+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: verschillend stekker probleempje

Topic polluter soppy is just really nicesoppy is just really nicesoppy is just really nicesoppy is just really nicesoppy is just really nice soppy's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 11-Jan-10
    Reputatie Macht
    7

verschillend stekker probleempje

Hoi mannen ben niet geheel zeker van mijn zaak dus doe ik een beroep op jullie wijsheid.

Ik wil de koeler van XFX op een ander merk (zelfde type) kaart zetten maar het stekkertje is anders.

De 2 pins stekker is van de originele koeler en daaronder zie je de 2 pins aansluiting nu wil ik de koeler met de 4 pins stekker gebruiken.

Ik vermoed dat de gele de fan speed regelt en rood en zwart de fan laten draaien, maar ben hier niet geheel zeker van.

Iemand een idee of dit überhaupt zou kunnen werken en zo ja hoe?
    Gewoon 2 pins stekker aan rood en zwart bevestigen?

bvd
    succes is doen waar je goed in bent en de rest door andere laten doen.

http://forum.highflow.nl/f16/soppy-s...euw-voor-8054/

Senior Member B0B0 is a glorious beacon of lightB0B0 is a glorious beacon of lightB0B0 is a glorious beacon of lightB0B0 is a glorious beacon of lightB0B0 is a glorious beacon of light
    Ingeschreven
    Sun 18-Apr-10
    Reputatie Macht
    7
    de 1 is pwm de ander niet...
    gewoon opnieuw rood en zwart gebruiken lijkt mij...
    Greetz B0B0

Topic polluter soppy is just really nicesoppy is just really nicesoppy is just really nicesoppy is just really nicesoppy is just really nice soppy's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 11-Jan-10
    Reputatie Macht
    7
    zou hij dan de koeler wel gewoon software matig regelen? lijkt me toch sterk dat de fan met 2 pins aansluiting alleen maar op max kan draaien..
    succes is doen waar je goed in bent en de rest door andere laten doen.

http://forum.highflow.nl/f16/soppy-s...euw-voor-8054/

Mark wwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond repute wwwicked's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 16-Jun-09
    Reputatie Macht
    49
    Fan met 2 pins wordt vaak op voltage geregeld . Je hebt dus enkel rood (+) en zwart (GND) nodig.

Wanneer je een fancontroller hebt met display, dan kan je Geel eventueel nog in een fanconnector proppen. Dan kan je de rpm zien op je fancontroller (enkel zien, niet bedienen ).

+ Plaats een Reactie

Forum Rechten