• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Alles over Dremel Tool / Gereedschap

Cygnitr0n

New member
Hallo allen,

Omdat ik ook net om de hoek kom kijken in Dremel-land, zou ik graag jullie advies inwinnen.

1/ welke dremel gebruik jij?
2/ welke dremel zou jij adviseren
3/ waarom zou je deze dremel adviseren

Alvast bedankt voor de reacties!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ferm Multitool 150 ( namaakdremel ) € 15 euro bij de kijkshop, inc doos met accesoires.
Koop daar 2 doosjes met echte Dremel slijpschijfjes bij en je zit helemaal goed!

Ik zie niet in waarom mensen die dure dremels kopen etc, ferm is prima ding! Echt aan te raden ;)
 
Ik heb een tijd terug een draadloze dremel gekocht, maar als ik de keuze opnieuw mocht maken dan werd het er eentje met een snoertje eraan.. Bij een beetje belasting is de accu in no-time leeg.

Geen aanrader dus ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik zag het nut van een echte Dremel ook nooit in, totdat ik er een haalde.
Wat werken die dingen fijn zeg! Ze zijn duidelijk krachtiger dan de b-merken.
Heb zelf de 300i versie met extra accessoires pakketje, bevalt heel goed.
Heb stiekem ook naar de 400 serie gekeken maar dat was toch wat te prijzig :p
 
CIMG3673.jpg


Ondertussen mijn 6 jaar oude GAMMA dremel van 25 euro :D

Heeft al vele meters gemaakt in zon 50 cases :)
 
Bedankt voor de reacties tot dusver!
Ik weet in ieder geval dat ik geen draadloze Dremel wil.
Ook zo'n standaard is inderdaad lekker handig. Dat wist ik nog niet.
Ik wacht de andere reacties nog even af.

Want met zo'n aankoop ga ik niet over 1 dag ijs. ;)
 
Hallo allen, mijn keus is gevallen op toch de Dremel 300© series.

1.jpg


Ik ben nog langs kijkshop geweest en die Ferm Multitool vond ik toch niet wat (zegt niets over het werk wat hij doet).
http://www.fermtotaal.nl/cache/prod...nverlichting-tuinverlichting-tuinlampen-1.jpg

Ook de Proxxon FBS 230 heb ik gezien, was zeer goed, maar daarvan zijn de accessoires echt veel te duur. Dus deze viel al af.
http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/hobbypakhuis/full9376506.jpg

Waar ik dus mee zat waren eigenlijk de uitbreidingen ervoor.
De Dremelmerk zelf heeft vele uitbreidingen, zoals workbench en vele accessoires en daarbij krijg ik nog een gratis extra jaar garantie. Echter je betaald wel ff €50 euro en dat was inderdaad ook daadwerkelijk mijn grens.

Offtopic:
Zo, ik heb ook de eerste stukken plexiglas besteld. Want ik ga proberen de plexi te graveren. Eerst natuurlijk even oefenen. ;)
Maar denk dat ik er een log van ga maken op het forum.

Mensen bedankt voor het reageren! Hopelijk hebben anderen er ook wat aan natuurlijk!
 
Bij Conrad is de Dremel 300 series €65,00 inclusief verzendkosten. Ben vanochtend naar de Kijkshop geweest maar daar hadden ze de Multitool niet eens in de schappen... Krijg je bij de Dremel 300's alle benodigheden om bijvoorbeeld metaal, hout, etcetera te boren?
 
Ik heb een multi tool gehad van ferm.

Leuk ding als je hem heel af en toe nodig bent. ik gebruik hem 3x per week ofzo. en in de kop van de slang zat zo veel speling dat met schuur trommeltjes de ene kant helemaal afgesleten was en de andere kant nog 100% in orde

Dus heb de ferm aan m'n opa gegeven om printjes te etsen en heb mezelf een Dremel 4000 4/65 opgehaald.
Wat een verschil.!!

flex shaft werkt prima, mooi met een knopje ipv zo'n irritant schuif systeem dat alleen maar los trilt en rot vast houd.

enige nadeel dat ik heb kunnen vinden is dat rond een bepaald aantal toeren een irritant geluid maakt, maar dat boeit me niet heel erg veel.

Ik heb ook voor Dremel gekozen vanwege de acc. Heb er gelijk een verstelbaar boorkopje bij gehaald en een setje micro boortjes.

Dremel doet nooit echt moeilijk met een kapot product dus garantie zit wel goed ( 2 jaar)

Dus.
 
Gisteren was ik lekker aan het dremelen met een Dremel 400, een stuk metaal ermee eruit gesneden:


pipzqSf.jpg



Maar opgegeven moment verloor de Dremel zijn toerental bij hoge weerstand en slaat ie uit.
Als ik dan de dremel uit het metaal haal en eventjes wacht, gaat ie weer draaien, maar zodra ik het weer tegen het metaal zet en de weerstand hoger wordt is kapt ie weer ermee :(

Iemand hier ervaring mee en is de Dremel kapot en valt dit te fixen?
 
Leuk filmpje van Sw333t.

Mijn oude dremel moet ik ook maar eens uit elkaar halen.

Aangezien ik grote stukken heb geslepen werd de dremel echt bloedheet. Daarna gaf de dremel een beetje de geest.
Zelf denk ik dat het de koolborstels zijn maar eerst maar eens uit elkaar halen.

Ik ben benieuwd Freddy "400 serie of 4000 serie" . Mijn nieuwste is de 8200 en de oude weet ik niet uit mijn hoofd.
Zo even kijken wat er mis is.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy Alphacool XMAS22 deal, 10% korting op alles van Alphacool! Geldig t/m 31 December 2022 HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy Koningsdag 2017: 10% korting op alles! HighFlow Computer Cooling Shop 0
gerjanlubbers [VERKOCHT] Alles gaat weg, wegens beëindigen hobby! Verkocht 13
Freddy TFC Feser F1 Racing Fittings, nu alles op voorraad HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
J [CLOSED]Computer voor van alles. Gesloten 6
vincent Het grote SIM Racing Topic, setups, games, alles! Gaming 55
DutchMicro Alles netjes binnen. HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
Wally1987 [IN-ACTIVE] Alles wat ik heb Verkocht 20
Dustyrick klopt alles? Hardware & Software 4
Marcel2102 heb ik zo een beetje alles ? Advies Waterkoeling Setup 8
ChrisdeW [CANCELED ]Van alles wat Verkocht 9
k.3nny [TKA]Alles van k.3nny wegens actieve stop. Verkocht 33
xTOX Alles over DJ-en! Algemene Discussies 6
M schroeilucht na aansluiten van pomp maar alles werkt perfect Waterkoeling 5
MonsterEnergy Alles over Airbrushing Handleidingen en Installatie Tips 6
M Heb ik alles? Advies Waterkoeling Setup 4
Thierry Alles weer prima. HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
M heb ik alles? Waterkoeling 5
T Nieuw WC systeem, net alles binnen en nou? :D Waterkoeling 11
ShaquilleMoreno Alles goudkleurig of met zwart Cases en Modding 13
stravinski Alles over voedingen Handleidingen en Installatie Tips 26
M Dremel sleuteltje Cases en Modding 3
l3p [VERKOCHT] Dremel 300-1/55 + Dremel Detailhandgreep 577 *Nieuw* Verkocht 29
l3p Dremel accessoires poster Handleidingen en Installatie Tips 11
l3p [VERKOCHT] Dremel Accessoires Verkocht 5
C [VERKOCHT] Dremel 300 Verkocht 8
Sw333t [INACTIVE] Te leen gevraagd: Dremel in de buurt van Noord-Limburg (bovenste puntje) Gevonden 5
Quadcore Dremel Techniques For Case Modding (Videos!) Handleidingen en Installatie Tips 18
Freddy EK-Loop Modulus Hard Tube Bending Tool HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy MDPC-X Hook-Up Wire (Stroomdraad/kabel) en nieuwe Crimping Tool CTX3 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
arwin74 der8auer Delid-Die-Mate - Delid Tool - 8ECC016 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy Crimping Tool / Tang voor pinnen op kabels, nu op voorraad bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
A Lian Li case met tool-les PCI Cases en Modding 5
F Klein nibbler tool (knabbelschaar) Cases en Modding 1
Z FPS Tool Gaming 7
BlaserR93 Fancontroller starten met PSU bridging tool Electronica 2
D Lian-Li Tool-less PCI Card Holders HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
W Sleeving tool kit Lamptron of Sunbeam? Cases en Modding 7
Freddy EVGA EVBot Overclocking tool HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
F tool free device HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
H FEIN MultiMaster Tool Cases en Modding 10
D EVGA overclock tool!! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
C PSU Bridging Tool 20 of 24 pins ? Waterkoeling 4
damunk Ghetto PSU Bridging Tool Handleidingen en Installatie Tips 11

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan