• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Lian Li V1000A herbouw

Ik vind het op de een of andere manier allemaal niet zo spetterend...

Bij alle drie de stukken zijn de hoeken anders; aan de voorkant recht, aan de bovenkant rond en in de kast puntig. Ik weet niet of ik dat mooi bij elkaar vind passen.
De bovenkant is zoals lemmy al zeg misschien wel wat druk (overigens wijkt één van de drie gefreesde figuren af). Ik dacht zelf nog aan gewoon een koperen omlijsting met daarin gewoon gaten ipv gefreesde figuren. In die gaten kan je dan bijvoorbeeld alu kleurige mesh doen. Zo wordt dat koper ook een beetje een finishing touch ipv een overheersend iets.
Verder vind ik de figuur die je voorin freest ook niet spetterend, misschien nog een leuk idee om er een speelser figuurtje of een logo (wat het eigenlijk al is) in uit te frezen

Ooh help een hele post waarin in Coolfris zijn werk bekritiseer :O dat is nog nooit voorgekomen..
Ondanks dat ik het nu een beetje loop af te kraken denk ik toch dat het mooi wordt.. maar dat komt omdat je het verleden mij ook vaak positief verraste.
 
Ik vind het op de een of andere manier allemaal niet zo spetterend...

Bij alle drie de stukken zijn de hoeken anders; aan de voorkant recht, aan de bovenkant rond en in de kast puntig. Ik weet niet of ik dat mooi bij elkaar vind passen.
De bovenkant is zoals lemmy al zeg misschien wel wat druk (overigens wijkt één van de drie gefreesde figuren af). Ik dacht zelf nog aan gewoon een koperen omlijsting met daarin gewoon gaten ipv gefreesde figuren. In die gaten kan je dan bijvoorbeeld alu kleurige mesh doen. Zo wordt dat koper ook een beetje een finishing touch ipv een overheersend iets.
Verder vind ik de figuur die je voorin freest ook niet spetterend, misschien nog een leuk idee om er een speelser figuurtje of een logo (wat het eigenlijk al is) in uit te frezen

Ooh help een hele post waarin in Coolfris zijn werk bekritiseer :O dat is nog nooit voorgekomen..
Ondanks dat ik het nu een beetje loop af te kraken denk ik toch dat het mooi wordt.. maar dat komt omdat je het verleden mij ook vaak positief verraste.
Hoeken zijn omdat het met PS is gedaan en het gummetje ervan :p


pssst, en de naam is Olivier, of Oli voor de vriendjes :p
 
Kritiek is juist van harte welkom Duriel! :023: Als ik zeker wist hoe het eruit zou komen te zien, zou ik photoshop er niet eens voor hebben opgestart. De beste tekensoftware zit immers nog altijd tussen mijn oren. :p

Die bovengrill is ook nog mijn grootste twijfelaar. Die zal dan nog wel van vorm veranderen. Dit was wat het eerste in me op kwam. Die moet denk ik nog ietsje sierlijker worden, zonder al te veel af te wijken van "de lian li strakke hap sobere look".
De reden dat ik er iets anders wil hebben, is om de buitenkant rustiger te krijgen.:079: Het is overigens niet het eerste gevecht dat ik met die bovenkant gehad heb:



Dat eindigde in dit:

a4muqs.jpg


Superstrak :066: Alleen toen waren er nog geen koperplannen. Nu er vrij veel koper in en om de kast gaat komen, gaat die bovenkant van de foto hierboven denk ik een beetje een eigen leven leiden en daardoor drukker worden dan het is in een full alu/blank metaal omgeving.

btw: Reden dat ik met de koperplaten ga beginnen voor het front ect ect is om de bling bling radiatoren meer in het geheel te betrekken.

De grill van de top heeft afgeronde hoeken omdat de hoeken van de kast ook rond zijn. Leek me beter bij elkaar passen. Met rechte hoeken ga ik ook zeker nog even bekijken. Dat matched misschien wee beter bij het front.
Drie gelijke grillvormen zou zeer waarschijnlijk ook beter staan. (drie ronde of drie rechthoekige).

De grill van de voorzijde is gebaseerd op die van deze:

03.jpg


Dat is voor mij op en top lili. Zelf heb ik die langere sleuven in het midden toegevoegd. Vind het nu een beetje art deco lili achtige vorm geworden. :p
Denk dat die bovengrill maar meer op dat idee moet gaan aansluiten.


Maar thanks voor de kritiek. :023: Daar zijn imo buildlogs ook voor. Niet alleen maar om te showen en te pronken. Af en toe :icon_butt: komt de build alleen maar ten goede. :) Ik ben oud en eigenwijs genoeg om daar wat van op te pikken. ;)
 
maar thanks voor de kritiek. Daar zijn imo buildlogs ook voor. Niet alleen maar om te showen en te pronken. Af en toe komt de build alleen maar ten goede. Ik ben oud en eigenwijs genoeg om daar wat van op te pikken.

dat zeg je heel mooi ! :D

Ik volg je build al lang en ik moet zeggen hands down voor hoe precies je te werk gaat super man ! :)
 
het meest knappe vind ik nog dat je al zolang bezig bent met 1 en dezefde case :) ik had al 3 cases verder geweest haha

keep up the good work :023: ben benieuwd wat er nou weer voor verandering komt ;)
 
het meest knappe vind ik nog dat je al zolang bezig bent met 1 en dezefde case :) ik had al 3 cases verder geweest haha

keep up the good work :023: ben benieuwd wat er nou weer voor verandering komt ;)

:)

Het is ondertussen al een rebuild in een rebuild geworden.
happy-smiley-646.gif
In die zin heb ik er nu in deze case ook al twee achter de rug en de derde komt eraan. :D

Even resumerend:

2qvbnyv.jpg




14e3w9e.jpg




hv0yrk.jpg


2gts1nq.jpg

Drie keer is scheepsrecht, dus die laatste moet de pc gaan worden die ik nog jaren lang als internetpc kan gaan gebruiken. :icon_cool:

Het enige dat nog aan de eerste twee versies van deze re- re- rebuild ontbrak, was water en stroom voor de hardware. :D En oh ja sleeving :eusa_whistle:


Sleeving is overigens ondertussen alweer afgeschaft. Ik ga voor het un-sleeven. kale naakte grijze kabeltjes. :)

Hieronder alvast een pic van een eerste poging met de kabels die voor de V2000 bestemd waren.


10rr2is.jpg


Ik had gehoopt die op de Party te kunnen laten zien, maar in mijn nachtelijke haast toen is dit kabeltje ergens niet goed bevestigd. Heb er toen maar ivm tijdsgebrek pre sleeved in geknald.


Nog maar een nieuwtje:

Dat buigen van plaatjes tussen de plankjes van m'n el cheapo gammele werkbankje is eigenlijk ook alleen maar goed om frisdrankblikjeshouders mee te maken. Daarom gister maar eens een handzetbankje besteld.

219tn6d.jpg


200qtdf.jpg


Handige zetbak, te bevestigen op een werkbank.

U heeft bij deze zetbank 2 lijmklemmen iod nodig.

Capaciteit 1.2mm, zet tot 90°.
Maximale breedte 760mm

Afmetingen verpakking 92x18x8 cm
Netto gewicht 13 kg
Bruto gewicht 14,5 kg


En om deze produktieloze update in stijl af te sluiten twee plaatjes van één van de drie knopjes die in het front gaat komen:


 
Olivier had eens een idee, het linkeridee omvat geen dvd speler omdat ik die vergeten was, de rechter echter, heeft dat wel, en kan misschien wel eens een winnaar zijn?

2afd6a0.jpg
 
Dat is nog eens en leuke topickick. :023:


Denk dat die linker nog het meest in de buurt komt van de toestand waar ik de kast voor het laatst serieus bekeken heb.


06.jpg


Zo ziet da er dan in tekenvorm uit. Verhoudingen kloppen van geen kant. Tekening maken is niet helemaal mijn ding. ;)

15693mf.jpg



Harddisk's wil ik wel watergekoeld houden. Die metalen box vind ik wel handig om die pompjes op te zetten of er een standaartje op te maken waar de pompjes op kunnen staan.


Maar voorlopig staat de boel nog even stil. eerst even wat andere dingen doen, zoals alle waterkoel/pc spullen weer eens opruimen en organiseren + nog wat dingetjes doen voor mijn werk.
 
Wicked jij stouterd ^^, toen ik deze morgend m'n mails binnenhaalde dacht ik dat het zover was, een wereldse update, maar neen, het was slechts een bumpje :p

Olivier merkt ook op dat de ghetto setup uit mekaar ligt
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
L Lian Li DK-04 Doorvoer van leiding Waterkoeling 1
cablegunmaster EKWB, Lian Li Evo Build Gallery & Build Logs 0
Hightower Lian Li UNI SL120 en SL140 V2 Fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Hightower Lian li front mesh 011 evo HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Jason Lian Li UNI SL-INF 120 ARGB PWM 120mm Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
Jason Lian Li Strimer Plus V2 RGB Motherboard & VGA Cables HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li O11 Dynamic EVO HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
cablegunmaster Lian Li O11 Dynamic EVO HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Nieuwste Lian Li Fans op voorraad: UNI AL120 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
N Lian Li Black Thumbscrews TS-01 Verkocht 0
Hightower Lian li sl uni fans synchroniseren probleem Overige Koeling 15
A Advies nodig, Lian Li DK-05X Waterkoeling 4
Jason Lian-Li UNI SL140 Addressable RGB 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nog voorradig: Lian Li UNI SL140 Fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li Strimer Plus Triple 8-Pin RGB PCIe VGA Cable + Remote HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li ST120 RGB PWM Fans, Triple Pack incl. Controller - 120mm, Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Jason Lian Li LANCOOL II Mesh RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R Lian li pc case o11 dynamic HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li PC-O11 Dynamic XL (ROG Certified) - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Terug op voorraad! Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - Black Window HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
R1NS3 Lian Li Strimer Plus 3x8-pin HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
Hightower Lian Li UF-EX Device Cable Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 19
biopunk Lian Li UNI FAN SL140 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 46
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Bitspower Touchaqua Sedna O11D Lite-F for LIAN LI O11 DYNAMIC Series HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Hightower Lian li uni fans 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Bl4ckj4ck666 Lian Li Strimer Plus aansluiten op 4pins 12v mogelijk? Hardware & Software 2
HighFlow Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - PCMR Special Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
K hard tubing Lian Li oc11 -xl Advies Waterkoeling Setup 5
HighFlow Lian Li komt met SL120 fans die met elkaar verbonden kunnen worden HighFlow Product Suggesties en Nieuws 34
P Distro plate lian li 011 Waterkoeling 2
M Vragen , tips and tricks Lian Li PC-O11 Dynamic XL Advies Waterkoeling Setup 2
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
Bokeh Demciflex filters voor Lian Li Dynamic XL HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
Hightower Lian Li GPU bracket, GB-001 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
volcom Lian Li Lancool II behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy Lian Li PC-O11D / PC-O11DXL Dynamic (XL) Distribution Plates / Front, Tray HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
anub1s18 Lian Li PC-O11 Dynamic razer edition uiteraard watergekoelt Gallery & Build Logs 26
S Barrow Waterway LRC 2.0 RGB Distribution Panel (Front) for Lian Li Dynamic PC-O11 C Waterkoeling 13
anub1s18 Lian Li PC-O11 Dynamic razer edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
M Barrow reservoir (Lian Li O-11 Dynamic) advies Waterkoeling 5
Deathchant Lian Li PC-O11 Air HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
B LIAN-LI PC-O11 Dynamic (WIT) + bijbehorende riser cable HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
M Aangeboden Nieuwe Lian Li PC-O8 Wit. Of te ruil tegen de O-11 ROG Gesloten 4
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan