Hier even een update, mijn arcade kast staat in mijn woonkamer!
Ik had al van kinds af aan een droom om een eigen arcade kast thuis te hebben.
Denk vanaf mijn 10e ongeveer als het niet eerder is, toen was ik al regelmatig te vinden in de lokale friettenten die arcade kasten hadden
Een gulden die ik kreeg voor een zak patat, deed ik liever in de arcade kast hehe
In mijn puberteit was ik vaak te vinden in een Arcade hallen.
Maar helaas werden de Arcade hallen in paar jaar tijd allemaal gokhallen :'(
(misschien maar goed ook, gezien ik ging studeren
)
Maar zo werd mijn behoefte om zelf een arcade kast te hebben eigenlijk steeds groter.
Na ruim 20 jaar is het eindelijk zover hahaha.
Via een oude vriend die tegenwoordig toevallig hierin handelt, heb ik een mooie originele Taito Vewlix F Cabinet op de kop kunnen tikken!
Deze is geïmporteerd uit Japan en daarna door hem gerefurbished.
De bedoeling is om een MAME PC in te zetten, voor de meeste arcade games.
Voor de nieuwe games die niet te kraken zijn, of ik ermee online wil (zoals Street Fighter IV) heb ik een tweedehandse XBOX 360 genomen, die ook in de kast is geplaatst.
Met een druk op de knop kan ik switchen tussen XBOX of PC.
Alleen moet ik wel pielen met de twee USB kabels voor de controllers, die ik dan van PC naar de XBOX moet aansluiten.
Geluid van PC en XBOX is met een splitter aangsloten op de versterker van de Vewlix, zo hoef dat iig niet telkens om te pluggen.
Zo kwam ie binnen, gedemonteerd, zodat ie in de kofferbak pastte.
En dit is de hardware, een oud systeem die bestaat uit:
Intel Core Duo 2,5Ghz, 2GB RAM met een GT7950 videokaart.
Dit is voorlopig voldoende om Hyperspin te draaien (MAME) met oude spellen van NEO GEO, SNES, Sega Dream Cast etc..
(in de ruimte eronder komt de XBOX 360)
De achterkant met de PSU, 1TB externe schijf met alle ROMS en een 250GB schijfje met gestripte Windows 7.
De onderkant van de control panel, knoppen aan heleboel draadjes die weer aangesloten zijn op een PS360+ PCB.
Met deze PCB kan je het weer aansluiten via USB aan de PC, zodat de PC de knoppen en stick ziet als een controller.
(en hier ff met een stofzuiger bezig)
Authentieke 100 Japanse Yen insert Coin sticker xD
In elkaar gezet en op zijn plek gezet, staat super mooi vind ik!
Hier staat ie mooi naast mijn Cross Desk
Ohja en ik had bezoek vandaag: