• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

2 x 3 pin fans op 1 x pwm aansluiting op moederbord asus rog hero viii

Bas9466

Member
Beste highflowers ik heb 4x ac ryan fans 120 mm waarvan de led verlichting via molex naar de psu gaan ik heb even op het internet naar informatie gezocht.
Wat betreft de wattage van deze fan zijn overeenkomend alleen is de rpm van mij 2000 rpm in onderstaand informatie staat dat zij 2500 rpm draaien. Zijn exact de zelfde ventilatoren zijn venster fan meer voor de sier.
Ik laat ze op 800 rpm draaien of kan ze ook uit laten staan omdat het moederbord zelf een ingebouwde fan controller heeft, en de led verlichting aan het moederbord zal ze laten starten bij mijn eigen aangegeven temperatuur instelling.
Nu was de bedoeling ze via een pwm splitter met molex naar de psu en de splitter op mijn moederbord te zetten dit gaat niet werken omdat het 3pin is en geen pwm aansluiting.
Mijn moederbord ondersteund wel de regeling van de spanning kan ik 2 fans op 1 aansluiting zetten,zie onder het wattage van de ventilatoren
zoals je ziet gaan de leds op de psu via molex aansluiting en de 3pin x2 fan naar het moederbord graag info ik zelf denk dat dit kan omdat ik de led 0,32watt er al af kan halen dat gaat via de psu kom dan op 5 watt uit als de info klopt van de site.
Bas link naar de info http://www.performance-pcs.com/blackfire4-uv-led-120mm-fan-sleeved-blue-green.html#Specificationso :101:
Specifications:
  • Fan specifications:
  • Clear Acrylic with UV-active
  • 80x80x25mm / 92x92x25mm / 120x120x25mm ball-bearing
  • Powered via 3pin fan connector or 4pin Molex power connector (both included)

    80mm
    92mm
    120mm
    Low power consumption:
    1.3W
    1.9W
    2.8W
    Fan speed (RPM)
    2500
    2500
    2500
    Noise level (dB)
    22.18
    25.24
    28.95
    Airflow (CFM)
    32.37
    43.40
    77.70
  • LED light specifications:
  • 4x ultrabright UV LED
  • Luminous intensity : 4x 2000mcd
  • Power consumption : 0.32W
  • Powered via fan power
Package contains:
  • 80mm Clear UV-active™ fan with 4x UV LED light, 3pin fan power connector
  • with 3pin to 4pin Molex connector (with Molex pass through)
  • Fan mounting screws
Size & Colors
  • Available in 9 UVactive colors & 3 sizes
  • 80mm / 92mm / 120mm
  • UVblue / UVblue-green / UVblue-orange
  • UVgreen / UVgreen-blue / UVgreen-orange
  • UVorange / UVorange-blue / UVorange-green
Cables come pre-sleeved with color matching UV FlexSleeve™ !

 
Laatst bewerkt:
Als je de fans op de 3-pin stekker aansluit, dan hoef je de MOLEX stekker niet meer op de voeding aan te sluiten volgens mij.
Je zou eventueel één PWM fan kunnen aanschaffen en die aansluiten op de eerste stekker op de splitter (je ziet dat daar 4 draden naar toe gaan, de andere hebben minder draden.

Dan kan jouw moederbord de PWM functionaliteit wel gebruiken.
De niet-PWM fans passen het toerental aan de PWM fan aan :)
 
heb mijn molex stekker gevonden 3y splitter x 2 en alle 4 ventilatoren draaien op 5v opgelost als ik 5x3 splitser moet kopenen 2x verleng kabel ben ik een stuk duurder uit de rest zet ik via pwm signaal met ek splitter op het moederbord kijk ik eerst of dat werkt bevalt dat niet stuur ik de asus baY controller terug en zet dan de 6 x 3o watt er in, { mijn. zoontje o die had ik vanmorgen al zien liggen de molex 5v stekker } op een doos naast mijn knutsel tafel

ik heb jou gevraagd om de fans niet op mobo te plaatsen zij je met ek moet het werken geeft niet het is opgelost mono blok ook geplaatst je oplossing had ook gekunt een pwm fan voor aan op signaal kabel zetten ik heb het nu op molex 5v staan klaar kijken of de ek kabels goed werken dan zal ik toch de asus bay controller gaan gebruiken omdat deze via sata aansluiting zijn spanning krijgt ik heb het nu ook opgelost mijn zoon kwam na 3 uur toen ik de molex voltage kabel zag oh die ligt de hele dag daar al lol

ik had een filmpje op you tube gezien zegt de persoon de blauwe kant boven moet op het mono blok legt wat niet goed is de blauwe kant moet tegen het mono blok deze is wat stugger en de witte kleur is de zachte kant die ook op het koel blok zit wat is verwijderd anders gaat dat aan je blok plakken en deze kant drukt zich om de mosfets heen freddy jij hebt gelijk de blauwe kant tegen het waterblok aan
groet
bas
 
Laatst bewerkt:
In een van jouw eerste topics kwam de Asus Controller nog niet ter sprake en ging er in dat onderwerp vanuit dat je de fans op het moederbord ging aansluiten.
Op de controller heb je de PWM van jouw moederbord inderdaad niet nodig.
Goed om te horen dat het alsnog is opgelost :)
 
Zo staat dat ook inderdaad in de vraag dus is mijn eigen fout. Echter was jou antwoord Ek splitter moet werken. verder geen probleem we zijn allemaal mensen en kunnen allemaal een fout maken.
Heb dit ook zo geformuleerd dus neem mij niet kwalijk had geen rekening gehouden dat er dan 5 watt per aansluiting op het bord komt en ik denk dat de hero viii dit wel aankan nu is het ook opgelost ze draaien op 5 volt kan ze ook op 7 volt zetten voor wat beterere koeling van de radiator.
Ik moet even de aansluiting van de 7 v doormeten zit iets niet goed los contact of iets anders mee aan de hand wil starten stopt mijn voeding denk een sluiting of breuk in de kabel is op dit moment niet zo belangrijk het gpu blok is niet goed gemaakt kan nu toch niet verder omdat ik daar eerst op je reactie over wacht.
En omdat ik de boel niet ga overklokken kunnen deze 4 venster fans best op laag toeren draaien heb het zien staan 2 x fan met y kabel naar moederbord de andere 8 fans zet ik met de splitters op het moederbord en ik had de 3 pin alle 4 op aparte aansluiting kunnen zetten zitten 7 aansluitingen op en de cpu fan levert 1 amp hadden ze alle 4 op kunnen aangesloten worden het zou zonde zijn om 3 fan en dan een andere er voor van ander merk omdat ac ryan al een aantal jaar niet meer bestaat en failliet is gegaan
bas
 
Niet elke voeding vind een 7 volt schakeling fijn. Vooral als er weinig load komt te staan op de 5 volt lijn wil een voeding nog wel eens zijn beveiligingen aanspreken.
 
zit geen sluiting in de kabel deze voeding is prima in orde en inderdaad corsair hx 1000 watt slaat de beveiliging aan

of een breuk doordat het contact wordt onderbroken slaat de beveiliging aan is al een nieuwe onderweg had ik al besteld en betaald voor mijn zoon hem vond ik heb nooit problemen ermee gehad mark
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Z 4-pin PWM Fan Hub voor 10 fans? Advies Waterkoeling Setup 1
S 3 en 4 pin fans aansluiten op een 4 pin pwm header. Hardware & Software 7
Blackruby 3-Pin splitter voor 3 fans? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 18
D Aansluiten asus 3080 TI (hoeveel PCIe 8-pin gebruiken) NVIDIA 1
Jason Lian Li Strimer Plus Triple 8-Pin RGB PCIe VGA Cable + Remote HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
V Front usb 3.0 (20 pin) kabel in de weg? (Opgelost) Problemen & Oplossingen 2
R1NS3 Lian Li Strimer Plus 3x8-pin HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason DarkSide 5v 3-pin D-RGB 2-Way or 3-way splitter cables - Jet Black Sleeved HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S 5 pin led switch power knop aansluiting Cases en Modding 1
P Aansluiten 2x8 en 1x6 pin ( videokaart ) naar voeding Handleidingen en Installatie Tips 1
M Custom ATX 24 pin -> 24 + 8 Pin kabel Cases en Modding 0
Fryslanboy ModMyToys 4 Pin PWM splitter 4 way en EKWB backplate 1080 FWT2 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
L USB 3.0 20 pin mainboard Splitter kabel? Hardware & Software 5
Big 8 Pin Voedings Kabel naar Ssd aansluiting Hardware & Software 6
C 4pin molex splitter naar 4 pin molex (3x) PCB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
meneer peer 24 pin extenders >30cm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
TheDeeGee Male 4-Pin GPU naar Female 4-Pin PWM HighFlow Webshop 8
Bas9466 MSI GTX 980 2 X 8 PIN verloop stukje van 6 naar 8 pin of gewoon nog 1 8 pin kabel kan Problemen & Oplossingen 0
Sw333t ModMyToys 3-Pin Power Distribution PCB 3xWay Block [MMT-PCB-3WAY] HighFlow Product Suggesties en Nieuws 29
TinusB 18 pin en 10 pin connector PSU HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
B 4-PIn naar 3-Pin ?? Overige Koeling 3
R 4 pin pwm splitter Overige Koeling 3
M Female To Female 4-Pin of 3-Pin Connector HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
X fan 3 pin of 4 pin voor radiatoren en fan control Waterkoeling 17
H ModMyToys 3-Pin Fan Splitters / Power Distribution PCB's HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
B BitFenix PSU 8-Pin - 8-Pin PCI-E Verleng Kabel 45CM Sleeved Red/Black Cases en Modding 4
volcom phobya extension 3 pin 30 cm UV Red HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
tomasvanderpijl 24-Pin ATX Power Connector/Adapter 90 degrees HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
W pin / terminal voor CCFL connectors HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
NAVYVIPER Bitfenix 4-Pin 12V Verlengkabel - 45 cm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
B GEZOCHT iemand in de buurt van hoogkerk(groningen) die mijn 24 pin atx kan sleven €25 Cases en Modding 2
XenoMorpH 24-Pin ATX Power Connector/Adapter 90 degrees - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
I psu 8 pin verlengen Cases en Modding 2
L 140 -> 120 fan welke rpm en verschil 3 pin en molex connectie? Overige Koeling 4
Luculenus 2-PIN 5MM LEDs HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
U 2 pin kabel met knop gezocht HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
K 4-pin PWM Male to 3-pin Female Adapter Cable HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Sw333t [GEVONDEN] PCI-e 6/8 pin kabel van een Cooler Master modulaire voeding Gevonden 1
P Scythe Shuriken Rev. B SCSK-1100 4-pin on old (supported) 3-pin Socket 478 mobo Overige Koeling 1
W0uTeR PSU 6 pin PCI-E kabels door elkaar Electronica 1
E 4-Pin Molex Female UV blue HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Forseti AC to 12v DC Power Supply with 4 Pin Molex HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
BlackGhost NZXT PSU 24 -pin MB UV Red Sleeved // 8-pin MB // 6-pin VGA HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
dark viper zwolle 8 pin pci-e y splitter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Skydrone 2-pin LED strips HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
B [IN-ACTIVE] 4pin + 24 pin extensions Gevonden 0
R 3-pin fan kabel sleeven. Cases en Modding 10
Sw333t 4-Pin Molex Male Black ACR-CB8539 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
Legendary1985 PSU 8-Pin PCI-E Verleng Kabel 25CM Premium Sleeved Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
M 3-pin Y splitter, 2x 12V HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan