• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Laptopaccu gebruiken als reguliere accu

larsc2

New member
Hallo,

Ik heb een kapotte laptop (Acer Aspire 7 serie) echter heb ik net een nieuwe accu hiervoor besteld.
Mijn idee was om deze accu te gebruiken voor aan m'n snorfiets (startmotortje 12v). De accu zelf heeft een spanning van 11v, dus dat moet wel lukken. Nu heb ik met een multimeter de contactpunten nagemeten, alleen staat hier niet constant een spanning op? Soms even wel en soms helemaal niks.. Zit er een soort van beveiliging in de accu, zo ja hoe kan ik deze omzeilen?

Alvast bedankt.
 
Lipo of Li ion batterijen moeten gebalanceerd worden bij het laden is dus niet plug and play
Tevens is zo een laptop accu vrij gevaarlijk als ze niet 100% correct geladen word die Li ion batterijen kunnen exploderen bij foutieve lading of te snelle ontlading (kortsluitstromen)

google er maar wat achter kom je al een heel end

Grtz

Sent from my Sony Tablet S using Tapatalk 2
 
inderdaad spreek uit ervaring dat ze dan zo warm worden dat alle plastic wat eromheen zit smelt. en aangezien een buddyseat van plastic is.. .

Sent from my LG-P920 using Tapatalk
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D Kan ik dit gebruiken in mijn loop? Waterkoeling 1
D Aansluiten asus 3080 TI (hoeveel PCIe 8-pin gebruiken) NVIDIA 1
Bl4ckj4ck666 Barrow ventiel...Hoe gebruiken? Waterkoeling 6
M EK-Quantum Kinetic FLT 240 D5 PWM D-RGB : zijn allebei de outlet poorten te gelijk te gebruiken ? Waterkoeling 3
Mannekino Is er voldoende ruimte tussen een 16mm OD fitting en ventilator zodat ik geen extender hoef te gebruiken? Waterkoeling 7
anub1s18 hoe lang kan je gedemineraliseert water zonder toevoegingen gebruiken? Waterkoeling 1
B advies: dit onderdeel te gebruiken of risico op corrosie Advies Waterkoeling Setup 8
J DDC of D5 pomp gebruiken Advies Waterkoeling Setup 2
S Zijn er mensen die de volgende LED van highflow gebruiken? Laserled - 3x Ultra Bright Cases en Modding 0
Ahtlon NesteQ RubberScrew magnet gebruiken met EK d5 top SCQ Waterkoeling 2
A Welke fitting het best gebruiken voor acrylic tube Waterkoeling 5
coppercoq Kan niet alle waardepunten gebruiken HighFlow Computer Cooling Shop 2
C Koelvloeistof opnieuw gebruiken? Waterkoeling 6
melchiortheijs Welk spoelmiddel gebruiken? Waterkoeling 8
olympus Gratis vps voor mensen die hem kunnen gebruiken Gadgets 3
J Welke game hardware/gear gebruiken jullie? (muis, headset, muismat etc.) Gaming 32
I Auto koelvloeistof gebruiken in WC setup Waterkoeling 12
P Waterkoeling wel/niet gebruiken en zo ja hoe? Waterkoeling 21
P [IN-ACTIVE] Switch voor monitor/ muis en keyboard op 2 pc`s te gebruiken Gevonden 5
soppy EK Supreme Jet Plates, welke gebruiken? Waterkoeling 24
Sw333t Een momentary switch (type reset switch) gebruiken om verlichting te schakelen Electronica 11
C Welke CCFL gebruiken bij Sunbeam Sound Controller Hardware & Software 14
vincent welke schoevendraaier gebruiken jullie Algemene Discussies 17
Wouter Wat heb jij voor campzone dat we kunnen gebruiken? Lan Party 26
D Hoe anti-statische polsbandje gebruiken ? Hardware & Software 13
Colossus Sony roept gebruikers op oude PS3's niet te gebruiken na datum-bug Nieuws en Sport 2
DaGreatRV EK-Universal Backplate hoe te gebruiken? Waterkoeling 5
X waterblock voor 775 gebruiken voor 1366 Waterkoeling 10
Foxdelta-Mods Fan adapter als shroud gebruiken. Waterkoeling 4
m.d.koning Welk CPU blok zal ik gebruiken? Waterkoeling 20
Don_Holio Welke voeding gebruiken jullie? Hardware & Software 14
meneer peer Welke casefans gebruiken jullie? Overige Koeling 44
ShaquilleMoreno 6-pins aansluitingen. SATA kabel gebruiken voor PCI-E mogelijk? Hardware & Software 1
C Welke chipset koeling gebruiken Waterkoeling 1
S welke setup te gebruiken voor wc Advies Waterkoeling Setup 48
N 4-pin of 8-pin cpu gebruiken Hardware & Software 8
C 22MMRGB aansluiten als PC aan/uit knop Handleidingen en Installatie Tips 4
anub1s18 er drijft iets in mijn reservoir en ik kan het niet echt identificeren als should not care of slecht Waterkoeling 2
Havvie Koeling wat voelt als een warm bad HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
D Als beginner heb ik een vraagje over wat ik moet kopen Advies Waterkoeling Setup 8
Bas9466 vraag over tv als monitor weet dat het niet ideaal is uhd of hd Gaming 1
Freddy Intel LGA-1151 (Socket H3) Skylake i5/i7 -> zelfde montage als 1150, 1155 en 1156 Hardware & Software 6
D modding als werk? Cases en Modding 6
Sparky Meerdere routers (WIFI) aan elkaar koppelen als 1 netwerk? Hardware & Software 5
C Bovenkant reservoir als inlet Waterkoeling 3
L Wat te doen als er een lek is en moederbord is verzopen tijdens het leaktesten Waterkoeling 8
k.3nny Tapwater als koelvloeistof? DONT! just DONT! Waterkoeling 12
MrGiorgio Is Kerst wel kerst als je geen cadeautjes doet? Algemene Discussies 13
L Gamepad als muis. Problemen & Oplossingen 0
NaabJ Casemod als profielwerkstuk Cases en Modding 28

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan