+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 16 van de 16

Onderwerp: Asus Aura RGB Led strips/hulp gezocht

Member Zippel202 is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Fri 10-Oct-14
    Credits
    1.099
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    5

Post Asus Aura RGB Led strips/hulp gezocht

Ik heb mijn pc bijna af, nu nog de verlichting.

Als eerste mijn pc specs:

PC SPECS:

Case: Corsair Obsidian 900D

Supply: Corsair 1200i

CPU: i7-5930K@ oc 4.5Ghz 1.35v
    CPU Block: EK-Supremacy EVO X99 - Nickel
    word de EK-Supremacy EVO RGB - Nickel
    https://www.highflow.nl/watercooling...gb-nickel.html

GPU 1: NVIDIA GTX 1080 FOUNDERS EDITION@ oc 2100Mhz Core Clock
    GPU 1 : WaterBlock: EK-FC GeForce GTX FE RGB - Nickel
    GPU 1: EK-FC1080 GTX Backplate

SLI:

GPU 2: NVIDIA GTX 1080 FOUNDERS EDITION@ oc 2100Mhz Core Clock
    GPU 2: WaterBlock: EK-FC GeForce GTX FE RGB - Nickel
    GPU 2: EK-FC1080 GTX Backplate

Pump 2x: EK-DCP 4.0 PWM X-RES
    Rad 2x: EK-CoolStream PE 480 Radiator

Motherboard: Asus Rampage V Edition 10
    Ram: Corsair Dominator platinum 32 GB (8x4GB) 2800 DDR4
    samsung 840 Pro SSD 128 GB + 2TB HDD+ 4TB HDD + 4TB HDD + 5TB HD

Monitors: Tripple Screen Benq XL241Z 1ms 144Hz 1080p

RAZER BLACKWIDOW CHROMA Keyboard

Razer Tiamat 7.1 HeadSet

RAZER OUROBOROS Mouse

Nu wil ik mijn NZXT Hue+ Gaan Vervangen voor 4x 30cm rgb led strips magnet voor Asus Aura... zonder teveel moeite of andere bijzaken, zoals cablemod rgb aura led strips met veel poespas..

ik heb 1x rgb 3 splitter
    en 1x rgb 4 splitter van ekwb

Waarvan 2 in gebruik nu zijn voor mijn EKWB GPU waterblokken.
    En 1 binnenkort voor mijn rgb cpu waterblok.

dus heb nog 4 aansluitingen over...

Iemand idees of adviezen?..

zo ziet mijn kast er nu uit:

85dc8a54-317b-48f0-865f-393da071f7bb.jpg

20180622_105654-min.jpg

Hier nog een Leuk Filmpje van me pc!

https://www.techpowerup.com/gallery/...a-game-monster
    Laatst gewijzigd door Zippel202; 24-06-18 om 22:09.

De Planner MrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond repute MrGiorgio's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 16-Mar-08
    Credits
    6.150
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    49
    Mooi het Razer thema volledig doorgevoerd.
    . .

"Would you expect a chair to suddenly become a table?"

Ingeschreven
    Fri 10-Oct-14
    Credits
    1.099
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    5
    Dankjewel!! MrGiorgio! Heb jij nog adviezen voor de 4 asus aura rgb led strips ipv de NZXT Hue+ wat ik nu heb?..

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    5.017.980
    Mentioned
    220 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    120
    De Asus Rampage V Edition 10 ondersteund alleen "normale" RGB strips, geen adresseerbare LED strips zoals die van NZXT.
    Als je de strips van NZXT wilt blijven gebruiken, dan zal je de HUE+ controller in jouw systeem moeten laten.

Anders moet je normale RGB LED strips kopen, een aantal voorbeelden:
    https://www.highflow.nl/modding/leds...imple-due.html
    https://www.highflow.nl/modding/leds...m-30-leds.html
    https://www.highflow.nl/modding/leds...m-15-leds.html
    https://www.highflow.nl/modding/leds...trip-30cm.html
    https://www.highflow.nl/modding/leds...trip-60cm.html
    https://www.highflow.nl/modding/leds...trip-30cm.html
    https://www.highflow.nl/modding/leds...trip-60cm.html
    https://www.highflow.nl/modding/leds...ue-rf-kit.html

Ingeschreven
    Fri 10-Oct-14
    Credits
    1.099
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    5
    ik heb nu de NZXT Hue+ in mijn systeem zitten, ik wil rgb strips die via asus aura werken net zoals mijn gpu en cpu rgb waterblokken. zodat ik alle verlichting in mijn hele systeem kan aansturen via asus aura software

Toch bedankt voor je hulp/advies!!

Added after 33 minutes:

dus als ik het goed begrijp freddy... dan kan ik 1 van de rgb strips uit jou lijstje bestellen...en de rgb splitter van ekwb wat op mijn mobo op rgb header zit aangesloten, daarop kan ik dus 1 van die rgb strips bestellen en op aansluiten en via asus aura software aansturen tegelijkertijd met mijn GPU rgb waterblock en CPU rgb waterblock en mijn mobo en mijn rgb case strips dan?... als ik het fout heb dan hoor ik het graag,

Laatst gewijzigd door Zippel202; 24-06-18 om 23:23.

Ingeschreven
    Fri 10-Oct-14
    Credits
    1.099
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    5
    ik heb deze gevonden. en zou deze dan 4x moeten bestellen. klopt dit en zijn dit de juiste strips om op de rgb splitter aan te sluiten en via aura software aan te sturen gelijk met mijn mobo/Gpu/Cpu?...

https://www.highflow.nl/modding/leds...m-15-leds.html

Member Unilythe is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Sun 18-Dec-16
    Credits
    1.237
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    2
    Dat kan, maar die LED-strips kunnen dus dan geen mooie effecten laten zien. Ze kunnen maar één kleur tegelijk. NZXT kan op één LED-strip elke LED een andere kleur aan zetten, en zo mooie effecten genereren. Het ASUS moederbord wat jij hebt kan wel alle LEDS van kleur veranderen, maar alleen allemaal tegelijk naar dezelfde kleur. Je verliest dus wat functionaliteit op die manier.

Ingeschreven
    Fri 10-Oct-14
    Credits
    1.099
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    5
    bedankt voor de goede duidelijke uitleg!! zoals je op de foto,s en het filmpje ziet, heb ik mijn kleuren meestal toch aan op blue/blauw... omdat dat mooi uitpakt met mijn green/groene vloeistof en slangen.. wel jammer eigenlijk. dus eigenlijk heb ik altijd een kit/kastje nodig om echte rgb te krijgen?... zoals het nzxt Hue+ kastje?...

Ingeschreven
    Sun 18-Dec-16
    Credits
    1.237
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    2
    "echte" RGB is gewoon dat het elke kleur kan hebben. Dus deze LED-strips zijn in principe "echte" RGB.
    "addressable RGB" betekent dat je elke aparte LED in de LED-strip een andere kleur kan geven. Dat is dus ook waar Freddy het over had, en dat is denk ik wat jij bedoelt met "echte" RGB. Inderdaad, daarvoor moet je zoiets als de Hue+ hebben.

Nieuwere ASUS moederborden kunnen ook addressable RGB strips aansturen, en je hebt ook Hue+ competitors zoals de Corsair producten (Lighting Node Pro en Commander Pro). Maar als je al de NZXT Hue+ hebt zou ik die gewoon gebruiken, of dus je huidige moederbord als dat goed genoeg is. Een nieuw moederbord (en dus nieuwe CPU) of een heel ander ecosysteem kopen (corsair) is een beetje omslachtig.

Ingeschreven
    Fri 10-Oct-14
    Credits
    1.099
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    5
    hmm oke ik begrijp het nu, ja mijn plan mijn bedoeling was eigenlijk om van de 3 verschillende verlichting software af te komen. en alle verlichting in mijn kast aan te kunnen sturen via 1 software, dus asus aura was mijn doel, omdat ik nu ook mijn gpu blokken en binnenkort mijn cpu block en mijn mobo en dan die leds strip voor mijn case via asus aura software kon aansturen, maar ik begrijp dat het wel kan... alleen dan niet meer de * Rainbow effecten* ?... en omdat ik het toch altijd standaard op blauw heb staan lijkt me dat een goede oplossing..of is er een manier, wat ik zelf denk van niet, om de gpu/cpu/mobo via nzxt aan te kunnen sturen?...

Ik haat het 3 progjes te moeten hebben voor de verlichting.. -_- haha

Ingeschreven
    Sun 18-Dec-16
    Credits
    1.237
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    2
    Op dit moment is er geen manier om dat allemaal via NZXT CAM aan te sturen, nee. Corsair claimt wel al meer dan een jaar dat ze werken aan een samenwerking met moederbord fabrikanten om dit wel voor elkaar te krijgen via Corsair's software, maar al meer dan een jaar is er weinig van te merken. Wie weet komt het op een gegeven moment, maar ik verwacht er niet veel van. ASUS heeft er namelijk weinig aan om met Corsair samen te werken. Ze willen neem ik aan liever dat klanten op hun ecosysteem blijven.

Ik denk dat voor jou de beste optie inderdaad ASUS Aura is. Je gebruikt maar één kleur tegelijk, en inderdaad geen "rainbow effects", dus dan is dat prima. Op die manier heb je maar één programma nodig om alle LEDs te besturen.

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    5.017.980
    Mentioned
    220 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    120
    En niet proberen de NZXT HUE+ ledstrips aan te sluiten op de 4-pins splitters/moederbord, dat gaat niet goed (rainbow ledstrips zijn 5v en de normale LED strips zijn 12v).

Je kan dan de NZXT HUE+ met de LED strips dan beter uit het systeem halen en verkopen/gebruiken in een ander systeem.

Senior Member Deathchant will become famous soon enough Deathchant's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 20-Mar-11
    Credits
    1.099
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    8
    Ik wil een Asus Maximus X Hero mobo, en die heeft 1x a-RGB header en 1x RGB header.
    Als ik nou 4 a-RGB led strips wil hebben, kan ik dat dmv splitters gewoon op die ene header aansluiten? Ik meen iets gelezen te hebben over dat het 12Volt is en dat je dat niet zomaar met kabeltjes kunt splitten? (ik ben een elektro-n00b)
    N=R*Fp*Ne*Fl*Fi*Fc*L

Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    5.017.980
    Mentioned
    220 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    120

Senior Member Deathchant will become famous soon enough Deathchant's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 20-Mar-11
    Credits
    1.099
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    8
    Dus:

4x LED strips -> HUB -> aRGB header op mobo
    4x LED strips -> HUB <- SATA stroomconnector

?

Wat is dan het verschil tussen de NZXT HUE en die Corsair commander?
    N=R*Fp*Ne*Fl*Fi*Fc*L

Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    5.017.980
    Mentioned
    220 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    120
    Dat klopt.

Verschil zit hem voornamelijk in de software.
    NZXT -> CAM
    Corsair -> iCUE

+ Plaats een Reactie

User Tag List

Forum Rechten