• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Zelf cable sleeven en nog wat andere kleine vragen

DeFries

New member
Goedemiddag,

Voor een nieuwe build wou ik al mijn kabels op maat gaan maken om een strak geheel te krijgen in mijn PC. Zo ben ik inmiddels al even aan het stoeien geweest en loop ik tegen een aantal problemen aan.

Wat mijn build gaat worden:
Metallic Gear Neo-G mini
Asus Z390-I
I7-9700K
Seasonic Prime Platinum 650W
Kraken X62

De eerste vraag:
Omdat ik de kabels zo netjes mogelijk wou aanleggen heb ik deze ingekort. Hiervoor heb ik een schema gemaakt waar welke kabel zat. Zo heb ik mijn 24pin moederbord kabel inmiddels klaar en ben ik nu bezig met de 8 pin naar 8 pin kabel. Bij het openhalen zag ik een condensator zitten. Dit genoteerd, los gehaald en werd toen gestoord tijdens mijn werk. Bij terugkomst zag ik dat ik met mijn domme hoofd niet goed genoteerd had op welke kabels de condensator zat. Ik heb genoteerd: condensator op kabel x en kabel x. Heb enkel niet genoteerd op welke kant de min zat..... Kan iemand mij hier mee helpen?

Foto van de weerstand:

e4980eef1cbc16961af59afd4ddcd1aa72a37625


Foto van wat ik tegenkwam op internet betreft mijn voeding:

ed2616530f477c39e7dd6ab0cd737f0d193b46b0


Wat heb ik hier van geleerd? Beter noteren.... Ik zie dit als een enorm domme beginnersfout....




Betreft de kleurstelling van het sleeven:

Ik ben bezig met een rood/zwart thema. Achteraf spijt van dus ga dat ook weer veranderen. Maar weet iemand het verschil tussen de kleuren platinum grey en titanium grey van MDPC? Heeft iemand hier goede real life foto's van? Heeft iemand deze hier al eens besteld?

Even een foto van hun website":

mdpc-x-sleeves-greys-02.png



Deze kleur zoek ik eigenlijk:
gpu-video-card-cable-combs-8-pin-slot-16-pin-aluminum-metal-mnpctech-ONE.jpg



Betreft de layout van de kabels:
Op internet zie ik perfecte layouts van computers waarvan ik denk: dat is echt super netjes. Zo wil ik het ook. Bij het maken van mijn 24 pin kabel kwam ik er al snel achter dat mij dat niet gaat lukken.... Op de moederbordkant steek ik ze netjes er in. Kleur bij kleur, strak bij elkaar, cable comb er tussen en klaar. De kabel verdraait echter verderop weer waardoor hij super rommelig bij de voeding aankomt. De kabels steken namelijk niet gelijk over naar de andere kant van de stekker. Hoe krijgen mensen dit zo perfect voor elkaar zoals de onderstaande foto:

d3374332-smush-TB2.png__36969_zoom.jpg


Hebben ze hier ergens op een niet zichtlocatie de kabels op de juiste manier met elkaar verbonden? Wat is het geheim hier in? Want dit lukt mij echt niet zoals ik het nu doe....


Betreft de aansluiting van PWM fans:

Ik ben bezig om 4 PWM fans te monteren in mijn Neo-G. Dit in combinatie met een Kraken X62 vergt enige aanpassingen, maar dat is geen probleem. Waar ik wel mee zit is de aansluiting hier van. Voor de afwerking wil ik wederom alles netjes inkorten, sleeven en op 1 punt aansluiten om vervolgens 1 kabel naar het moederbord te laten gaan. Alle 4 de fans werk ik ook af met een Phanteks Halo. Veel draden dus.

Nu heb ik hier op HighFlow de volgende kastjes besteld om alles zoveel mogelijk op 1 punt aan te sluiten:

XSPC 8 Way PWM Splitter Hub - SATA Powered (BLACK) (https://www.highflow.nl/aircooling/...-way-pwm-splitter-hub-sata-powered-black.html)

XSPC 8 Way, 4Pin, 12V RGB Splitter Hub - SATA Powered (Black) (https://www.highflow.nl/modding/led...-12v-rgb-splitter-hub-sata-powered-black.html)

Ik wou op de PWM splitter alle fans aansluiten en 1 kabel naar het moederbord laten lopen. Maar ik begrijp het kastje niet helemaal. Zorgt deze er nu voor dat ze allemaal constant op vol vermogen gaan blazen of regelt deze daadwerkelijk ook in toeren zoals de PWM fans bedoelt zijn?

Kan ik op de PWM splitter mijn Halo's ook aansluiten of moet ik hiervoor echt de RGB splitter gebruiken?


Ik hoop dat er hier mensen zijn die mij een beetje in de goede richting kunnen sturen. Wil het graag leren maar loop toch op een aantal dingen spaak op dit moment....

Alvast bedankt.
 
Zover ik het na kan gaan verdeelt de PWM splitter het PWM signaal die vanuit het moederbord komt. Om de aansluiting op het moederbord niet over te belasten is de extra voedingsaansluiting nodig.

Een PWM ventilator gebruikt de 4 pinnen voor +12V, Gnd(0V), RPM en PWM signaal. Kortweg je hebt 2 draden voor de voeding, 1 draad voor het uitlezen van de snelheid(RPM) en het PWM signaal wordt gebruikt om de snelheid van de fans te regelen. Voor een RGB led is er voor elke kleur een aansluiting en een gemeenschappelijke aansluiting. Rood, Groen, Blauw en GND. Het zal dus nooit werken om een RGB led op een PWM fan aansluiting te plaatsen.
Het kan ook zijn dat de +12V in plaats van de GND wordt gebruikt. Dit heb ik ooit eens gehad met een losse RGB sliert.


Het is voor het eerst dat ik zie dat op een stekker een condensator is gemonteerd. De condensator zit er volgens mij er alleen om de spanningsdippen en pieken op te vangen. Als deze er niet op zit zou alles nog steeds moeten werken. De pin aan de gekleurde kant van de condensator moet je op een COM van de stekker zetten. De andere pin komt op de +12V. het maakt niet uit welke je kiest.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Bl4ckj4ck666 Cable management, zelf kabels maken, wat heb ik nodig Cases en Modding 16
P zelf cable sleeving Cases en Modding 1
Source Zelf kabels maken en Sleeving Guide (SATA / Fan Cable / ATX / GPU etc.) Handleidingen en Installatie Tips 78
S 1e keer zelf bouw Waterkoeling 2
S Zelf kabels sleeven Handleidingen en Installatie Tips 13
volcom Zelf Nas / media server bouwen Hardware & Software 3
JeanPaul Pc reboot zich zelf Problemen & Oplossingen 2
chinx Aangifte inkomstenbelasting, laat jij het doen of doe je het zelf? Algemene Discussies 18
dave-firsttimer:) Zelf kabels maken. Cases en Modding 13
T 7950 nieuwe bios, of zelf overclocken? AMD / ATI 1
Tokke Advies zelf gemaakt setup Advies Waterkoeling Setup 1
P Voeding anders bedraden en Molex connectors zelf maken ..... Cases en Modding 5
Dustyrick Zelf Stroom kabel maken Hardware & Software 12
stravinski hoe start je zelf ook weer een FTP? Hardware & Software 6
stravinski [web] sites waar je zelf je laptop kan samenstellen Algemene Discussies 9
Freddy Foto van jou zelf Algemene Discussies 938
R CableMod RT-Series ModFlex Classic Cable Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
TinusB CableMod RT-Series PRO ModFlex Cable Kit for ASUS and Seasonic – BLACK / SILVER HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Robin Cable comb Cases en Modding 2
Jason CableMod PCI-e 4.0 Riser Cable & Vertical PCI-e Bracket HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason CableMod Aztec Cable Box - Rood of Zwart HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li Strimer Plus Triple 8-Pin RGB PCIe VGA Cable + Remote HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
T Corsair PSU naar SATA Power cable gezocht. Cases en Modding 1
Hightower Lian Li UF-EX Device Cable Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 19
Jason CableMod PRO Bridged Cable Comb Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason CableMod Cable Box - AZTEC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
A Fan problemen met EK-Cable Splitter 4-Fan PWM extender Problemen & Oplossingen 13
Freddy Nieuwe NZXT HUE2 producten, AER RGB 2 fans, Ambient Light, Cable Comb, Underglow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B LIAN-LI PC-O11 Dynamic (WIT) + bijbehorende riser cable HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
S PCI-Express PCI-E x16 Extension Cable Riser - Molex Powered - 19cm Hardware & Software 14
Hightower Frontpanel cable kit groen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
TinusB ModSmart 3/4 Inch Cable Tubing Rubber Pass Thru Grommet HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
XenoMorpH internal USB connection cable 25 cm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy Cable Combs voor Cablemod kits (andere kabels met circa 2mm diameter) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Cable Comb Closed / Gesloten (4mm) Type 1, Type 2 en Type 3 :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
H Cable sleeves Cases en Modding 9
gunnie_nl PCI-E Express 4X to 4X Slot Riser Card Adapter Extension Flex Cable HighFlow Webshop 3
F vraag over type (A of B) Li-Heat PCI-E Gen 3.0 Ribbon flexible Riser Cable Cases en Modding 2
K Gpu los van moederbord - PCI Riser Cable Cases en Modding 4
FactoryDefaults Cablemod cable combs HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
TinusB USB 3.0 extension cable blue HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Skozaa Betreft: Cable Sleeving Cases en Modding 4
alain-s Silverstone CP11B Sata cable HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy Sleeved Cable Kits voor bijna elke PSU en bijna alle kleuren van Cablemod! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
arwin74 E22 cable combes Cases en Modding 5
G Corsair ax760i, cable sleeving Cases en Modding 0
Freddy Cable Combs beschikbaar bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
A Corsair 24-pins sleeved ATX power cable voor RM type voedingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
B speed reduction cable HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
lemonade PCI-E Express Riser Flexible Cable / kabel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan