• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Turing - Arno dus

Turing

Mutatie
Tsja, ik werd geautomatiseerd gewezen op de regels wat betreft het voorstellen. Regels en lijstjes dus:

Topic Titel / Onderwerp
Wanneer je een Topic aan gaat maken, moet je jouw Topic Titel/Onderwerp invullen. Doe dit als volgt:
- Nickname - JouwEchteNaam - PC/Project naam

Inhoud van jouw Topic
Je dient minimaal het volgende lijstje in te vullen:
0. Echte naam (Voor/Achternaam):
1. Nickname:
2. Leeftijd:
3. Woonplaats:
4. Studie/Werk:
5. E-mail:
6. MSN:
7. Xfire:
8. Hoe ben je bij HighFlow gekomen?

Jouw PC:
MOBO: (moederbord)
CPU: (processor)
MEM: (werk geheugen)
VGA: (videokaart)
SOUND: (geluidskaart)
HDD1: (harde schijf 1)
HDD2: (harde schijf 2)
OPT1: (dvd of cd-rom speler/brander 1)
OPT2: (dvd of cd-rom speler/brander 2)
PSU: (voeding)
CASE: (behuizing)
OS: (besturingssysteem/software)
MON: (monitor)
KB: (keyboard / toetsenbord)
MOUSE: (muis)
MOUSEPAD: (muismat)
HS: (headset / koptelefoon)
SPRS: (speakers / luidsprekers)
INET: (welke internetprovider + snelheden van up en down)
Koeling: (lucht/waterkoeling, welke coolers, heatsinks, blokken, pompen etc.)


Maar ik doe het liever in normale zinnen. Mijn naam is Arno Pelzer, ik woon, met mijn vrouw en twee kinderen, in Dordrecht, maar ben geboren en getogen in Limburg. Beeldend Kunstenaar, die ook grafisch ontwerp doet, en ik vergeet altijd mijn leeftijd, zit na te denken, te rekenen..... 48 dus. Ik heb al lange tijd niet meer ge-msn't, a thing of the past. Een twitter account heb ik natuurlijk wel: rode_oker. XFire? Huh? Hoe ben ik bij Highflow gekomen, duh, internet opent winkeldeuren. Voor mijn nick heb ik Turing gekozen, naar Alan Turing, een van de tragische helden uit de geschiedenis van de computer. Ik hou van tragische helden.

De pc waar ik dit nu op typ is niet noemenswaardig en al langere tijd in gebruik, een gekregen compaq pressario pentium 4, 3,2 GHz, 1 Gb geheugen en een stuk of 6 hd's er aan, intern en extern. Ik werk ook nog steeds met een oude Belinea crt monitor, een inch of 19. Dus dat pc onderdelen lijstje, daar onthou ik me nog even van. Ik heb een netbook, HP mini, en diverse al dan niet in onderdelen gedemonteerde oude computers, monitors en andere rand apparatuur. Er staat een klein media boxje, van het een of ander merk bij de tv en stereo, met twee hd's eraan, voor het family entertainment. Ergens staat nog een werkende MSX van Philips, inclusief randapparatuur, met let wel twee!! diskettestations en video effect mogelijkheden, ja ja (in die tijd was dat wel wat). Mijn Dai 64k, uit 1984(?), mijn eerste pc, heb ik ooit opgeofferd aan de kunst, dus die leeft niet meer.

Ik werk al een tijd enkel nog op linux, als het moet draai ik windows in een virtuele box, maar dat trekt die pentium 4 niet echt meer. Sinds Gnome 3 en KDE 4 heeft het ding het toch al moeilijk.

Dus was het tijd voor een nieuwe machine. Wel binnen een budget, maar toch ook professioneel zinvol. En zo kwam ik op een gegeven moment dus hier. Er zal dus waterkoeling in de pc komen, mijn eerste keer, maar ik kon de verleiding niet weerstaan. Nu enkel nog cpu koeling op vloeistof, ook omdat de gekozen videokaart maar max 75 watt verbruikt, dus daar verwacht ik niet veel hitte van (ik ben vooral ontwerper, geen echte gamer, al vind ik alle delen van Fallout nog steeds geniaal), en het budget natuurlijk. Ik heb ook nog wat onderdelen op hold moeten zetten, zoals ssd, hd en optisch, monitor, maar die komen later nog als er weer geld is. Die botleneck ik nu even met ouder spul. Over die nieuwe, nog te bouwen pc, en mijn ervaringen, zal ik uitgebreid berichten in een build-log, daar zal ik ook een onderdelen lijstje plaatsen, die onderdelen zijn besteld en druppelen nu langzaam binnen. Als laatste verwacht ik volgende week het Highflow pakket, waar ook de kast (Xigmatek Elysium) bij zit, die nabesteld moest worden.

Nou, ik laat het voor nu hier bij, groetjes.
 
Een update, aangezien mijn nieuwe pc klaar is, kan ik nu ook mijn machine betrekken in dit voorstel-topic.

Mijn nieuwe pc: Sleipnir
MOBO: MSI Z68A-GD80 (G3)
CPU: Intel i7 2600k 3,4 GHz overclocked op 4,2 GHz
MEM: Kingston 16 Gb 1600 MHz HyperX - op 1600 MHz
VGA: ATI/AMD Firepro V5900 2Gb DDR5
SOUND: Integrated Realtek ALC 892
SSD1: Corsair Force GT 60 Gb
SSD2: Corsair Force GT 60 Gb
HDD1: Samsung HD501LJ sata 2 7200rpm 500 Gb
HDD2: Seagate ST3320820AS sata 2 7200rpm 300 Gb (hotswap slot)
HDD3: Western Digital WD25 00BB-55RDA0 230 Gb extern usb2
OPT: HP HL-DT-ST DVDRRW GSA-H30L
PSU: Corsair Enthusiast TX850 V2
FC: Scythe Kaze Master Pro Black
CASE: Xigmatek Elysium big tower, zwart met window
OS1: Linux 64 bit
OS2: Windows 7 Professional 64 bit
MON: Dell Ultrasharp U2711
KB: Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000
MOUSE: Razer Deathadder lefthand edition
HS: Sennheiser
SPRS: Phillips Stereo TUNER/AMP

Koeling:
Case Fans:
2 x 120 mm Fans Front in
1 x 200 mm Fan Side in
1 x 140 mm Fan Rear Out
Water Koeling:
EK Supreme HF Plexi cpu block
Laing DDC-1 Plus MPC 355 12v pomp met Phobya Laing DDC top - black nickel edition
Phobya Balancer 150 silver/nickel reservoir
Swiftech MCR 320 360 Radiator met 3 Nexus Real Silent 120 mm/1000rpm fans
Feser Tube 1/2 id - 3/4 od en Feser schroeffittingen

setup.jpgdarkclose.jpgvoordark.jpg
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan