• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Asus Aura RGB Led strips/hulp gezocht

Zippel202

Member
Ik heb mijn pc bijna af, nu nog de verlichting.

Als eerste mijn pc specs:


PC SPECS:


Case: Corsair Obsidian 900D


Supply: Corsair 1200i


CPU: i7-5930K@ oc 4.5Ghz 1.35v
CPU Block: EK-Supremacy EVO X99 - Nickel
word de EK-Supremacy EVO RGB - Nickel
https://www.highflow.nl/watercooling/water-blocks/cpu-blocks/intel/ek-supremacy-evo-rgb-nickel.html


GPU 1: NVIDIA GTX 1080 FOUNDERS EDITION@ oc 2100Mhz Core Clock
GPU 1 : WaterBlock: EK-FC GeForce GTX FE RGB - Nickel
GPU 1: EK-FC1080 GTX Backplate


SLI:


GPU 2: NVIDIA GTX 1080 FOUNDERS EDITION@ oc 2100Mhz Core Clock
GPU 2: WaterBlock: EK-FC GeForce GTX FE RGB - Nickel
GPU 2: EK-FC1080 GTX Backplate


Pump 2x: EK-DCP 4.0 PWM X-RES
Rad 2x: EK-CoolStream PE 480 Radiator


Motherboard: Asus Rampage V Edition 10
Ram: Corsair Dominator platinum 32 GB (8x4GB) 2800 DDR4
samsung 840 Pro SSD 128 GB + 2TB HDD+ 4TB HDD + 4TB HDD + 5TB HD


Monitors: Tripple Screen Benq XL241Z 1ms 144Hz 1080p




RAZER BLACKWIDOW CHROMA Keyboard


Razer Tiamat 7.1 HeadSet


RAZER OUROBOROS Mouse


Nu wil ik mijn NZXT Hue+ Gaan Vervangen voor 4x 30cm rgb led strips magnet voor Asus Aura... zonder teveel moeite of andere bijzaken, zoals cablemod rgb aura led strips met veel poespas..

ik heb 1x rgb 3 splitter
en 1x rgb 4 splitter van ekwb

Waarvan 2 in gebruik nu zijn voor mijn EKWB GPU waterblokken.
En 1 binnenkort voor mijn rgb cpu waterblok.

dus heb nog 4 aansluitingen over...

Iemand idees of adviezen?..

zo ziet mijn kast er nu uit:

85dc8a54-317b-48f0-865f-393da071f7bb.jpg

20180622_105654-min.jpg

Hier nog een Leuk Filmpje van me pc! :)



https://www.techpowerup.com/gallery/4561/nvidia-game-monster
 
Laatst bewerkt:
ik heb nu de NZXT Hue+ in mijn systeem zitten, ik wil rgb strips die via asus aura werken net zoals mijn gpu en cpu rgb waterblokken. zodat ik alle verlichting in mijn hele systeem kan aansturen via asus aura software:)

Toch bedankt voor je hulp/advies!! :)

Added after 33 minutes:

dus als ik het goed begrijp freddy... dan kan ik 1 van de rgb strips uit jou lijstje bestellen...en de rgb splitter van ekwb wat op mijn mobo op rgb header zit aangesloten, daarop kan ik dus 1 van die rgb strips bestellen en op aansluiten en via asus aura software aansturen tegelijkertijd met mijn GPU rgb waterblock en CPU rgb waterblock en mijn mobo en mijn rgb case strips dan?... :) als ik het fout heb dan hoor ik het graag,

:icon_super:
 
Laatst bewerkt:
Dat kan, maar die LED-strips kunnen dus dan geen mooie effecten laten zien. Ze kunnen maar één kleur tegelijk. NZXT kan op één LED-strip elke LED een andere kleur aan zetten, en zo mooie effecten genereren. Het ASUS moederbord wat jij hebt kan wel alle LEDS van kleur veranderen, maar alleen allemaal tegelijk naar dezelfde kleur. Je verliest dus wat functionaliteit op die manier.
 
bedankt voor de goede duidelijke uitleg!! :) zoals je op de foto,s en het filmpje ziet, heb ik mijn kleuren meestal toch aan op blue/blauw... omdat dat mooi uitpakt met mijn green/groene vloeistof en slangen.. wel jammer eigenlijk. dus eigenlijk heb ik altijd een kit/kastje nodig om echte rgb te krijgen?... zoals het nzxt Hue+ kastje?...
 
"echte" RGB is gewoon dat het elke kleur kan hebben. Dus deze LED-strips zijn in principe "echte" RGB.
"addressable RGB" betekent dat je elke aparte LED in de LED-strip een andere kleur kan geven. Dat is dus ook waar Freddy het over had, en dat is denk ik wat jij bedoelt met "echte" RGB. Inderdaad, daarvoor moet je zoiets als de Hue+ hebben.

Nieuwere ASUS moederborden kunnen ook addressable RGB strips aansturen, en je hebt ook Hue+ competitors zoals de Corsair producten (Lighting Node Pro en Commander Pro). Maar als je al de NZXT Hue+ hebt zou ik die gewoon gebruiken, of dus je huidige moederbord als dat goed genoeg is. Een nieuw moederbord (en dus nieuwe CPU) of een heel ander ecosysteem kopen (corsair) is een beetje omslachtig.
 
hmm oke ik begrijp het nu, ja mijn plan mijn bedoeling was eigenlijk om van de 3 verschillende verlichting software af te komen. en alle verlichting in mijn kast aan te kunnen sturen via 1 software, dus asus aura was mijn doel, omdat ik nu ook mijn gpu blokken en binnenkort mijn cpu block en mijn mobo en dan die leds strip voor mijn case via asus aura software kon aansturen, maar ik begrijp dat het wel kan... alleen dan niet meer de * Rainbow effecten* ?... en omdat ik het toch altijd standaard op blauw heb staan lijkt me dat een goede oplossing..of is er een manier, wat ik zelf denk van niet, om de gpu/cpu/mobo via nzxt aan te kunnen sturen?...

Ik haat het 3 progjes te moeten hebben voor de verlichting.. -_- haha
 
Op dit moment is er geen manier om dat allemaal via NZXT CAM aan te sturen, nee. Corsair claimt wel al meer dan een jaar dat ze werken aan een samenwerking met moederbord fabrikanten om dit wel voor elkaar te krijgen via Corsair's software, maar al meer dan een jaar is er weinig van te merken. Wie weet komt het op een gegeven moment, maar ik verwacht er niet veel van. ASUS heeft er namelijk weinig aan om met Corsair samen te werken. Ze willen neem ik aan liever dat klanten op hun ecosysteem blijven.

Ik denk dat voor jou de beste optie inderdaad ASUS Aura is. Je gebruikt maar één kleur tegelijk, en inderdaad geen "rainbow effects", dus dan is dat prima. Op die manier heb je maar één programma nodig om alle LEDs te besturen.
 
Ik wil een Asus Maximus X Hero mobo, en die heeft 1x a-RGB header en 1x RGB header.
Als ik nou 4 a-RGB led strips wil hebben, kan ik dat dmv splitters gewoon op die ene header aansluiten? Ik meen iets gelezen te hebben over dat het 12Volt is en dat je dat niet zomaar met kabeltjes kunt splitten? (ik ben een elektro-n00b)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
mixedup asus aura hulp Problemen & Oplossingen 4
Hightower cablemods ledstrip asus aura ready HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
D Aansluiten asus 3080 TI (hoeveel PCIe 8-pin gebruiken) NVIDIA 1
M Waterblock for Asus ROG strix RTX 3090 TI OC edition LC Waterkoeling 2
TinusB CableMod RT-Series PRO ModFlex Cable Kit for ASUS and Seasonic – BLACK / SILVER HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
W [Watercooling] €250 - €350, Asus Turbo 3090 GPU Advies Waterkoeling Setup 1
Bl4ckj4ck666 Asus rog strix x570-e gaming monoblock Handleidingen en Installatie Tips 6
Hightower Asus aio 360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
H Nvidea A6000 + Asus Pro WS WRX80E-SAGE SE WIFI + AMD Ryzen Threadripper PRO 3975WX Waterkoeling 1
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
Bl4ckj4ck666 NZXT Kraken Z73 AIO + ASUS ROG Strix X570-e gaming, pomp werkt niet Problemen & Oplossingen 7
vincent asus aio cooler HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
M Asus M.2 standoff en screw HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Hightower Bios updaten Asus X99 E WS Hardware & Software 5
W Inbouw Water Cooling combinatie met Asus Maximus IX Extreme mboard Advies Waterkoeling Setup 2
D Past deze cpu koeler BP-WBCPUEFX-RGB op ASUS ROG Maximus X Formula Waterkoeling 13
C XS-PC g1/4 rigid tube fitting past niet op asus maximus x HighFlow Forum 5
XenoMorpH Asus 970 Strix waterblock gezocht Gevonden 0
T Asus Zenith treadripper 1950X waterkoeling Gallery & Build Logs 7
P Welke flow meter is compatibel met Asus Formula X Mobo (onboard flow meter support) Waterkoeling 7
N Advies waterkoeling 3 á 400 euro i7-970 en asus nvidia gtx 970 Advies Waterkoeling Setup 10
A Asus Rampage II Extreme Waterkoeling. Waterkoeling 3
Freddy ASUS ROG Rampage VI Extreme / Apex Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Win een Disco PC! van Power Unlimited / ASUS en een beetje van HighFlow :) HighFlow Computer Cooling Shop 0
Hightower EKWB monoblock voor de asus strix Z270 itx HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
U Asus Maximus IX Formula - Flow en Temp sensor Advies Waterkoeling Setup 1
P Advies Waterkoeling GTX1070 / Asus Ranger vii I5 4690K (4-500 euro) Waterkoeling 34
Freddy EK-FB ASUS R5-E10 Monoblock RGB Edition *pre-order* HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
C [TKA GPU] 2x asus GTX 670 Direct CUII 2GB + koelblokken Verkocht 1
M mosfet heatsinks van een Asus ROG Maximus VIII gene z170 moederbord gebroken Overige Koeling 5
Bas9466 asus radeon r 290 groene lijn bij film AMD / ATI 3
W Advies gezocht Asus matrix 980ti waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 5
Bas9466 Core xg asus hero 8 Gallery & Build Logs 4
Bas9466 2 x 3 pin fans op 1 x pwm aansluiting op moederbord asus rog hero viii Problemen & Oplossingen 6
DBRichard [VERKOCHT] ASUS 780 DCII SLI compleet watergekoeld (polished CSQ) Verkocht 1
Bas9466 Asus dual bay total controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 35
R ASUS ROG MAXIMUS VIII EXTREME/ASSEMBLY Waterblok Hardware & Software 6
C ASUS ROG SLI-Bridge (2-way) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Meelobee [TKA-GPU] 2x Asus R9280X (DC2T-3GD5) Verkocht 0
D Bitspower ASUS MAXIMUS VII IMPACT HighFlow Webshop 1
Tath Thermaltake VGA Water Block for ASUS STRIX-GTX 980 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
Bjorn@demichiel.nl [VERKOCHT] Asus GeForce GTX 690 Verkocht 4
Hightower [ gezocht] mosfetblok voor de asus maximus IVgene Gevonden 2
Hightower Bitspower BP-WBAIX79R4ENPAC-CL ASUS Rampage 4 x79 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
C internet snelheid op asus rampage2 extreme Problemen & Oplossingen 12
B Sli verbinding asus maximus ranger vii Waterkoeling 4
Tath Bitspower new Full cover block "Black and Clear" for Asus X99 Deluxe HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Slader [VERKOCHT] asus strix-gtx980-dc2oc-4gd5 Verkocht 1
Vissa [VERKOCHT] Asus Maximus V Gene Verkocht 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan