen dan ook om op "safe" te spelen een zo groot mogelijke setup, terwijl dit juist onnodig veel kosten met zich mee kan brengen.

ik heb afgelopen maanden een klein concept uitgewerkt om te kijken of ik een accurate/makkelijk te gebruiken calculator voor dit probleem kan ontwikkelen.

bij deze het resultaat.

https://8bit-bun.nl/wc.htm

de tool heeft een aantal parameters die essentieel zijn, overige parameters zoals tube inner dia zijn niet inbegrepen, ik ben uitgegaan van een standaard maat (1/4"). het wattage resultaat is onder een 100% belasting van 30 minuten.

er zitten nog her en der nog wat foutjes in, zoals min/max waardes checken.

misschien komt deze tool van pas voor nieuwe mensen die een custom loop of een AIO willen halen.

wil je de tool op je eigen site dumpen of integreren? dat mag! enige restricties: credit naar mijn site (https://8bit-bun.nl) en geen garantie inbegrepen.
    ééndagsvlieg die de dag van z'n leven heeft~

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    5.017.980
    Mentioned
    220 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    120
    En een sticky van gemaakt

+ Plaats een Reactie