+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: 12V molex fan kabel voor H60 pomp

Member LappingRookie is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Sat 12-Sep-09
    Reputatie Macht
    3

12V molex fan kabel voor H60 pomp

Hoi,

Kan iemand mij vertellen hoe ik aan een fan kabeltje met een aantal pins richting molex stekker kan zien of die op 12V gaat werken? Ik hoor over 5V, 7V, 9V, 12V...maar hoe weet ik hoeveel volt er wordt gebruikt?

Ik wil nl mijn H60 pomp op een molex stekker van mijn voeding aansluiten. Het zit nu op een case-fan 4 pins connectie op mijn moederbord en deze connectie zou ik graag voor een PWM fan willen gebruiken om de snelheid hiervan door het moederbord te laten regelen.

Ik zoek dus een kabeltje met een male plugje richting een fan en aan de andere zijde een molex stekkertje met 4 pinnen. De H60 pomp moet nl op max snelheid draaien (12V).

Waar vind ik zo'n kabeltje?

Dank voor de hulp.

Oldscool. k.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond repute k.3nny's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 29-Aug-08
    Reputatie Macht
    36
    Als de pomp op 12V moet draaien gewoon in je bios op de performance mode zetten of 100% wil dat niet lukken naar je zin?

Ben je met een fan - molex omvormer beter:
    4-Pin Molex naar 3-Pin Fan Adapter

Pwn functie op molex kan NIET!

Ik kan wel een opsomming maken die mogelijk zijn voor molex voltage ondersteuning:

Geel-Zwart = 12V
    Rood-Zwart = 5V
    Rood-Geel = 7v

heb je een voeding met zwarte draden? geen probleem.
    een molex heeft aan 1 kant platte hoekjes:

Hier een simpel plaatje!
    Mayhem
    @k.3nny acutely just because you run 2 x DDC in you system doesn't give you lots of pressure at all. Your over head is still not as good as you may think.

Member LappingRookie is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Sat 12-Sep-09
    Reputatie Macht
    3
    Dank, maar ik begrijp het niet helemaal.

Aan de hand van de kleuren op zo'n adapter kabeltje kan ik dus herkennen wat de spanning erop is?

Ik heb nu hier een kabeltje liggen dat bij een Lian Li kast met de standaard fan is meegeleverd. Het heeft een molex stekkertje aan 1 zijde en aan de andere kant een kleine connector voor de fan met maar 2 pinnetjes. Soms zie ik er 3 pinnetjes, maar er lopen maar 2 richting molex. Een fan plugje heeft 3 of 4 pins. 4 pins geeft PWM. Zijn er ook adapter kabeltjes met werkelijke 3 pinnetjes voor de fan?

Ik ben ervan op de hoogte dat molex geen PWM ondersteund.

Wat ik wil doen is het volgende:
    Ik heb een Asus mini-itx P8H67-I Deluxe B3 moederbord. Hierop zijn maar 2 aansluitingen voor fans, nl de cpu-fan en 1 case-fan. Beiden ondersteunen PWM. Omdat ik de H60 koeler heb, gaat de fan van de radiator op de cpu-fan en de pomp (3 pins) op de case-fan (dit is volgens Corsair). Nu wil ik deze case-fan vrij maken voor een extra PWM fan in me kast om betere airflow te krijgen, dus wil ik de pomp op de voeding aansluiten ipv op de moederbord. De pomp moet op 12V, max speed, draaien.

Ik hoor het graag of de aanbevolen kabeltje kan wat ik wil. Dank.
    Laatst gewijzigd door LappingRookie; 09-01-12 om 09:09.

+ Plaats een Reactie

Forum Rechten