• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

advies WC Case

neeknikker

New member
dag forumleden,

Sinds enkele weken ben ik geintereseerd geraakt in watercooling. dit is de eerste keer voor mij dat ik ga waterkoelen dus houd het graag simpel. Omdat ik momenteel een antec p193 heb en die niet geschikt is voor wc wil ik graag een nieuwe kast aanschaffen.

Wat wil ik:
-een raam in het zijpaneel
-ruimte
-een strakke kast om te zien (ik snap dat dit persoonlijk is)
-gemakkelijk een 240 en 360 rad kunnen plaatsen (zonder modden)
-max €200

Ik heb inmiddels heel wat gezocht en eigenlijk de enige kast die in aanmerking komt in de NZXT Switch 810. Het probleem met deze kast is dat ik hem niet zo mooi vind en dat hij naar mijn idee wat veel plastic heeft.

Mijn vraag of jullie andere kasten kennen die aan deze eisen voldoen?

B.v.d.
 
Waarom is jouw kast niet geschikt voor waterkoeling? Ding ziet er perfect uit voor waterkoeling. Beetje aanpassen en klaar.

Ik dacht ook aan de switch 810. ik vind die persoonlijk prachtig. Vooral in het wit.

Mag ik je anders adviseren eens op marktplaats te kijken naar een oude Lian Li kast? Sommige zijn echt prachtig en enorm.

Andere kasten die veel gebruikt worden zijn de Cooler Master Cosmos en de Corsair 700D/800D. Maar de keuze is enorm. En zoals je zelf al aan geeft is een kast zo ontzettend persoonlijk.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan je zeker Switch 810 aanraden. Heb deze zelf ook, maar dan in Gun metal kleur. Ruimte genoeg !!
Maar wanneer je tevreden bent met je Antec P193, kan je ook ff zoeken via google naar mods voor watercooling voor deze case. Er zijn genoeg mensen die waterkoeling gehad hebben icm deze case.
 
Als je de kooien erin houdt niet hoor. Daarbij kun je bij een artician op een ander forum een pedestal kopen voor eronder. Dan heb je plaats voor nog twee 480mm radiatoren. Is van metaal en ziet eruit alsof hij erbij hoort.

De 810 switch is echt een goeie kast.

Maar waaom past je je huidige kast niet aan? Of laat je die aanpassen?
 
Gammel?Niet echt. Met de panelen erop ook helemaal niet. Ben er zeer tevreden mee, ruimte te over. Wat misschien wel zo is, is het plastic wat hier en daar is gebruikt, wat als het van metaal zou zijn geweest idd het kwaliteits niveau wel wat had opgekrikt (en natuurlijk ook de prijs).
 
Maar waaom past je je huidige kast niet aan? Of laat je die aanpassen?

Tja aanpassen. Ik vraag me af hoe je dat voor je ziet? deze kast is van binnen echt klein, mede door die plaat boven de psu. ook heb ik heel weinig plek boven het mobo. ik denk dat ik plek heb voor 2x120mm rads.
met aanpassen misschien 1x120 1x240.
Andere optie is natuurlijk aan de buitenkant een rad plaatsen maar daar ben ik niet zo kapot van. Ik denk dat je hieraan zat te denken, of niet?
 
dag forumleden,

Sinds enkele weken ben ik geintereseerd geraakt in watercooling. dit is de eerste keer voor mij dat ik ga waterkoelen dus houd het graag simpel. Omdat ik momenteel een antec p193 heb en die niet geschikt is voor wc wil ik graag een nieuwe kast aanschaffen.

Wat wil ik:
-een raam in het zijpaneel
-ruimte
-een strakke kast om te zien (ik snap dat dit persoonlijk is)
-gemakkelijk een 240 en 360 rad kunnen plaatsen (zonder modden)
-max €200

Ik heb inmiddels heel wat gezocht en eigenlijk de enige kast die in aanmerking komt in de NZXT Switch 810. Het probleem met deze kast is dat ik hem niet zo mooi vind en dat hij naar mijn idee wat veel plastic heeft.

Mijn vraag of jullie andere kasten kennen die aan deze eisen voldoen?

B.v.d.


Als ik zou gaan voor een Corsair kast dan zou ik nu deze kopen.

Corsair toont Obsidian 900D-behuizing op CES - Computer - Nieuws - Tweakers

900.jpeg
 
Als ik zou gaan voor een Corsair kast dan zou ik nu deze kopen.
Bekijk bijlage 8881

Mooie kast maar, echt VEEL te duur. Ik denk ook dat mijn hardware hierin verzuipt. Daarentegen was het volgens mij ook meer een mededeling als een advies ;)

800d of 650d (die laatste is wel wat prutsen idd).

Maar zo zijn er nog veel opties.

Ja die 650D was ik ook al tegen gekomen, mooie kast overigens. Wat ik jammer vind is dat het idd nog wat prutsen word. Bij deze kast kan je voorin een 200mm rad plaatsen wat ook nog een optie zou zijn alhoewel dat ook nog wat modding vereist om zo'n rad goed te plaatsen. Ik kan het filmpje even niet vinden maar volgens mij had dat te maken met het ontluchten van die rad.

Wat zouden die andere opties zijn naar jou idee?
 
200 euro, zijn ook vaak 2e hands te vinden. Ik was in positieve zin verbaasd over prijs kwaliteit verhouding, kwam ook omdat ik een jaar of 5 met de lian li gedaan had en een dure silverstone (waren lang geleden ongeveer de enige kwaliteitskasten :)
 
Tja aanpassen. Ik vraag me af hoe je dat voor je ziet? deze kast is van binnen echt klein, mede door die plaat boven de psu. ook heb ik heel weinig plek boven het mobo. ik denk dat ik plek heb voor 2x120mm rads.
met aanpassen misschien 1x120 1x240.
Andere optie is natuurlijk aan de buitenkant een rad plaatsen maar daar ben ik niet zo kapot van. Ik denk dat je hieraan zat te denken, of niet?

Post eens een foto van je kast met het zijpaneel eraf. Dan teken ik er wat in hier en daar.

btw op Marktplaats:

Lian Li van 75 euro

Marktplaats.nl - Lian Li X-500B - Behuizingen en Kasten

Ik vind dit model zoooooo mooi.

En als je echt ultiem wilt waterkoelen: Marktplaats.nl - Lian Li PC-343B met water cooling spullen er bij en meer - Behuizingen en Kasten

Lian Li 343B. 140 euro. Als hier niet genoeg radiatoren in passen dan weet ik het niet meer. En behoorlijk zeldzaam nog ook. Net als die andere trouwens.
 
Kun je de bovenkant dan niet à
Vast wat modden, op het oog lijkt dat een 420 rad in te passen...

Tussen het moederbord en de fans zit 18mm de fans zijn 25mm dik. Ik denk dat er dan zoiezo iets aan de buitenkant moet gaan worden geplaatst. Dan denk ik dat de rad het beste aan de buitenkant kan of niet?

Hoeveel HDDs heb je? En hoeveel van je 5,25 inch bays gebruik je voor fancontrollers en dvd spelers en dergelijk?

Ik ben erg gecharmeerd van die hele kale builds. Ik denk dat uiteindelijk ernaar toe wil dat er maar 2 5,25 gebruikt gaat worden voor een hdd en een fancontroller. Hoe minder hoe beter. Ik doe mn dvd weg en de ssd probeer ik ergens aan de achterkant te verstoppen.
Ook ben ik niet zo weg van die 5,25 res/pomp combo's. Ik zou liever een mooie pomp/res combo naast het mobo plaatsen.

Added after 20 minutes:

die hdd kooi onderin gaat dus helemaal weg
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
P Desk-case advies Cases en Modding 2
T Advies nodig: Moederbord in case isoleren tegen condens Overige Koeling 3
canonchiel Advies watercooling case, Cases en Modding 5
D Advies omtrent hafx case met asus maximus formula v en i7 ib (mobo heeft wc opties) Advies Waterkoeling Setup 4
J Advies over case light Cases en Modding 12
S advies voor een nieuwe case Advies Waterkoeling Setup 4
R Advies koppelingen en slangen gevraagd Waterkoeling 3
D Vertical GPU mount advies Waterkoeling 1
Sanders Tweemaal advies gevraagd Waterkoeling 3
D Advies mbt aanpassen ekwb loop Waterkoeling 10
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
P Advies plaatsing radiator. Advies Waterkoeling Setup 7
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
B Fractal design 7 met 6900xt advies Waterkoeling 1
S Advies watercooling 6900xt reference + 5600x Advies Waterkoeling Setup 1
H Advies watergekoelde setup Advies Waterkoeling Setup 1
Y airflow waterloop advies gevraagd. Waterkoeling 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
Sukudow Eerste watercooling advies Asrock X570 Advies Waterkoeling Setup 4
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
D Advies setup drain Corsair Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies setup Advies Waterkoeling Setup 4
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
A Advies nodig, Lian Li DK-05X Waterkoeling 4
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
2 Advies watercooling 2 x rtx 3080 Advies Waterkoeling Setup 5
K advies setup Advies Waterkoeling Setup 8
P Advies handleiding Thermaltake Pomp/Res PR22-D5 Plus Hardware & Software 3
N Advies gevraagd MSI RTX3080 loop Advies Waterkoeling Setup 3
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
LoyalFoxx Advies betreft voeding Hardware & Software 4
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
P Graag advies om deze pc te maken Waterkoeling 9
J Enthoo Evolv ITX Custom loop - Advies nodig :) Advies Waterkoeling Setup 5
R Advies pomp voor eerst installatie Advies Waterkoeling Setup 2
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
P Advies over Coolant Advies Waterkoeling Setup 3
P Advies over bending tools Waterkoeling 2
K advies GPU waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan