+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: verbeterde xbox 360 koeling

Moderator dopestuff is just really nicedopestuff is just really nicedopestuff is just really nicedopestuff is just really nicedopestuff is just really nice dopestuff's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 30-Oct-08
    Reputatie Macht
    13

verbeterde xbox 360 koeling

ik had al langere tijd zitten denken en onderzoek gedaan over het verbeteren van de koeling van mijn xbox 360 (al eerder had ik een xbox 360 cooling stand aangepast)
    dus heb ik vandaag mijn xbox uit elkaar gesloopt (helaas geen pics van), en de pasta van de cpu en gpu vervangen voor mx-2

verder heb ik ook het systeem open op mijn bureau gedraait en temperaturen gemeten en op bepaalde plekken een extra heatsink geplaatst (denk aan het grafies geheugen)
    daarna ben ik aan de slag gegaan met een stel roosters uit de metalen binnenkast te slijpen (dit omdat er om al die delen ook nog eens een plastic buitenkast zit en het duur puur airflow kost en geluid creëert)

de delen die ik eruit gehaald heb zijn:
    bovenin aan de voorkant (voor convectie en daar zit de hdd niet meer)
    onderin 2 delen (voor de luchtaanzuiging te bevorderen deze gaatjes zijn ERG klein en zo koelt mijn stand ook beter )
    achterin waar de 2 fans zitten (ook hier weer het verhaal er zit nog een plastic buitenkast over dus dat is gewoon dubbelop)

hier komen de pics

fan+shroud erop

tape over een deel van de heatsinks gedaan

dit om te zorgen dat de lucht wat verder door de heatsinks getrokken word en niet meteen de makkelijke weg van buiten de heatsink kiest

de kast weer in mekaar

de onderkant (nog niet de plastic cover erover)

onderkant met cover

ik moet zeggen ik merk echt dat er meer airflow is (voel het aan de achterkant) en de lucht is ook duidelijk koeler
    wat mij betreft dus missie geslaagt en die gaat door dit dus weer wat jaartjes extra mee

Kapitein Sanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud of Sanders's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 03-Dec-09
    Reputatie Macht
    19
    Leuke ideeën hier.
    Heb zelf ook al de nodige fans vervangen en bijgeplaatst in het ding, niet zozeer voor de herrie, geluid van de tv staat toch harder Maar voor het koelvermogen. Denk dat dit een mooie toevoeging zal zijn als ik eens zin en tijd heb.

Moderator dopestuff is just really nicedopestuff is just really nicedopestuff is just really nicedopestuff is just really nicedopestuff is just really nice dopestuff's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 30-Oct-08
    Reputatie Macht
    13
    @sanders: thanks, ik wil de fans erin ook nog een keer vervangen voor stillere...
    bij mij staat meetstal het geluid wel harder idd maar ik heb nogal gevoelige oren voor irritante geluidjes (ik hoor eigenlijk meteen tikjes enz in fans)

Junior Member Dustyrick will become famous soon enough Dustyrick's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 15-Jan-10
    Reputatie Macht
    3
    Laatst RROD gehad, toen de koeling anders vast gezet. En me RROD is verholpen!
    Het heet de : X-clamp fix

Hier staat de uitleg en de benodigde spullen: Xdoos.nl - Xbox 360 Reparatie - Red Ring of Death (RROD) reparatie, modificatie en ombouw voor de Xbox 360

Ingeschreven
    Thu 30-Oct-08
    Reputatie Macht
    13
    @dusty: ja ik weet dat dat er is, alleen zelf nog geen problemen gehad (mijn xbox had voordat ik de garantie sticker verwijderde zelfs nog 2/3 maanden garantie )
    mijn type xbox heeft er ook geen/niet echt last van..
    dit omdat ik een "2nd gen" xbox heb en hij een verbeterde gpu heatsink heeft (met de heatpipe) en 65nm cpu heeft (ipv 90) dus vandaar dat die geen heatpipe nodig heeft vandaar de andere cpu koeler

Super Moderator Johnny has much to be proud ofJohnny has much to be proud ofJohnny has much to be proud ofJohnny has much to be proud ofJohnny has much to be proud ofJohnny has much to be proud ofJohnny has much to be proud ofJohnny has much to be proud ofJohnny has much to be proud ofJohnny has much to be proud of Johnny's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 24-Jan-08
    Reputatie Macht
    22
    Ik blijf het altijd zeer boeiend vinden om consoles van de binnenkant te zien , ziet er goed uit!
    Krijg ook meteen zin in N64 oldskool
    Always have your stuff when you need it with @Dropbox. 2GB account is free!
    Support mij door op de volgende link te klikken: http://db.tt/fgQ6x3s Je krijgt dan 1GB gratis!!

Kapitein Sanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud of Sanders's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 03-Dec-09
    Reputatie Macht
    19
    Ik herinner me opeens dat de vorige keer het nogal proppen was met alle kabels en splitters weg te krijgen
    *krijgt plots angst om hem weer open te maken*

Misschien ook maar eens een sleeve beurtje erbij of iets dergelijks.

Wellicht ook leuk om ff te posten:

Voor Johnny:

Verschil in fans, standaard zwart en aftermarket doorzichtig:

Zal morgen meer fotootjes trekken

Super Moderator Johnny has much to be proud ofJohnny has much to be proud ofJohnny has much to be proud ofJohnny has much to be proud ofJohnny has much to be proud ofJohnny has much to be proud ofJohnny has much to be proud ofJohnny has much to be proud ofJohnny has much to be proud ofJohnny has much to be proud of Johnny's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 24-Jan-08
    Reputatie Macht
    22
    Hoe ziet de GPU en CPU eruit?

Wat ik trouwens vaag vind.

Die Xbox360 is 3 jaar oud? maar kan de nieuwste games aan
    Terwijl dit met een PC niet het geval is, waar ligt dit aan?

Dit vraag ik me al heeel lang af
    Always have your stuff when you need it with @Dropbox. 2GB account is free!
    Support mij door op de volgende link te klikken: http://db.tt/fgQ6x3s Je krijgt dan 1GB gratis!!

perfectly imperfect Thierry is a name known to allThierry is a name known to allThierry is a name known to allThierry is a name known to allThierry is a name known to allThierry is a name known to all Thierry's Avatar
    Ingeschreven
    Wed 21-Jan-09
    Reputatie Macht
    12
    dat het er beter uit ziet komt om dat ze steeds beter leren progameren..
    AKA KERENSKY
    Teamwork is essential; it gives the enemy other people to shoot at.

====Killing for peace is like screwing for virginity====

Ingeschreven
    Thu 03-Dec-09
    Reputatie Macht
    19
    Het antwoord op je vraag is: game engines.
    Ligt er maar volledig aan hoe die opgebouwd worden, voor de Xbox zie je games ook niet echt heel erg verbeteren. Terwijl dit voor de PC wel het geval is.

De oorzaak hier weer van is: markt.
    Bij PC is er constant vraag naar nieuwere betere hardware, er komt bijna elk half jaar een nieuwe GPU familie uit potverdorie
    En elk jaar een nieuwe Intel lijn...
    Daardoor blijft de vraag naar stressende games ook hoog (of andersom juist, ligt er maar aan hoe je het bekijkt).

Ingeschreven
    Thu 30-Oct-08
    Reputatie Macht
    13
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Bekijk Berichten
    Die Xbox360 is 3 jaar oud? maar kan de nieuwste games aan
    Terwijl dit met een PC niet het geval is, waar ligt dit aan?

Dit vraag ik me al heeel lang af
    als ik heel eerlijk ben zien de games er op de xbox ook minder mooi uit als de pc...
    ook al neem je dezelfde games
    dit ligt voor mij denk ik redelijk aan dat de anti anialising laag is (veel games vind ik de randen overal grof ed)
    verder zijn ze ook puur gebouwd op gamen... denk van die mini itx via bordjes met 500mhz proc... daarvan zijn er ook die redelijk toegespitst zijn op dvd afspelen en doen dat ook nog goed hoewel elk ander bordje 6X meer power nodig heeft

Ingeschreven
    Thu 03-Dec-09
    Reputatie Macht
    19
    Vanochtend ff lekker bezig gehouden
    Dope ik heb je eigenlijk best hard gekopieerd, je bent een genie.
    Ik heb het alleen niet zo netjes gedaan als jij, maar dat ziet toch geen hond verder.

Ook in een Xbox past sleeVIN

Ingeschreven
    Thu 30-Oct-08
    Reputatie Macht
    13
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sanders Bekijk Berichten
    Vanochtend ff lekker bezig gehouden
    Dope ik heb je eigenlijk best hard gekopieerd, je bent een genie.
    Ik heb het alleen niet zo netjes gedaan als jij, maar dat ziet toch geen hond verder.
    wist ik al
    idd minder netjes en niet helemaal handig
    bijv dat stukje onder waar de hdd zit is in mijn ogen sonde van het weghalen
    die rechter extra fan zit ik het nut niet van en had ik dus lekker weggelaten en het gat onderin groter gemaakt
    heb je bij de fans het ook weggehaalt??
    je hebt alleen mijn tape methode niet gebruikt

verder wel cool (voel je er nu ook koelere lucht uitkomen?? )

Ingeschreven
    Thu 03-Dec-09
    Reputatie Macht
    19
    Stukje onder de HDD: dan kan die ook makkelijker wat warmte kwijt, mocht dat nodig zijn. Kwaad kan het in ieder geval niet dus waarom niet?
    En die tweede fan staat gericht op de onderste vinnen van de hoofdheatsink.
    Als laatste: ik heb (nog) geen tape geplaatst nee, omdat dit dan mn verlichting behoorlijk in de weg zit. Zoals je ziet op in mijn eerdere post heb ik ook een stuk uit het zij panneel gehaald. Misschien dat ik hier doorzichtige tape overheen doe. Maar die moet ik dan eerst halen.

Heb je trouwens de plakzijde van de tape afgedekt? Anders blijft hier allemaal stof aan plakken natuurlijk. Zou ik dus wel doen.

Ingeschreven
    Thu 30-Oct-08
    Reputatie Macht
    13
    hmm ok
    nee de plakzijde niet afgedekt zodra hier een stel fijne deeltjes op zitten dan plakt het al niet meer
    je moet waar je het plakt wel effe ontvetten want je wilt niet dat die tape er stiekem afkomt (zoizo goeie tape nemen)
    mijn kamer is namlijk zoizo niet zo stoffig (komt door mijn pc 9 intake fans met allemaal een stoffilter ) dus er zat al eigenlijk niets aan stof in

+ Plaats een Reactie

Forum Rechten