• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

ambient light (veel hulp nodig ben geen electries expert)

bjornsing

New member
dacht dat dit wel in deze categorie zou horen.
hier gaat ie dan, ik wil graag ambient light voor mijn monitor(en) van mijn pc, en dit wil ik graag doen met led strips heb nog z'n 4 meter led strip van 30 leds per meter met in gebouwde resistoren.
hoe kan ik dit het mooiste doen? wil z'n 8 strips van 3 leds achter op me scherm hebben zodat ik ''rechts boven/midden/onder, midden boven/onder en links boven/midden/onder'' heb, en wil dus dat die op dat gedeelte van het scherm mee kleuren.
aan de experts onder ons dus de vraag hoe kan ik doen? en hoe kan ik het het beste doen?

alvast bedankt

gamese Björn :024:
 
Het is niet onmogelijk, maar als mod voor een scherm zie ik het idee niet realiseerbaar zonder veel kennis van zaken. Naar mijn weten is er niet iets wat je zo kan kopen en aansluiten om dit te realiseren.

Korte uitleg wat er allemaal moet gebeuren:

Hardware
Het eenvoudigste is om de ledstrips aan de controller aan te sluiten. Als het goed is zit er bij de ledstrip een controller die de led's van kleur laat verspringen. Je zal er dus in totaal 8 van deze controllers nodig hebben om dit mogelijk te maken. Het is alleen de vraag of de controllers op de PC's aangesloten kan worden om dit te regelen. In deze link staat een controller die vaak wordt gebruikt voor ledstrips en daarmee is het niet mogelijk om deze op de PC aan te sluiten. De kleuren zijn wel met de hand aan te passen.

Software
Om de ledstrips met het scherm mee te laten kleuren zal er een programma gemaakt moeten worden die kijkt wat er op het beeld wordt weergegeven en de ledstrips daarop aan passen. Ik zou niet weten of er zo'n programma al bestaat of dat je dit zelf moet gaan programmeren wat niet makkelijk zal zijn.

Mijn antwoord is dan ook dat het idee zoals beschreven niet te doen is. Ledstrips die met de hand zijn te bedienen is geen probleem.
 
dat is inderdaad een hele goede deze had ik al is gezien en het is een hele mooie set maar het leek mij wel een leuk project om zelf te maken. ik had zelf ook nog wat rong gezocht en zag dat er al wel een aantal dingen waren die mensen al is hadden gemaakt Amblone: DIY Ambilight dit is best een goede guide.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy Nieuwe NZXT HUE2 producten, AER RGB 2 fans, Ambient Light, Cable Comb, Underglow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Be Quiet! Light Wings 120mm & 140mm PWM High-speed - Triple Pack HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Alphacool Eisblock XPX Pro Aurora Light - Plexi HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Rammstation Iemand ervaring met dancing light 6 led 6 collour ? HighFlow Product Reviews 2
Maarten/Pine Nieuwe light bar set cablemod HighFlow Product Suggesties en Nieuws 15
T Alphacool plexi light module en nanoxia 120mm pwm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
J Advies over case light Cases en Modding 12
T vraagje over Sunbeam Meteor Light Multicolor ME-MU Problemen & Oplossingen 18
joostgvk Ultra Bright Cold UV Light - 30cm QUAD set werkt niet? Cases en Modding 7
S Vraag meteor light sunbeam Problemen & Oplossingen 6
dennuzzz AMD Red light district Gallery & Build Logs 14
L playstation 3 yellow light of death Overige Koeling 13
S Revoltec Ultra Bright Cold WHITE Light - 30cm TWIN set Cases en Modding 10
brazen Revoltec Ultra Bright Cold WHITE Light - 10cm TWIN set Cases en Modding 1
C UV Light 30cm QUAD set: 1 adapter doet het niet = 2 lichten gaan niet aan. Cases en Modding 11
Sanders Revoltec Ultra Bright Cold UV Light - 10cm TWIN set HighFlow Product Reviews 8
Q Q-light aka Laurens Longé Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
MonsterEnergy Ultra Bright Cold Light Groen?? Cases en Modding 3
Demolisher Meteor light HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Foxdelta-Mods Revoltec Ultra Bright Cold WHITE/RED Light - 30cm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
V Welke case light voor rode Feser One koelvloeistof? Waterkoeling 4
Oli4v Build Log: Red Light District (WC'ed CM Stacker STC-101) Gallery & Build Logs 49
D Veel bubbels in reservoir na installeren niewe pomp Waterkoeling 3
Ruud Hoe veel meter slang voor GPU en cpu cooling? Waterkoeling 1
S Veel lucht in D5 top Waterkoeling 2
S Veel te zware (fysiek) videokaart! Cases en Modding 10
H [Waterkoeling] Laag budget, veel onderdelen al aanwezig. Advies Waterkoeling Setup 6
G Veel Restrictie door 2 90graden fittings Waterkoeling 2
l3p [VERKOCHT] Aqua-Computer AMS Airplex Modularity System + veel extra's Verkocht 3
l3p [VERKOCHT] Raspberry Pi + ModMyPi + 4GB Sandisk class6 SD + Veel meer! Verkocht 2
Fryslanboy [WIP] Fiat Ritmo 130TC Abarth (VEEL FOTO'S) Overige Builds 11
W 1 kaart veel warmer dan de rest in waterkoeling :| Waterkoeling 13
W 1videokaart veel warmer als de andere Waterkoeling 9
G D5/MCP655 Pomp maakt veel geluid, kapot? Waterkoeling 6
vincent [CANCELLED] Gigabyte G1 killer, I7 960, adata en veel meer Verkocht 10
Mexel Mexel - Michel Exel - Te veel pc`s Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
K Caseflow: even veel fans in als uit laten blazen? Overige Koeling 5
V [REFUSED] Playstation 3 40gb met veel accesoires en games. Verkocht 6
P [VERKOCHT] Veel Waterkoeling (blokken - fittingen) Verkocht 2
D [i7 2600K & EK-FC6990] - Ontiegelijk veel lucht, hoe krijg ik dat eruit? Waterkoeling 35
M Pomp zuigt te veel water weg? Waterkoeling 22
V [VERKOCHT] Veel WC spul moet weg! Verkocht 27
E Te veel flow voor systeem / Pomp te sterk? Waterkoeling 5
J [CANCELED] gezocht hdd's voor weinig geld en het liefs zo veel mogenlijk gb's Gevonden 19
Blackruby [INACTIVE] Cosmos S + veel accessoires! Verkocht 7
Fall3n [INACTIVE] 3xDDR1 Ram 1xDDR2 1x Amd Proc 1XIntel Proc (Veel Foto's) Verkocht 1
alain-s bestelling zo veel HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
Freddy [INACTIVE] Groot uitverkoop, veel Innovatek tegen dumpprijzen Verkocht 44
ShockRaver Reeds weer een snelle levering met veel extra's :D HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
P cpu waterkoeling voor zo veel mogelijk types sockets Waterkoeling 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan