• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Lian li PC-A77 Vraagjes

AceBaran

Junior Member
Hallo ...!!

Ik zit/zat in de twijfel over deze kast in het rood of zilver..

Het word waarschijnlijk toch de zilvere kast..(+-170 euro verschil) word te duur anders.. want ik wil nog een hoop andere dingen erbij :/

Alleen wil ik wel rode vloeistof en alle kables rood gaan sleeven.. nu heeft die zilvere kast blauwe led lichtjes op de fans.. kan ik die veranderen naar rood ? en welke heb ik dan nodig ? Zou het verstandig zijn om betere fanns er in te zetten gelijk ?
 
nou ik vind die enermax apolish vegas red 2000 rpm wel heeel mooi, alleen lees ik dat je ze niet handmatig harder of zachter kan zetten ?

In die kast heb ik er 4 van 120 en 2 van 140 nodig ! alleen zie ik geen 140 mm :/

Heeft iemand deze fans en ben je er blij mee ?

Alle tips zijn welkom !

Mvg
 
nou ik vind die enermax apolish vegas red 2000 rpm wel heeel mooi, alleen lees ik dat je ze niet handmatig harder of zachter kan zetten ?

Bij de "Vegas" lees ik juist dit :
Manual fan speed control for optimized fan performance

Bij de "niet-Vegas" kan je LED on/off wat roet in het eten gooien, maar ook daar
is denk/verwacht ik wel een mouw aan te passen als je de LED's van een extern
12V lijntje voedt zodat ze niet "mee lopen" op de fan speed.
 
Hey Calimero bedankt voor je reply..

Plannen zijn veranderd. Ik wil me rad in de kruipruimte, en heb waarschijnlijk een 2e res en pomp nodig.. dus moet ik bezuinigen, ik laat de fans voor wat het is voor nu !

Maar het klopt, ik had gelezen dat je het kan aanpassen !

Mvg
 
Nu is een beetje licht in de kruipruimte wel handig, maar dat kun je beter
(en ik denk goedkoper) anders oplossen ;)

Qua fan's in de kruipruimte is het belangrijk dat ze hard blazen en lang mee gaan ?
De herrie maakt in ieder geval veel minder uit lijkt me.

Ik zou zelf denk ik LED lampjes ophangen + een webcam zodat je (vooral) de fan's
ook op afstand in de gaten kan houden.
Je zou er zelfs voor kunnen kiezen om daar een extra pc-tje voor neer te zetten ...
Een oude P-III / P-IV / Athlon XP of ander "gebakje" is daar al goed genoeg voor.
(Via Epia bordje @ 800MHz ?)
KVM switch toepassen en klaar.
Zo belast je je hoofd pc niet met die ongein en hou je controle, ook als je ineens
problemen hebt waarbij de hoofd pc uit moet.

Of slaat mijn "grijze massa" weer eens op hol nu ? :D
 
Je kan hem niet legen dmv de pomp, dit omdat de pomp geen lucht rond pompt

Dat is dus het enige nadeel van een rad onder de vloer, je kan hem niet volledig legen, daarom heb ik er snelkoppelingen op zodat hij nooit leeg hoeft als ik pruts aan mijn pc

Zelf had ik net te kort flow met 1 D5 op standje 5
Nu ik 2 D5's heb kan ik al draaien op standje 1 zonder problemen, lekker stil dus.
 
Hoi Calimero,

De enermax fans waren voor me case bedoeld... ik heb 4 triebwerk 1800 RPM op me rad .. dus dat zit wel goed..

Goede ideen heb je ivm de kruipruimte.. Ik heb er een looplamp liggen dus heb genoeg licht iig.

Je kan hem niet legen dmv de pomp, dit omdat de pomp geen lucht rond pompt

Dat is dus het enige nadeel van een rad onder de vloer, je kan hem niet volledig legen, daarom heb ik er snelkoppelingen op zodat hij nooit leeg hoeft als ik pruts aan mijn pc

Zelf had ik net te kort flow met 1 D5 op standje 5
Nu ik 2 D5's heb kan ik al draaien op standje 1 zonder problemen, lekker stil dus.

Hey l3p..

Ik hoop wel dat het minimaal 10 graden gaat schelen :)
Wat zijn jouw afstanden van rad naar pc ? En welke snelkoppelingen zijn dat ?

Tnx

Heb er zin in !!!!
 
Dat ik nog mijn 800D op de grond had staan had ik ongeveer 1.10m lengte qua slang, dit omdat ik de pc naar voren moet kunnen halen.
Nu is de pc wel hoger, maar de lengte ong hetzelfde, alleen dan strak omhoog. Ik merk bijna niets van deze verandering.

Hoogte verschil in totaal tussen de radiator en het hoogste punt van mijn loop is nu zo'n 1.20m

Ik gebruik deze snelkoppelingen 13MM (1/2) Snelkoppeling Set

Denk dat ik van de 50x loskoppelen nu dat ik 5 druppeltjes ben verloren :)
 
Bij mij is het +- 1 meter 60.. want ik wil de kast op me tafel hebben :)

Ik heb zeker wel een 2e res/pomp nodig.. pwaa gaat wel weer kosten lol... ik wilde eigenlijk alleen een nieuwe cpu block en nieuwe res haha..

Dit gaat em worden voor nu !

HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming! - Soon

Iemand nog een lian li pc-p80 kopen ? ^^

Ik wil ook alles sleeven.. kleur weet ik wel dat moet zwart worden.. maar heb echt geen iedee wat voor maten ik moet hebben..

kan iemand mij in de goeie richting wijzen...
 
Of je nu omhoog + naar beneden gaat of van links naar rechts + R => L ...
Maakt op zich allemaal niks uit.
Het is hooguit de lengte van de slang en mischien erger, de bochten daarin.

Opvoer hoogte heb je in letterlijke zin niks mee te maken.

De opvoerhoogte die bij een pomp opgegeven is, is alleen een maat voor de
opstakels die de pomp kan overwinnen.

*edit*
Toelichting :

Er gaat net zo veel water omhoog als naar beneden in een loop dus daar waar
de zwaartekracht je tegen werkt werkt hij ook weer juist mee.
Zo lang je geen luchtbellen gaat pompen zal dus ook je flow niet anders zijn als
je je kast plat gaat leggen.
(bij een "normale" build met alles in/aan de kast).
 
Laatst bewerkt:
De kilo's water moeten wèl in beweging, dat klopt !

Maar hoogte op zich valt onder "de wet van communicerende vaten" (natuurkunde).

Leg maar eens een lange slang in een "U" en giet 1 kant vol (andere kant niet afsluiten).
Dan loopt de andere kant immers ook vol ? ;)
Dus hoogte op zich maakt niet uit, de extra meters (en daarmee kilo's water) wel.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Wouter Vraag over fan controler van lian li pc-a77 case. Hardware & Software 9
W Lian Li PC-A77 Gallery & Build Logs 5
W Waterkoeling in een Lian Li PC-A77 Advies Waterkoeling Setup 27
L Lian Li DK-04 Doorvoer van leiding Waterkoeling 1
cablegunmaster EKWB, Lian Li Evo Build Gallery & Build Logs 0
Hightower Lian Li UNI SL120 en SL140 V2 Fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Hightower Lian li front mesh 011 evo HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Jason Lian Li UNI SL-INF 120 ARGB PWM 120mm Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
Jason Lian Li Strimer Plus V2 RGB Motherboard & VGA Cables HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li O11 Dynamic EVO HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
cablegunmaster Lian Li O11 Dynamic EVO HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Nieuwste Lian Li Fans op voorraad: UNI AL120 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
N Lian Li Black Thumbscrews TS-01 Verkocht 0
Hightower Lian li sl uni fans synchroniseren probleem Overige Koeling 15
A Advies nodig, Lian Li DK-05X Waterkoeling 4
Jason Lian-Li UNI SL140 Addressable RGB 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nog voorradig: Lian Li UNI SL140 Fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li Strimer Plus Triple 8-Pin RGB PCIe VGA Cable + Remote HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li ST120 RGB PWM Fans, Triple Pack incl. Controller - 120mm, Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Jason Lian Li LANCOOL II Mesh RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R Lian li pc case o11 dynamic HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li PC-O11 Dynamic XL (ROG Certified) - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Terug op voorraad! Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - Black Window HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
R1NS3 Lian Li Strimer Plus 3x8-pin HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
Hightower Lian Li UF-EX Device Cable Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 19
biopunk Lian Li UNI FAN SL140 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 46
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Bitspower Touchaqua Sedna O11D Lite-F for LIAN LI O11 DYNAMIC Series HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Hightower Lian li uni fans 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Bl4ckj4ck666 Lian Li Strimer Plus aansluiten op 4pins 12v mogelijk? Hardware & Software 2
HighFlow Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - PCMR Special Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
K hard tubing Lian Li oc11 -xl Advies Waterkoeling Setup 5
HighFlow Lian Li komt met SL120 fans die met elkaar verbonden kunnen worden HighFlow Product Suggesties en Nieuws 34
P Distro plate lian li 011 Waterkoeling 2
M Vragen , tips and tricks Lian Li PC-O11 Dynamic XL Advies Waterkoeling Setup 2
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
Bokeh Demciflex filters voor Lian Li Dynamic XL HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
Hightower Lian Li GPU bracket, GB-001 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
volcom Lian Li Lancool II behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy Lian Li PC-O11D / PC-O11DXL Dynamic (XL) Distribution Plates / Front, Tray HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
anub1s18 Lian Li PC-O11 Dynamic razer edition uiteraard watergekoelt Gallery & Build Logs 26
S Barrow Waterway LRC 2.0 RGB Distribution Panel (Front) for Lian Li Dynamic PC-O11 C Waterkoeling 13
anub1s18 Lian Li PC-O11 Dynamic razer edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
M Barrow reservoir (Lian Li O-11 Dynamic) advies Waterkoeling 5
Deathchant Lian Li PC-O11 Air HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan