• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Plastic verven?

Eerst met plastic primer, daarnaa lakken,

korte vraag hierop. Heb zelf al wat plastic dingen geverfd maar ik ben nu van plan om.. mijn playstation controller te verven :p. Wilde eigenlijk vragen, als ik dit met plastic primer doe en daarna lakken, gaat dit niet afgeven op je handen?

Zijn er misschien betere soorten verf om dit soort dingen te doen?
 
Wat ik dan zou doen (let op, veel werk :p )

Primer aanbrengen, voor de beste hechting met het plastic te garanderen.
Vervolgens de basiskleur spuiten, deze kan bijvoorbeeld zwart zijn, op deze manier zie je die lelijke primer kleur niet.
Ga nu lekker te werk met je kwastje/penceel voor het schitterende artwork.
Ik zou hiervoor acryl verf nemen, maar altijd even testen of het niet reageert met de andere laklagen.

en als laatste een paar goede lagen blanke lak eroverheen.
Een controller is toch iets dat veel wrijving ondervind, en ik denk dat als je het op deze manier doet je er het langste plezier van hebt.
 
Wat ik dan zou doen (let op, veel werk :p )

Primer aanbrengen, voor de beste hechting met het plastic te garanderen.
Vervolgens de basiskleur spuiten, deze kan bijvoorbeeld zwart zijn, op deze manier zie je die lelijke primer kleur niet.
Ga nu lekker te werk met je kwastje/penceel voor het schitterende artwork.
Ik zou hiervoor acryl verf nemen, maar altijd even testen of het niet reageert met de andere laklagen.

en als laatste een paar goede lagen blanke lak eroverheen.
Een controller is toch iets dat veel wrijving ondervind, en ik denk dat als je het op deze manier doet je er het langste plezier van hebt.

okey alvast bedankt. Ik heb alleen ervaring met aquarel dus weet niet heel veel van verf enzo af. Heet het trouwens gewoon primer? Heb een beetje op de gamma site gekeken maar kan het niet echt vinden, of is dit gewoon grondverf (maar dan wel voor plastic :p)?
 
Geen aquarel verf gebruiken! :p
Das namelijk waterverf.
Acryl verf voor het artwork.
Dan moet je zoeken naar spuitbus lak die ook op acryl basis is, volgens mij voldoet motip hieraan.
En is tevens kwalitatief goede lak.
zijn te krijgen in sommige bouwmarkten, maar veel vaker bij een auto speciaal zaak.
Nog beter zoek je een verfwinkel op:p
 
acryl is ook op waterbasis :').

de standaard lijn van motip is met verdunningstroep dus daar hoor je eigenlijk geen andere soort verf over heen te smeren, maar als je het goed laat uitharden (2-3 dagen) is het geen probleem.
 
uiteraard :p, als het trouwens duurzaam moet zijn gebruik dan alkyd grondverf + toplaag en doe daar een blanke (alkyd) vernis overheen. Dat word tegenwoordig ook vaak gebruikt op houtwerk ipv terpentine verdunde verf.
 
En gebruik geen "normale" primer maar een kunststof primer.

Eigenlijk voor optimaal resultaat doe je dit:

1. Controller uit elkaar schroeven.
2. Opslissen (lichtjes schuren) van het plastic zodat het wat groffer wordt
3. kunststof primer erop.
4. dunne laklaag erop
5. terug opslissen
6. finale laklaag erop.
7. afwerken met 2K blanke vernis.

Oja, je neemt best Tamiya spuitbussen, deze worden voor modelbouw gebruikt. Ontworpen dus om op kunststof te komen.
 
Ok moet nu wel lukken denk ik. Bedankt voor alle antwoorden :).
Als ik binnenkort me loon gestort krijg zal ik wat spullen aanschaffen. Zal het eindresultaat dan wel hier posten.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan