• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[BUILDLOG] Mini Virtual Pinball Cabinet van Transparant Plexiglas

Freddy

Administrator
Forumleiding
Ik heb in mijn hoofd gehaald om een mini virtuele flipperkast te bouwen van plexiglas :)
PC hardware dat erin komt, wordt uiteraard watergekoeld en dat mag gezien worden (vandaar keuze voor transparant plexiglas).

Ik heb al 10mm dikke transparante plexiglas besteld, dan kan ik binnenkort het e.e.a. al uittesten :)

Monitor heb ik al binnen, het leek mij een leuk idee om voor een curved scherm te gaan.
Het is de Samsung C24F390FHU geworden welke goede reviews heeft en een aardig prijskaartje.

De monitor:

OwESFpo.jpg


5tJ0ytY.jpg




Het komt dan zo voor me te liggen in de cabinet/kast:

Rs7ji6T.jpg



Even een hele snelle grove schets van de zijkant van de kast:

ynHAgb1.jpg


z9YYIWg.jpg




Binnenkort meer :)
 
Laatst bewerkt:
Dit gaat overigens een langdurige project worden door tijdgebrek :sarc:

Maar beetje bij beetje komt het uiteindelijk wel af :)

Ben nu nog bezig met het ontwerp en afmetingen.

Zat een tijdje te prutsen met de juiste afstand en hoek van de backbox hinge (beugel waarmee de kopkast aan de zijkant van de kast vastzit, daarmee kan je de kopkast neerklappen als de kast verplaatst moet worden).
Had ik vroeger maar beter opgelet met natuurkunde en wiskunde, dan hoefde ik het wiel niet opnieuw uit te vinden :p
Na wat gepiel heb ik de juiste manier gevonden:
OJdFrJL.jpg





En dan wordt de zijkant zoiets als dit:

J3KMQZg.jpg



Aan beide zijkanten komen 120mm fans voor de intake fans.
De outtake fans zullen aan de achterkant komen van de kast (pull op een 240 radiator).
 
Laatst bewerkt:
Niet heel veel verder gekomen, toch wel wat tijd in gestoken in het ontwerpen, allemaal kleine dingetjes waar je rekening mee moet houden kost best veel tijd.

Heb nu een side rail getekend, wordt 90 graden gebogen, zodat het de "glasplaat" vasthoudt.

Verder de schroefgaten erbij getekend in de cabinet, welke ik overigens opnieuw moet doen, want heb besloten om M4 moddingcubes te gebruiken :sarc:
Boren en schroeven in de zijkanten van de acryl platen wil ik toch liever niet doen.

cAbqbIX.jpg



Ik kon het niet laten om alvast wat tastbaars te hebben, dus heb ik een prototype van de Backbox hinge gemaakt :D
Dat is er aardig uitgekomen:

WYg0xnE.jpg


De 3 rechthoekige gaten rechtsboven is bedoeld om M4 moertjes met borgring in te doen.
Daarna heb ik er een schroefgat ernaar toe geboord, zodat ik de hinge vanaf de bodem van de backbox met een schroef kan vastschroeven.
Dat boren is best precisie werk, een beetje krom boren en de schroef lijnt niet goed uit met de moer.
Ook een reden waarom ik de de rest van de cabinet met moddingcubes in elkaar ga zetten.
 
Laatst bewerkt:
Deze prototype heb ik uit 8mm dikte gesneden.
De uiteindelijke versie zal uit 10mm dikte gesneden worden, lekker stevig, zodat het ook bestand is tegen eventuele mensen die wat lomper omgaan met een flipperkast :p
 
ID7ziER.jpg


Iets verder gekomen met de tekening, de onderplaat, achterplaat en voorkant erbij gekomen.
Als ik tijd heb ga ik de voorkant af tekenen (knoppen voor start, escape, etc. erbij, muntendeur, plunger e.d.).
 
Laatst bewerkt:
Bezig met het ontwerp van de voorkant inclusief muntendeur :)

03DCilk.jpg


(hier nog heel veel "hulplijnen" getekend btw, die moeten weg als ik het af heb)
 
Laatst bewerkt:
Voor de voorkant van de kast een USB 3.0 frontje gemaakt :)
Zodat ik gemakkelijk een USB stick kan aansluiten voor updates e.d.

Frontje gelaserd met uitsparing USB aansluiting en 2 schroefgaten:
Rw1CCyZ.jpg


En frontje vastgelijmd aan een USB 3.0 verlengkabel.
KeNKoD9.jpg


Deze komt rechtsonderin de voorkant bij rode circel:
gYCwlJ3.jpg
 
Laatst bewerkt:
Tot zover heb ik dit:


vipvsjj.jpg



Heel wat erbij gekomen :)
20cm gat voor subwoofer
achterpaneel met AC outlet en HDMI out (voor een toekomstige extra externe scherm)
Backbox e.d.
Moet nu nog de monitor afmeten in de kopkast en een beugeltje voor tekenen.
 
Laatst bewerkt:
XXira2B.jpg


Speaker paneel, frontje en beugeltje getekend.
Er komen 100mm speakertjes in het paneel, in het midden komt een MIMO UM-720F 7" schermpje als DMD.
In de gaten voor de speakers heb ik onderaan een kleine uitsparing getekend, want ga LED strips rondom de gaten plakken (verlichtte speakers :D) en de draden kunnen er zo netjes uit :)

I.p.v. standard zwarte speaker mesh/grill om de speakers te beschermen, ga ik de "grill" in honinggraat uit de 3mm transparante front snijden :)

Onderaan de screenshot nog een beugeltje om het 7" schermpje op zijn plek te houden.
 
Laatst bewerkt:
En even getest of het allemaal past:

95vaxlk.jpg


Vlpkrat.jpg


GMOAtz4.jpg


Woohoo past allemaal zoals gepland.

Ben alleen vier schroefgaten vergeten voor de backbox hinges -_-
Die boor ik later er wel bij :)
 
Laatst bewerkt:
Hieronder een "backglass", deze komt voor de monitor, ter bescherming van de monitor en om de lelijke bezel te bedekken:
QoqxsQw.jpg

(zwarte frame en transparante plexiglas erachter geplakt)


En het past :)
07pR5IV.jpg




De front van de cabinet met muntendeur uitgelaserd:
r9FFEAd.jpg



Deurtje bevestigd met twee scharniertjes :)
AuHnom1.jpg




Even kijken of alle knoppen passen:
8QGHJ0E.jpg



Het past allemaal, en zo ziet het er uit zonder bescherm folie:
qr1eqnY.jpg



Binnenkort maar beginnen aan de cabinet en de hardware bij elkaar sprokkelen :D
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
R Advies/buildlog waterkoeling - Phantekst ATX Evolv Tempered Glass Advies Waterkoeling Setup 6
Sparky my first buildlog Gallery & Build Logs 15
X buildlog xander017 Gallery & Build Logs 3
A Buildlog Wooden Pc Gallery & Build Logs 4
TinusB Corsair 750 D Black and Blue Buildlog Gallery & Build Logs 5
iSP Buildlog minibeest itx (Ncase M1) Gallery & Build Logs 21
tehurtaget [Buildlog] Project S235 Gallery & Build Logs 3
P [Buildlog in-progress] Cross Desk Gallery & Build Logs 41
P [Buildlog] MetalGovy Gallery & Build Logs 28
tehurtaget [Buildlog] Packard Bell µATX Gallery & Build Logs 32
Cygnitr0n [Buildlog] IMP Gallery & Build Logs 47
T Live buildlog Netwerk Gallery & Build Logs 8
Sw333t [CANCELLED] Buildlog bannertje nodig, maar niet zo handig met Photoshop? Verkocht 4
X-Tripiot X-Tripiot's Eerste buildlog :) Gallery & Build Logs 14
M Maccie's SR-2 Buildlog Gallery & Build Logs 2
mailbomber NOKC buildlog Gallery & Build Logs 14
F de coolpaq buildlog zoals beloofd Gallery & Build Logs 45
F FireStorms Giant Core I7 BuildLog Gallery & Build Logs 128
HighSpeed^ [Lian Li V1000] HighSpeeds' | Simple | Buildlog Gallery & Build Logs 33
Wouter Wouter zijn buildlog. Gallery & Build Logs 14
BETA911 [Eerste buildlog] Meet B911! (CM690 Advanced II + 5 x 120mm rad's) Gallery & Build Logs 67
Baloo.be Baloo's First Buildlog Gallery & Build Logs 30
AzzKickr Skeletor - Buildlog start Gallery & Build Logs 109
vincent Buildlog: ''Even snel tussendoor'' Gallery & Build Logs 15
Freddy Buildlog Silentmaxx ST-11 Gallery & Build Logs 38
m.d.koning Dark Power buildlog Gallery & Build Logs 31
dopestuff dope's buildlog Gallery & Build Logs 82
Alfist-GTV6 Buildlog (Progetto 116C) Gallery & Build Logs 20
bakkiebier Buildlog van Bakkiebier wc in een armor+ Gallery & Build Logs 43
MrGiorgio Buildlog verjaardagscadeau Gallery & Build Logs 11
D Ward0's 4 Loops Mountainmod buildlog Gallery & Build Logs 642
S Buildlog Cosmos S Gallery & Build Logs 75
Hightower Lianli front mesh voor de o11 mini Cases en Modding 3
Jason Streacom BC1 V2 & Mini Benchtables HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Reflection PC-O11D Mini D5 PWM D-RGB - Plexi HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Jonsplus i100 Pro Mini-ITX Case / Tempered Glass / Black / Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Bench/Test DimasTech Mini V2.0 - Customizable HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Jason EK-Quantum Reflection PC-O11D MINI D5 PWM D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX – Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX - Black or Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason PHANTEKS Evolv Shift Air 2 Mini-ITX Case, Mesh Panel - Black or Grey HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Mini Bench Cut-off Saw with Steel Blade and Adjust Miter Gauge HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Singularity Computers Wraith Mini-ITX Case/ Behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Maak jouw RGB setup compleet met Phanteks RGB Evolv Sound Mini Speakers xD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Mijn mini arcade zolder / game room Overige Builds 9
Freddy Singularity Computers Wraith Mini-ITX Chassis / Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy TP17 Draagbaar Mini ITX systeem, uiteraard van acrylaat Gallery & Build Logs 53

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan