• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Voedings draad.

hackie

Junior Member
Hallo

Ben begonnen met een soort server te bouwen.
Een PC voor centrale opslag van foto's, films en muziek.
Er zitten nu nog maar 10 harde schijven in maar dit worden er later wel meer.
Maak gebruik van een Bequiet 1000W voeding, modulair.
Ik heb een paar vraagjes waar ik wel wat hulp bij kan gebruiken :

De kabel die ik achter in de voeding druk, voedingskabel voor s-ata, is wat aan de korte kant en er zitten maar 4 aansluitingen op voor s-ata.
Als ik nou zelf zo'n kabeltje maak hoeveel harde schijven kan ik daar dan max. op aansluiten ?

Heb al heel wat webshops bekeken maar waar kun je dat draad kopen ?
( dikte ? kleuren geel, zwart, rood en oranje )

De voeding die ik gebruik heeft 4 PCI-e aansluitingen.
Maar daar maak ik geen gebruik van, dus is het mogelijk om deze om te turnen en deze te gebruiken om meer HD's te voeden ?

Mocht iemand wat informatie voor me hebben dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt.
 
je moet uitzoeken op welke rail je connector zit (boekje/plaatje op de voeding)
ga ervan uit dat elke schijf max zo een 10W gebruikt (je kan het zelf nog effe checken maar heb het effe van een samsung 1tb schijf van de specs list geplukt)
dan kan je gaan rekenen ;)


wil je nu een hele kant en klare connector draad kopen of gewoon los electra draad??
voor een kant en klaar geval kan je be quiet een mailtje sturen, maar schat de kans niet zo groot vrees dat je zelf moet gaan modden (of iemand het voor je laten doen)
 
De bedoeling is dat ik losse electra draad ga aanschaffen en de bijbehorende stekkers.
Maar heb dus geen idee waar ik dat spul kan kopen.
Veel online computer shops verkopen veel onderdelen maar hebben dus nog nooit gehoord van een rol electra draad.
Het gaat dus om zwart, geel, rood en oranje. Is er ook een min/max diameter ?

Sorry voor al die domme vragen maar dit is mijn eerste project, vandaar.
 
Zou eerder verloopstekkers gebruiken van molex naar Sata:

SATA_Cable_power_splitter.jpg


Tevens, je andere vraag of je die PCI-e kabels kan gebruiken / modden. De aansluitingen zelf voor PCI-e (op je voeding) is 12v. Dus niet geschikt voor sata, aangezien die werkt met 12v, 5v en 3,3v.
 
je kan voor de zekerheid be quiet mailen (al is het om een losse connector)
maar anders vrees ik dat je zelf de orginele moet gaan verlengen je moet het denk ik effe nameten maar ik gok 1.5mm draad dat je nodig hebt (gewoon bij de bouwmarkt halen)

als je zelf niet zo handig bent kan je ook een bekende vragen :)
 
Zou eerder verloopstekkers gebruiken van molex naar Sata:

SATA_Cable_power_splitter.jpg


Tevens, je andere vraag of je die PCI-e kabels kan gebruiken / modden. De aansluitingen zelf voor PCI-e (op je voeding) is 12v. Dus niet geschikt voor sata, aangezien die werkt met 12v, 5v en 3,3v.

Bedankt voor je reactie maar dat met die verloopstekkers wordt me te veel kabel gedoe.
Als ik zelf een maak dan heb je een mooie strakke draadboom achter de hd's langs.
De kast heeft een doorzichtig deksel en de kast komt in het zicht aan de muur te hangen dus wil het er wel een beetje netjes uit laten zien.

Dat PCI-e gebeuren dacht ik al dat dat hem niet zou worden.

je kan voor de zekerheid be quiet mailen (al is het om een losse connector)
maar anders vrees ik dat je zelf de orginele moet gaan verlengen je moet het denk ik effe nameten maar ik gok 1.5mm draad dat je nodig hebt (gewoon bij de bouwmarkt halen)

als je zelf niet zo handig bent kan je ook een bekende vragen :)

Heb je tijd over, hi hi hi :icon_pidu: :033:
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan