• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

UV Tubing

soppy

Topic polluter
Hey allemaal ik ben op zoek naar de meest UV actieve slang en was benieuwd naar jullie ervaringen.

Ik heb deze week in 2 verschillende bestellingen DangerDen DD-TFC Tubing 3/8ID 5/8OD - UV Red besteld.
Helaas was na mijn eerste bestelling de oude slang op en is er een nieuwere batch bij Freddy binnengekomen.

2cf9uef.jpg


En mijn ondervindingen zijn dat de nieuwe batch van DD niet meer UV actief zijn zoals men beweert.

59sq6q.jpg


Deze zijn beide gevuld met Feser One UV Red.

Welke slang is volgens jullie ervaringen het meest UV actief?
 
De linker is iets lichter, schijnt meer door.


Btw. Die BP stubby's die ik heb besteld (3/8) als ik daar nou een 1/2 slang op gooi met slang klem dan gaat dat lekken denk je?

Slang met 1/2" ID kan niet op 3/8" fittingen, 1/2" ID is veel groter, dat gaat dus lekken inderdaad.


Want heb net zo'n stubby in die DD slang geduwd had een tang nodig om hem eraf te krijgen:p
Dat is de bedoeling ook, zit lekker strak zodat het lekvrij is :)
 
Laatst bewerkt:
De linker schijnt meer door, je ziet twee LEDs er zeg maar bijna doorheen.
De rechter heeft dan meer kleur.
Is dat alleen op de foto zo of ook in het echt?

Hoe is het effect als je de UV LED's er boven houdt ipv eronder?
 
Dit zijn ze zonder uv licht:

10610tt.jpg


Links oud rechts nieuw

2lwlkw4.jpg

En hier het resultaat met een beetje UV licht erboven

In mijn ogen komt dit doordat de oude veel doorzichtiger is en de Feser One UV Red vloeistof nog altijd meer oplicht dan de slang zelf.

w8 zal nog een picje met wat extra licht maken
2i6fc6r.jpg


Added after 47 minutes:

Ben nog wat meer aan het testen geweest want ik wou weten wat meer effect had de UV slang of de UV vloeistof.

Ofwel ik heb iets verkeerd gedaan bij mijn test ofwel de UV vloeistof is niet of nauwelijks UV actief:S

30c4v7s.jpg


Hier zie je 4 verschillende slangen de oude DD blijf ik het mooiste vinden;)

svmc80.jpg


Mijn mening is dus dat de UV liquids nauwelijks bijdragen aan het UV gehalte van je loop.

vxlr2f.jpg

En hier zijn ze zonder de feser UV red erin

Maar als iemand een mooie pic van z'n res heeft dat duidelijk wel oplicht hoor ik dat graag:D

He ik heb net eens even goed naar deze fles gekeken he maar op het hele ding word met geen woord over uv gerept..
En ik heb nog een UV power led die ik er bijna ingeduwd heb maar reageren doet 't spul niet:S

Is die zooi eigenlijk wel UV reactief?

2hzppco.jpg


30jpkdi.jpg


Als je op de pic's klikt kun je zelf lezen wat erop staat:D
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
D Heatkiller en AlphaCool EPDM tubing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Ruud Fitting 90 grade hoek, welke kant wijst de fitting op? 12mm fitting welke soft tubing past? Waterkoeling 6
J Primochill PETG tubing 3/8inch 1/2inch (10mm/13mm) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
K hard tubing Lian Li oc11 -xl Advies Waterkoeling Setup 5
anub1s18 Primochill Rigid Tubing finishing bit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
S Buigen van Bitspower None Chamfer Brass Link Tubing OD14MM Shining Silver Waterkoeling 2
Freddy EKWB Hard Tubing kitjes :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Slader volledige hardline tubing loop Waterkoeling 2
T Hard tubing buigen Waterkoeling 16
A Vragen omtrent rigid tubing, merkcompatibiliteit van fittings/tubes, en puur water. Advies Waterkoeling Setup 3
S Monsoon EV2 Rigid tubing fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
TinusB ModSmart 3/4 Inch Cable Tubing Rubber Pass Thru Grommet HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
S Primochill PETG Tubing 1/2OD 3/8ID HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
A Kan iemand mij helpen met acrylic tubing Waterkoeling 9
D PETG tubing Advies Waterkoeling Setup 5
D PrimoChill PETG tubing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D fittingen en tubing Waterkoeling 3
B Advies voor nieuwe tubing Advies Waterkoeling Setup 12
Freddy Bitspower Colored Acrylic / Rigid tubing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Tath Nu Bitspower 16 mm tubing nu in lengtes van 1000 mm "Meer Flow" HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
arwin74 PETG Tubing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
H Primochill Versatile Rigid Tubing Bender HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
P vraagje over tubing Waterkoeling 9
S EK-Fittingen & Primochill Advanced LRT tubing Waterkoeling 4
D Vraag flowrestrictie flexible tubing icm acrylic Waterkoeling 2
E Tygon A-60-G Norprene Tubing Waterkoeling 4
R Swiftech TruFlex Tubing Black/White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
M tubing Waterkoeling 9
H Primochill rigid tubing met bijbehorende fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
T welke tubing? Waterkoeling 11
ChillPascal Welke UV Clear Tubing (3/8ID-1/2OD) Waterkoeling 0
k.3nny HOWTO Acrylic tubing maken voor je waterkoeling! Handleidingen en Installatie Tips 41
pilotter Duralene tubing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
W KillCoil in 3/8 ID tubing en Koolance RP-401X2 revisie? Waterkoeling 7
The_Saviour# [IN-ACTIVE] 1/2 id clear tubing Gevonden 3
M5rvii [IN-ACTIVE] Extreem cooling : cpu isolatie , tubing voor tec Gevonden 1
M PrimoFlex Pro LRT Black Tubing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
soppy [INACTIVE] DangerDen DD-TFC Tubing 3/8ID 5/8OD - UV Red Gevonden 0
bundymania Review: Comparison between 3/8" + 5/8" Tubing - Tygon-Masterkleer-Primochill-Koolance HighFlow Product Reviews 5
The_Saviour# (UV) Oranje tubing 1/2 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
coolfris Tygon® B-44-4X Food, Milk and Dairy Tubing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 46
B Tygon tubing R3400 19,1/12,7mm - black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
D Advies tubing op mobo Waterkoeling 36
D [SLANGEN]PrimoFlex Pro LRT Clear Tubing -1/2in. ID X 3/4in. OD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
K Koolance 1/2" or 3/8" - Quad 1/4" ID Tubing Y-Splitter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan