+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: EVGA GeForce GTX 570 SuperClocked 1280MB of ASUS ENGTX570 DCII/2DIS/1280MD5?

Junior Member r1p4u is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Wed 24-Sep-08
    Reputatie Macht
    4

EVGA GeForce GTX 570 SuperClocked 1280MB of ASUS ENGTX570 DCII/2DIS/1280MD5?

Dag forumleden,

Ben al een tijdje een stille genieter van al die prachtige builds hier aanwezig, maar wil nu toch wel eens mijn eigen computer samenstellen. Maar nu ben ik bij een punt aanbeland waar ik niet meer weet te kiezen, en ik had gehoopt dat jullie ervaring uit de hardware-wereld mij wat zou kunnen helpen. Het betreft deze twee videokaarten:

- EVGA GeForce GTX 570 SuperClocked 1280MB: enkele pic's en een link naar de spec's op HWI:

HWI

- ASUS ENGTX570 DCII/2DIS/1280MD5: enkele pic's en een link naar de spec's op HWI:

HWI

Link naar een vergelijkingstabel: Tabel

Qua prijs zijn ze ongeveer gelijk, beiden kunnen ook in de toekomst uitgerust worden met waterkoeling, en een toekomstige SLI-opstelling is met beide mogelijk (moederbord heeft plaats genoeg om een tweede ASUS in te stoppen).

Er zijn een paar dingen waar ik over twijfel en dit zijn de volgende:
    - De ASUS heeft een beter luchtkoeler wat te zien is in de spec's op HWI. Dit is wel belangrijk aangezien ik niet meteen overstap op waterkoeling, maar eerst de pc gewoon draaiende wil krijgen en eens zien wat ik ermee kan.
    - Aan de andere kant, volgens HWI levert de EVGA wat hogere prestaties, wat vast te maken heeft met de standaard wat hogere klokfrequenties.
    - Nog een belangrijk factor vind ik de garantie. Volgens sommige bronnen biedt EVGA een garantie van 10-jaar!

Verder heb ook nog enkele vragen naar jullie toe:
    - Als ik bij beide fabrikanten overklok, verlies ik dan mijn garantie? Volgens sommige kunnen ze hier nooit achter komen.
    - Als ik later overschakel op waterkoeling, en ik mijn standaard koeler erafhaal, verlies ik dan terug mijn garantie of niet?

Ik weet dat het een heleboel is, maar toch bedankt voor jullie hulp!!!

MvG
    R1p4u

Senior Member Robin026 is on a distinguished road Robin026's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 28-Mar-11
    Reputatie Macht
    2
    Als jij je koeler vervangt, vervalt je garantie, bij beide kaarten.
    Bij EVGA behoud jij gewoon je garantie met overclocken.
    Ze clocken vanaf de fabriek ook vaak over.
    Bij Asus, heb je met dit koelblok betere koelprestaties van soms wel 20 graden verschil.
    Want inhoud dat je met de Asus megagoed kan overclocken.

Verzonden vanaf mijn iPhone 3GS met ...
    Voeg Me Toe Op MSN: Robin-026@live.nl

Call Me The Blitz Zhane will become famous soon enoughZhane will become famous soon enough Zhane's Avatar
    Ingeschreven
    Wed 18-Nov-09
    Reputatie Macht
    4
    Voor zover ik weer geeft EVGA levenslange garantie.

EVGA is inderdaag wat sneller, omdat het een overclocked exemplaar betreft. Helaas heeft de EVGA gewoon de stock cooling waardoor die wat warmer wordt.

De ASUS is wat langzamer maar heeft wel een betere koeler en is ook wat stiller.

Het is meer een eigen voorkeur welke je wilt.

Register @ DropBox for 3GB of free online storage! => http://db.tt/VlQOEik

Kapitein Sanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud of Sanders's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 03-Dec-09
    Reputatie Macht
    19
    Evga geeft ook garantie nadat bijvoorbeeld een wc blok geplaatst is.

Ingeschreven
    Wed 24-Sep-08
    Reputatie Macht
    4
    Bedankt voor jullie reacties!!!

Heb vandaag nog maar eens zitten zoeken achter de echte garantievoorwaarden van EVGA, omdat ik zie dat er ook hier op het forum verschillende meningen zijn hierover. Ik kwam dit tegen: Will Water Cooling a GTX void the eVGA warranty...? - [H]ard|Forum

Hier zegt iemand van EVGA, dat de garantie telt zolang er geen fysieke schade is aan de GPU, PCB of componenten. Hij zegt ook dat het installeren van after-market coolers, zoals waterkoeling, de garantie niet verbreekt, maar dat je moet opletten als je het product opzend voor RMA, dat je dan terug de originele koeler erop moet zetten.

Omdat dat bericht al een paar jaar oud is ben ik toch blijven verder zoeken en kwam nu op de website van EVGA zelf uit. Na het forumbericht gelezen te hebben viel mijn oog ditmaal op een zin op de website van EVGA die mij gisteren niet was opgevallen. Namelijk deze:
    All products must be returned in the originally sold condition. Products received by EVGA for replacement that include 3rd-party attachments (CPU Heatsink Backplate, Memory chip heatsinks, etc) will be returned to the address on the package.
    Bron

Dus ook hier staat dat je waterkoeling mag installeren maar als je hem terugzend moet je enkel de originele koeler er terug opzetten.

Nu ik dit weet kan ik het dus als volgt stellen: - De ASUS is een goede keus als ik op luchtkoeling werk, en niet van plan ben om op waterkoeling over te stappen, omdat deze beter koelt en stiller is.
    - Maar aan de andere kant is de EVGA terug een betere keus als ik op waterkoeling overschakel, omdat mijn garantie blijft lopen en de iets slechtere koeler, (ten opzichte van de ASUS), dan niet meer van belang is.

Denk dat ik voor de EVGA ga, maar heb wel nog even tijd om hierover na te denken. Bedankt voor jullie hulp, en als er nog iemand aanbevelingen heeft in verband met persoonlijke ervaringen, post maar gerust

Jullie horen nog wel van mij,

MvG
    R1p4u

Kapitein Sanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud of Sanders's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 03-Dec-09
    Reputatie Macht
    19
    Het is absoluut niet zo dat de EVGA koeler een prul is, deze kaarten maken gebruik van de vapor chamber cooling en zijn dus al vrij efficient.
    In een overclock merk je die 10 graden winst van de Asus niet eens. Het enige echte voordeel in mijn ogen is dat de Asus een stuk stiller kan zijn met dezelfde temperaturen, als je de boel zo afstelt. Wederom wil ik niet zeggen dat het geluid van de EVGA oorverdovend is.

Daarnaast is het nog eens heel belangrijk dat de airflow goed is, als dat niet het geval is, zullen beide koelers even slecht koelen.
    Laatst nog een geval meegemaakt in de chat van de Asus GTX 480 Direct CU II die toch gewoon 85 graden werd.
    Just saying.

Ingeschreven
    Wed 24-Sep-08
    Reputatie Macht
    4
    ok, heel erg bedankt voor je reactie. Denk dat de airflow in de kast geen probleem zal zijn. Zou graag de Cooler Master HAF X aankopen. Vind dit een prachtige kast!!

Nogmaals bedankt, ben bijna zeker van mijn stuk, en denk dat ik gewoon voor de EVGA ga wat vooral te maken heeft met hun goeie garantie, iets wat ik toch wel belangrijk vind.

MvG
    R1p4u

Senior Member Deathchant will become famous soon enough Deathchant's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 20-Mar-11
    Reputatie Macht
    2
    wat is het geworden uiteindelijk?
    Die eVGA is reference model. De reference-GTX570 kampte met een slecht PWM powerphase design wat leidde tot failures. De non-reference GTX570 modellen hebben een verbeterd pwm-design.
    N=R*Fp*Ne*Fl*Fi*Fc*L

Ingeschreven
    Wed 24-Sep-08
    Reputatie Macht
    4
    Ik had eerst besloten om de EVGA te kiezen, maar ik ben enkele weken geleden veranderd van gedacht, en ik ben nu van plan om de MSI 560 ti HAWK aan te schaffen.

MvG
    R1p4u

+ Plaats een Reactie

Forum Rechten