+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Nieuwe forum categorie voor virtueel flipperen :)

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    1.137.466
    Mentioned
    187 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    114

Nieuwe forum categorie voor virtueel flipperen :)

Flipperen is voor mij nostalgisch en vind het nog erg leuk om te doen, PC's is ook een hobby waar ik nog dagelijks mee bezig ben

Al weer een ruim een jaar terug heeft Visual Pinball mijn aandacht getrokken, flipperen op mijn PC!

En dan niet zomaar een fantasie flipperkast/spel, maar echte kasten die ik vroeger gespeeld heb in snackbars en kasten die ik nog wil spelen/hebben (maar te duur zijn in het echt of niet meer te verkrijgen zijn).
    Visual Pinball maakt dat mogelijk, het simuleert echte flipperkasten, zoals een flight sim of race sim, dit is dan dus een flipper sim xD

Dit combineert de twee hobby's, computers en flipperkasten
    Daarom hiervoor een aparte forum categorie, misschien dat andere leden hier ook interesse naar hebben!
    Maar pas op, het is net als waterkoeling behoorlijk verslavend hehe.

Er is heel veel over te vinden op het internet, je kan zo alle info bij elkaar vinden.
    Voor het gemak hier een topic om ermee te starten:
    Visual Pinball Installatie Guide

Senior Member vincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond repute vincent's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 19-Jul-08
    Credits
    1.349
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    51
    Ik ga dit even in de gaten houden, vroeger heb ik veel geflipperd.

Als ik het goed bekijk kan ik gewoon flipperen op mijn pc?

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    1.137.466
    Mentioned
    187 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    114
    Dat klopt helemaal!
    Tis echt gewoon een "sim", net als je dat je vette race sim setup hebt, kan je ook een setup maken voor een virtuele flipperkast.
    Met jouw houtbewerkingsskills en modbus moet dat geen probleem zijn

Maar je kan uiteraard gewoon eerst ff proberen op jouw PC, de flipperknoppen zijn dan je linker en rechter SHIFT toetsen.

Dan ziet er zo uit op jouw scherm, willekeurige voorbeeld op youtube:

Hier ook een willekeurige voorbeeld op Youtube van iemand die een hele virtuele flipperkast heeft gebouwd:

En deze bij ons op de zaak:

Laatst gewijzigd door Freddy; 18-05-17 om 15:29.

Senior Member vincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond repute vincent's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 19-Jul-08
    Credits
    1.349
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    51
    vet, dikke tv scherm in een bak bouwen dus...

Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    1.137.466
    Mentioned
    187 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    114
    Als je zo'n grote (echte flipperkast formaten) wilt hebben, dan moet er idd gewoon een groot scherm in een "bak" haha.
    42" of 43" wordt het meest gebruikt.

Maar omdat niet iedereen zo'n groot ding kwijt kan in de woonkamer of elders, worden er ook kleintjes gemaakt, hier een voorbeeld met een grote ernaast:

Of als je echt geen ruimte hebt:

Ik ga zelf ook eentje bouwen, een 24" schermpje heb ik al gekocht.
    Als ik tijd heb ga even de maten afmeten en ga ik een "bak" uit plexiglas snijden.
    Dan wordt het een casemod/mini-vpin

+ Plaats een Reactie

User Tag List

Forum Rechten