• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[CciP] 100% Overkill

OOOH!
Kijk wat de postbode inneens kwam brengen :dunno, wat zou dat kunnen zijn?

8128243.jpg


En wat zat er in de doos? Wel kijkt u zelf maar!

8128248.jpg


Jep, 8 Cooler Master Turbine masters!
Thnx Marco ;)!
attachment.php


Wel, ben eigenlijk zeer blij dat Marco nog Turbine masters had liggen! Waarom? Het zijn echt naar mijn mening één van de beste fannen die er zijn! Je hoort ze absoluut niet @ 12V, en ze geven nog een behoorlijke luchtverplaatsing. Dus ideaal voor waterkoeling!

Maar goed, dit was niet het enige... Heb men arm er gewoon afgelapt :(, normaal gezien ben je blij als je klaar bent met lappen langs 1 kant... Maar spijtig genoeg heeft een coldplate 2 kanten die gelapt moeten worden :(!
Dus, dit heeft me ongeveer dit weekend een 5 uurtjes van men tijd beroorft! En hoe hard ik ook maar met grid400 bleef schuren... Ik kreeg bepaalde geoxideerde spikkeltjes er maar niet af! Maar al bij al, het is een behoorlijk lekker spiegel :D!

8128273.jpg


Hehe, nu nog even wachten tot de tec terug binnenkomt, want had hem binnen... Maar toen ik de verpakking opendeed was er 1 van de 2 draden afgebroken tijden de verzending waarschijnlijk, maar je zag echt dat het slecht soldeerwerk was (en ik ben er zelf een leek in!) dus, even naar tecoolers.nl gebeld en mocht hem zonder problemen terug sturen en ze gingen het even fixen.. Kon ik inneens vragen de draden te laten verlengen! Eigenlijk een gelukje bij een ongelukje... Maar goed, verwacht hem rond volgende week zowat :).

Verder, nog een DC12-400 pompje binnengekregen! Wil met die tec echt een goede flow hebben dat het water snel afgedreven kan worden... Dus vandaar gaan er zo'n 2 pompjes in serie staan :).
Voila, dat was het voor vandaag ;).
 
Kleine update

Er waren wat problemen met de tec, vandaar al zo lang geen update... Had de tec binnengekregen en toen ik de verpakking opendeed, was 1 van de 2 draden afgebroken. Nu goed, uiteraard niet zo fijn, was het nu met te bruut uit te pakken of tijdens de verzending... Zelf weet ik het niet!
Direct even gebeld naar tecoolers.nl en ze vonden het uiteraard wel raar, maar ze gingen het gratis herstellen.
Ook inneens gevraagd of ze de kabels konden verlengen tot 70cm, dit was geen enkel probleem en ze deden het zelfs gratis als extra service... Dus heb niets moeten bijbetalen en de tec is alweer mijn kant uit! Ik kan deze shop echt aanraden en vele danks aan Peter van BTS

Nu, de build heeft ook wat vertraging opgelopen omdat ik nog niet zeker ben wat te doen met de tec, of terwijl ga ik hem gebruiken direct op mijn cpu...
Maar het begint me precies interessanter te worden hem te gebruiken als chiller.

Dan zou ik 2 apparte loops maken, 1 voor de hot side van de chiller waar ik een RX360 rad op aansluit en aan de andere kant van de tec uiteraard mijn cpu hangen...
Dan kan ik als het ware het warme water dat uit mijn cpu komt eerst laten afkoelen door mijn RX240 rad en vervolgens laten chillen door mijn TEC. en zo weer door de cpu sturen. Maar uiteraard zal er ondanks dit toch nog geïsoleerd moeten worden :).

Voila, dit was het voor deze keer, volgende week zal er zeker en vast een update plaatsvinden!
 
Laatst bewerkt:
Update

Eindelijk na lange tijd nog eens een update!
Eerst misschien al eens wat foto's laten zien van spulletjes die ondertussen toegekomen zijn... en laten we inneens beginnen met het leukste :D!

8281252.jpg

8281258.jpg


Mooi verlengd en al... In totaal is de draad nu 1meter lang! En dit komt handig uit, maar dat is voor later deze update.

Verder, nog wat isolatie materiaal binnen gekregen van Eddy, nu is het eigenlijk enkel nog wachten op de kneedgum, en het festijn kan helemaal van start gaan!

8281279.jpg

8281286.jpg


Maar goed, vandaag ook de bench al eens inneen gestoken, uiteraard gewoon op water... En het zat me echt niet mee! Ten eerste, de bench is loeizwaar! Ik dacht eigenlijk niet bij het gewicht na toen ik het bouwde, maar ze komt toch rond de 35-40kg met alles erop en eraan...
En ten tweede, een lek.. Er was een fitting losgekomen aan men rad en daar stond het water van men bureau te druppen...
Maar goed, buiten dat alles, steekt ze in elkaar en is ze op de moment goed aan het lopen :D.

Hier even de oplossing voor de fancontroller, wou deze niet mee in het onderste compartiment hebben, dus dan maar gewoon er vanboven mee opgezet.

8281339.jpg

8281345.jpg


En hier even de kelder... Eigenlijk heb ik gewoon plaats tekort! Ik had al beter een 3-laagse bench gemaakt... Maar goed het is nu zo! En de grote reden waarom ik de draden van de tec heb laten verlengen is, omdat ik de 24v psu aan mijn bureau ga boren. Dan heb ik in de kelder wat meer ruimte, en kan er zeker en vast moest er ooit een lek zijn, geen water aan dat elektronisch cercuit :).

8281379.jpg

(even laten zien hoe weinig plaats er is als alles eenmaal op z'n plaats staat.

8281386.jpg

8281392.jpg

8281397.jpg

8281409.jpg


En hoe het er momenteel uitziet.
(aan de kabel rommel wordt nog iets gedaan hoor, maar ga er nu geen moeite in steken aangezien het gehele spel toch terug uiteen moet voor de tec.)
8281415.jpg


Voila, dat was het voor deze keer ;).
 
Update 6

Vandaag de kneedgum binnen gekregen van renee (bedankt er nog eens voor hé man ;).) en dan maar direct aan de slag gegaan met isoleren van het mobo. Hier even een korte guide hoe te isoleren voor de luie persoon maar die toch iets effectief wilt :).

Eerst even de achterkant ingespoten met plastiek spray, heb een groot oppervlakte genomen, je weet maar nooit. En vervolgens even het met de haardroger drogen.
8288585.jpg


Dan, beginnen afplakken.
8288590.jpg

8288599.jpg

8288606.jpg


En vervolgens de kneedgum aanbrengen.
8288623.jpg

8288635.jpg


Nu, goed geïsoleerd is het alle sinds al, en dat heb ik vandaag aan de lijve mogen ondervinden. Er was een slang losgeknikt, en mijn reservoir is helemaal leeg gelopen op mijn moederbord.. Allé geluk stond er op de moment geen stroom op, dus de haardroger maar genomen en helemaal uitgedroogd. Maar, het gedeelte dat geïsoleerd was, was er geen druppeltje water te bekennen!

En vandaag de tec ook eens uitgeprobeert.. Maar defitg kon het echter niet, want had niet veel AS5 meer liggen, dus heb 2 kleine drupjes gedaan... En zelfs dat kleine koeloppervlak kon mijn cpu al naar een goede 7°C graden trekken... Dus veel belovend als ik het volledige oppervlak bedek met koelpasta...
Hier nog even een shotje van de tec erop :D.
8288657.jpg


Dat was het voor vandaag ;).
 
erg gaaf ben erg benieuwd naar de temps.
Alleen zou zelf nog wat Neoprene tussen de cpu en en de bracket plaatsen.
Daar zit no lucht tussen waar ijs kan vormen.
Hier van een voorbeeld van hwi.

Isoleren_G_Socket_Dichten_2.jpg
 
Tussenupdatje

Nog altijd geen thermal paste gekocht, gewoon geen tijd gehad.. Examens komen eraan hé.
Maar tot die tussentijd, de bench gewoon terug op water gezet, en een wat aan cable managment gedaan... Fan posities gemaakt, een plaatsje voor men ECP gevonden en CCFL lichten er eens opgezet (moeten dringend veranderd worden naar leds, maar ze doen het toch nog meer als een jaartje.)

En hier enkele pics met en zonder de lights :).

8317599.jpg

8317617.jpg

8317646.jpg

(deze temp is van tijdens het benchen hé, waar er weer eens een overdreve hoeveelheid voltage door mijn proc ging... F*ck mijn zeer slechte batch :(.)
8317666.jpg

8317689.jpg

8317695.jpg
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
U [CCIP] An unexpected Desk Gallery & Build Logs 70
J [CCIP] BlueDesk Gallery & Build Logs 13
Wally1987 [CCIP] Car computer/HTPC Gallery & Build Logs 19
S [CCIP] SoulCrusher Gallery & Build Logs 48
maomanna [CCIP] Smallz Gallery & Build Logs 45
DjangoSoe [CCIP] Blue Lightning! Gallery & Build Logs 97
PasLis [CCIP] The Next Level Gallery & Build Logs 471
djwesz11 [CCIP] White 'n Orange Gallery & Build Logs 17
maomanna [CCIP] Archigram Gallery & Build Logs 10
F [CCIP] Project Black Industrie Gallery & Build Logs 3
Dennis07 Ccip Royal Flush Gallery & Build Logs 153
foxbuster Pomp niet op 100 uitsturing te krijgen Waterkoeling 8
C Aqua Computer Ultitube D5 Pro 100 RGBpx ring werkt niet Handleidingen en Installatie Tips 1
P Water koeling voor mijn Radeon VII grafische kaart 100% beginner hier sorry;) Advies Waterkoeling Setup 4
foxbuster Pomp niet 100% vermogen / maximaal in override Waterkoeling 3
R Bitspower D5 mod met EK-XRES 100 Revo D5? Waterkoeling 0
the_cyberspace Bitspower DDC TOP Upgrade Kit 100(POM Version) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Tath Bitspower Water TanK Z-Multi Ultra 50/100/150/200/250 (POM Version) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
melchiortheijs [gezocht] 100% modulaire voeding (atx mag wel vast zijn)minimaal 650watt Gevonden 0
M Vraagje m.b.t. levertijd EK DDC X-RES 100 CSQ HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
stefan787 100% modulaire voeding Gevonden 2
k.3nny [Gezocht]100% modulaire voeding[CHEAPOOOOOO] Gevonden 5
B [REFUSED] ca. 100 uv leds 5MM Verkocht 2
Aequitis Ek -d5 x-res 100 csq & 140 csq HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
M [Waterkoeling] €100 I5 760 Advies Waterkoeling Setup 2
Joren EK WB DDC X-res 100 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
l3p [VERKOCHT] Koolance PMP-400 + Koolance Heatsink + EK-DDC X-RES 100 Verkocht 1
A EK-Multioption RES X2 - 100 Basic gescheurd Waterkoeling 4
J “audio endstage” Koolance Exos 2.5 and 2xMVR-100 Waterkoeling 1
Sw333t [CANCELLED] Mat witte PVC Folie 0,75mm dik. Afmeting: 140 cm x 100 cm. Verkocht 6
Source [CANCELLED] Jiba cadeaubon t.w.v. €100 Verkocht 12
Vissa [VERKOCHT] EK RES X2 100 Basic Verkocht 1
w4rlock Lan Gear Da Box 100 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Rico Hulp met CODMW2, wanneer 100% uitgespeeld? Gaming 9
Slader GF 100 foto met DX11 Nieuws en Sport 3
K0G3L Socket 1156 onder de € 100,- ! Nieuws en Sport 4
Foxdelta-Mods EK-Multioption Reservoir 100 rev.2 Waterkoeling 13
M 280 gtx met waterkoeling 100 graden? Waterkoeling 16
M Extreme overkill build Gallery & Build Logs 7
M Triple loop extreme overkill Gallery & Build Logs 9
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
J "the blue overkill" Gallery & Build Logs 6
I Overkill Gallery & Build Logs 9
Busterben Koolance overkill extravaganza HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan