+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: molex mod

Senior Member Aequitis will become famous soon enough Aequitis's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 10-Jun-11
    Reputatie Macht
    1

molex mod

ik heb ff een vraagje of dit wat ik van plan ben wel kan en veilig is ...

ik wil namelijk dit doen :
    alle pins uit de molex halen van men fans ... en hetzelfde ook doen bij men fancontroller aangezien die ook met molex stekkers werkt....
    dan wil ik al die pins los verbinden en een heatshrink eroverheen doen ...

los gehaalde versie: (voorbeeldje)

vastgemaakte versie: (voorbeeldje)
    en dan hier een heatshrink eroverheen ...

kan dit ?
    zou wel het makkelijkst en het snelst zijn om alles goed en snel weg te werken
    Asus Maximus Extreme IV Rev 3.0
    Intel i7 2600K
    Corsair Dominator GT 16GB DDR3 @ 1866 (4x4GB)
    3x EVGA GTX 580 Hydrocopper 2

zander olympus has a spectacular aura aboutolympus has a spectacular aura aboutolympus has a spectacular aura about olympus's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 25-Dec-10
    Reputatie Macht
    4
    waarom zou dat niet kunnen? zolang je alles maar goed aansluit.

en goed isoleert natuurlijk

(of ik zie nu iets over het hoofd)

Ingeschreven
    Fri 10-Jun-11
    Reputatie Macht
    1
    ja ik dacht hetzelfde ... zou geen probleem moeten zijn mits goeie isolatie ... denk niet dat er echt hitte van zon connector afkomt als ik sommige van die zacht plastic connectors zie
    Intel i7 2600K

zander olympus has a spectacular aura aboutolympus has a spectacular aura aboutolympus has a spectacular aura about olympus's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 25-Dec-10
    Reputatie Macht
    4
    als er zoveel stroom doorheen komt dat hij heet word dan doe je iets niet goed

Topic polluter soppy is just really nicesoppy is just really nicesoppy is just really nicesoppy is just really nicesoppy is just really nice soppy's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 11-Jan-10
    Reputatie Macht
    7
    ik zou zeggen probeer het en film het voor het geval je pc in de fik vliegt ben altijd benieuwd geweest wat er dan zou gebeuren met al dat water en stroom in een kastje
    succes is doen waar je goed in bent en de rest door andere laten doen.

http://forum.highflow.nl/f16/soppy-s...euw-voor-8054/

Mark wwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond repute wwwicked's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 16-Jun-09
    Reputatie Macht
    49
    Op zich moet dat gewoon kunnen, maar als ik zoiets zou doen dan zou ik alsnog even een kleine soldeerverbinding maken. Zodat het alsnog niet uit elkaar getrokken kan worden, krimpkous is puur ter isolatie. Het is geen verbindingsmethode.

Ingeschreven
    Fri 10-Jun-11
    Reputatie Macht
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wwwicked Bekijk Berichten
    Op zich moet dat gewoon kunnen, maar als ik zoiets zou doen dan zou ik alsnog even een kleine soldeerverbinding maken. Zodat het alsnog niet uit elkaar getrokken kan worden, krimpkous is puur ter isolatie. Het is geen verbindingsmethode.
    nee klopt is ook puur als isolatie ... de pins zelf zijn de verbindingsmethode ... enne er komt geen druk of niks op dus los zullen ze niet raken
    Intel i7 2600K

Mark wwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond repute wwwicked's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 16-Jun-09
    Reputatie Macht
    49
    Dan zie ik er geen problemen in.

Het plastic gedeelte is puur bescherming/isolatie (dat ondervang je al met krimpkous) en in de functie zijnde dat de pins goed uitgelijnd zijn voor connectie in een andere connector (dat ondervang je al door een rechtstreekse verbinding).

Senior Member thiesggb has a spectacular aura aboutthiesggb has a spectacular aura about thiesggb's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 24-Apr-10
    Reputatie Macht
    4
    Als het niet meer los hoeft, kun je ook een klein deukje in de pinnen knijpen als deze in elkaar gestoken zijn en dan krimpkous erover.
    Met een zijkniptang krijg je een mooie lijndeuk die het uit elkaar schuiven tegengaat.

+ Plaats een Reactie

Forum Rechten