+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 17 van de 17

Onderwerp: Triple fire

Junior Member Gekkie_NL is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Thu 30-Jun-11
    Reputatie Macht
    1

Triple fire

Laatst heb ik een systeem gebouwt:
    Intel core i7 2600k
    1200W voeding (merk zo even vergeten)
    asus maximus iv extreme-z
    3x HD6970 (sapphire)
    Koeling watergekoeld.

Nu heb ik dus een probleem dat maar 2 van de drie kaarten getoond worden in windows en in de amd catalyst driver.
    Er zitten dus wel van die switchjes op waarmee je het pci-e slot kan aan of uitzetten. die heb ik in alle mogelijke standen geprobeerd. Ook zijn alle bij de crossfire bridges nog goed en heb ik alle stroomkabels aangesloten.
    Wat kan ik hieraan veranderen om het toch te laten funktioneren?

Bijvoorbaat dank,

Senior Member Bullus is a jewel in the roughBullus is a jewel in the roughBullus is a jewel in the rough Bullus's Avatar
    Ingeschreven
    Wed 03-Sep-08
    Reputatie Macht
    6
    Wat voor Os gebruik je? Volgens mij kan xp maar sli/crossfire ondersteunen, dus triple zal dan niet werken.

Indien je W7/vista gebruikt, zou je nog evt de drivers nog een kunnen installeren.
    Staat je igp uit in de bios?
    i7 2500K|Maximus Gene-Z|RipJawX 4GB 2133 7-9-7-27-1T|HD 7950 |2x SSD 60 GB OCZ V2|CM 1000M|Samsung T240|

Ingeschreven
    Thu 30-Jun-11
    Reputatie Macht
    1
    Ik draai windows 7, Ik geloof niet dat de igp uitstaat. Waaronder zou de igp gehuisvest zijn in een eufi bios?
    De drivers heb ik al verscheidene malen herinstalleerd. Zelfs het besturingssysteem is herinstalleerd.

Senior Member Bullus is a jewel in the roughBullus is a jewel in the roughBullus is a jewel in the rough Bullus's Avatar
    Ingeschreven
    Wed 03-Sep-08
    Reputatie Macht
    6
    1e> pcie
    2e en 3e kun je op disabled zetten

Heb je de molex aangesloten voor extra stroom voor de pci-e?

Heb je een foto van je setup nu? Ben benieuwd hoe je ze heb aangesloten.(welke slot enz.)

Bij een fresh Os install, altijd eerst de mobo/lan cpu enz. drivers installeren en os updaten.
    Als laatst de gpu-drivers en 1 voor 1 de kaart installeren, na een driver install rebooten en daarna pc afsluiten.
    2e kaart installeren met cfx-brug en stroom.
    driver installen
    rebooten evt testen of cfx werkt
    pc afsluiten enz.
    i7 2500K|Maximus Gene-Z|RipJawX 4GB 2133 7-9-7-27-1T|HD 7950 |2x SSD 60 GB OCZ V2|CM 1000M|Samsung T240|

Oldscool. k.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond repute k.3nny's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 29-Aug-08
    Reputatie Macht
    36
    Sorry maar bullus wat een omweg :O

Ik draai watergekoeld, dus elke keer een kaart apart wow

ik steek ze der alle 3 tegelijk in, en daarna na windows update gewoon de nieuwste AMD drivers instaleren en daarna in crossfire settings 3 GPU's selecteren (staat standaart op 2
    Mayhem
    @k.3nny acutely just because you run 2 x DDC in you system doesn't give you lots of pressure at all. Your over head is still not as good as you may think.

Ingeschreven
    Wed 03-Sep-08
    Reputatie Macht
    6
    Als je problemen hebt, dan ff via een omweg...maar als dat alles is (3gpu-s selecteren).... kan me niet herinneren dat ik dat moest doen.

Oldscool. k.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond repute k.3nny's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 29-Aug-08
    Reputatie Macht
    36
    Mja zou kunnen komen omdat ik een half jaar ervoor er altijd met 2 draaide, dus mobo had dat onthouden denk ik

Maar je gaf wel goede tips vooral icm die stroom aansluiting en bios instellingen.
    Mayhem
    @k.3nny acutely just because you run 2 x DDC in you system doesn't give you lots of pressure at all. Your over head is still not as good as you may think.

Ingeschreven
    Wed 03-Sep-08
    Reputatie Macht
    6
    Gelukkig alle hulp voor de TS is welkom natuurlijk.
    Ben benieuwd of Gekkie het al werkend heeft gekregen(getest) toen ze nog niet watergekoeld waren...

Ingeschreven
    Thu 30-Jun-11
    Reputatie Macht
    1
    Nope, het werkt nog niet. De eufi was al ingesteld zoals bulles verteld heeft.
    Echter de kaarten werken allemaal individueel en ze werken ook allemaal per 2 samen.
    Misschien handig om te weten, in Amd catalyst control worden ook maar 2 kaarten aangetoond.
    De dipswitches die op het mobo zitten voor een pci-e slot aan of uit te schakelen heb ik ook alle mogelijke manieren al opgehad.

Ingeschreven
    Fri 29-Aug-08
    Reputatie Macht
    36
    Mayhem

Ingeschreven
    Thu 30-Jun-11
    Reputatie Macht
    1
    GPU-z (asus editie) ziet ook maar 2 kaarten. Net zoals windows apparaatbeheer.

Ingeschreven
    Wed 03-Sep-08
    Reputatie Macht
    6
    3e kaart doet het dus niet , test eens of de pci-e slot(van de 3e kaart, slot 4?) wel werkt met 1 kaart.
    Heb je een pic van je setup?

Ingeschreven
    Thu 30-Jun-11
    Reputatie Macht
    1
    Een foto heb ik wel. Echter hangen overal kabels en buizen aangezien. Ik destijds nog geen bochten had en geen tijd om aan kabelmanagment te doen.

Ingeschreven
    Fri 29-Aug-08
    Reputatie Macht
    36
    WOW

Dat is een boeltje zeg

maar dat mag niet zeggen dat het niet moet werken ofc

Begin bij 0 en test 1 voor 1 de kaart, ik denk dat je een dode kaart ertussen heb zitten, en ik verwacht je middelste aandgezien je eerst de bovense 2 test en daarna de onderste 2? heb je ook een lange bridge zodat je 1 en 3 kan testen?
    Mayhem

Ingeschreven
    Thu 30-Jun-11
    Reputatie Macht
    1
    Ja met kerst ga ik het netjes opruimen. (Druk druk druk)
    Kaart 1-2
    kaart 1-3
    kaart 2-3
    werken allemaal

Kapitein Sanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud of Sanders's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 03-Dec-09
    Reputatie Macht
    19
    Door middel van eliminatie kunnen we stellen dat het aan het moederbord moet liggen.
    Immers werken alle drie de kaarten apart of in samenwerking met één andere kaart.
    De 3 kaarten tezamen willen echter niet, de PCI-e sloten kunnen ook uitgesloten worden.
    Dan rest mij de optie om nogmaals te vragen of beide Molex stekkers voor PCI-e stroomtoevoeging zijn aangesloten, aangezien ik daar geen antwoord op zag meen ik.

Ingeschreven
    Thu 30-Jun-11
    Reputatie Macht
    1
    De molex is aangesloten, echter kan ik hem morgen wel even doormeten met een multi meter

+ Plaats een Reactie

Forum Rechten