• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Welke tapmaat, schroefjes om een voeding in de pc te monteren.

Sw333t

I Love my NUC
Weet een van jullie welke tapmaat ik nodig heb voor de schroefjes die gebruikt worden om een voeding in de pc te monteren?

Zelfde schroefjes worden ook gebruikt bij de PCI plaatjes (tenzij je toolless systeem hebt) en voor het dichtschroeven van je sidepanel.
 
Mijn *edit* ook gezien ??

Ik heb de buiten maat van de juiste draad even opgemeten en die komt op 3,5mm.
Met M4 tappen gaat dus "kiele-kiele" worden denk ik, afhankelijk hoe erg je draad
beschadigd is (is dat de reden ?).

Ik zou denk ik een zg. plaatschroef pakken van de bouwmarkt die net even wat dikker is.
Dat zal denk ik 4,2mm worden.
Met een beetje extra kracht bij de eerste slagen draai je die zonder tappen wel in het blik.
(mocht het om dikker alu gaan wordt het mischien "te" ...)

Nog een *edit* ...

Het wordt echt tijd dat ik op stok ga ....
3/16 is natuurlijk gelijk aan 6/32 :schaam
 
Daar waar ik de schroeven wil gaan plaatsen zitten nog geen gaten ;). Het gaat dus niet om beschadigd draad, maar wil het liefst met standaard pc formaat schroeven gaan werken zodat ik hier ook eventueel thumbs voor kan gebruiken.
 
Daar waar ik de schroeven wil gaan plaatsen zitten nog geen gaten ;). Het gaat dus niet om beschadigd draad, maar wil het liefst met standaard pc formaat schroeven gaan werken zodat ik hier ook eventueel thumbs voor kan gebruiken.

Ik heb een Lian-Li thumbs gekocht omdat ze niet duur waren, maar dat bleek M3 te zijn.
Mischien is dat dus ook een optie ? Mits Lian-Li ze nog steeds in M3 levert natuurlijk dan.
 
Gewoon de standaard, cheap-ass thumbs wil ik gaan gebruiken. Lian-Li thumbs gebruiken op een CM kast, not done.


via e-bay heb je er 1 voor een euro of 7 thuisbezorgd ;) (zou er eentje nemen die aan de punt redelijk vlak begint dit maakt het makkelijke in dun plaatmateriaal te tappen ;) )
Ebay? Daar kan ik nooit iets op vinden (zal wel aan mijn "zoek-skills" liggen).
 
Ik heb net van de week zo'n tapje besteld bij mijn ijzerwaren shop.. morgen krijg ik de prijs door.. ik zal hier wel laten weten wat hij kost, kan ik er mss ook 1 voor jouw erbij halen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
T Welke en hoeveel fittings? Hardware & Software 3
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
D Welke thermalpads heb ik nodig. Waterkoeling 2
Bl4ckj4ck666 Aqua-Computer Aquaero 0 1 2 3 4 5 6 7 ? Welke versie is dit? Waterkoeling 4
D Welke type ekwb heb ik nodig Advies Waterkoeling Setup 2
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
M Welke o-ringen voor (voornamelijk) EKWB fittings ? Waterkoeling 1
Ruud Welke fittingen? Waterkoeling 1
Ruud Fitting 90 grade hoek, welke kant wijst de fitting op? 12mm fitting welke soft tubing past? Waterkoeling 6
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
A Laptop in ladekast verbergen (welke cooling) Cases en Modding 2
M Welke pomp en welke radiator? Waterkoeling 2
B Welke koeling in dit systeem? Advies Waterkoeling Setup 4
B Welke fittingen en/of overdruk ventiel Waterkoeling 14
brepoels peter Welke Led controller raden jullie aan? Hardware & Software 14
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
D Welke rad zal ik nemen? Waterkoeling 26
foxbuster Kan niet beslissen welke soort kabels / sleeves / kit ik moet kiezen Cases en Modding 12
Freddy Welke games / spellen spelen jullie tegenwoordig? Gaming 7
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
V Welke fittingen? Koppelstuk, male-male en female-female Advies Waterkoeling Setup 1
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
Z Welke formaat SLI HB bridge heb ik nodig? Hardware & Software 14
P Corsair H115i (Welke ventilatoren? ) Overige Koeling 3
M Welke flow meter Waterkoeling 19
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3
K webshop toon radiator, radiator en radiator,...maar welke is beter ? Advies Waterkoeling Setup 3
P Welke flow meter is compatibel met Asus Formula X Mobo (onboard flow meter support) Waterkoeling 7
D Welke opties zijn er voor een draaibare 90 graden koppeling Waterkoeling 1
H Welke Fittingen Waterkoeling 2
W Welke Pomp/Reservoir Waterkoeling 4
G Welke corsair sp120 op een h100i v2? Overige Koeling 1
M Welke Koppeling heb ik nodig. Waterkoeling 2
M welke vloeistof chiller. Waterkoeling 2
Bas9466 Ek mono blok koel pads welke kant boven ??? Handleidingen en Installatie Tips 6
k.3nny Nieuwe mod, welke case? Cases en Modding 5
T Welke kleur slang en koelvloeistof? Advies gevraagd Waterkoeling 2
B msi gtx 770 twin frozr 2gb oc. heatsink koelen. mos/vram welke nodig? Overige Koeling 7
F Welke fittingen worden hier gebruikt? Waterkoeling 6
F Welke DDC pompo is het stilste? Waterkoeling 5
A welke diameter sleeve? Handleidingen en Installatie Tips 3
Source Welke fitting bij PETG tubes Waterkoeling 10
D Welke Quick Disconnects en waar te plaatsen? Waterkoeling 1
Ctrl Welke fittings voor acrylic tubes. Waterkoeling 3
Freddy The Party 13: Welke Games? Even op elkaar afstemmen Lan Party 30
M welke slangen en hoe koelvloeistof vervangen Waterkoeling 7
P Advies Acrylic tube 12/10mm, welke fittingen? Advies Waterkoeling Setup 9

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan