+ Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 8 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 142

Onderwerp: Kratradio

Member BlackWhizz is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Fri 29-Jan-10
    Reputatie Macht
    3

Kratradio

Sinds auto's hier ook mogen Dacht ik hier een log te maken voor mijn kratradio.

Men neme:
    - 1 GROLSCH krat
    - 2 accu's (2x 7ah loodgel accu)
    - 1 versterker (Marquant MCA-200 [100 chinese watts])
    - 2 speakers
    - 1 voltmeter
    - 1 schakelaar
    - aansluitmateriaal

Daarna doe je met je hamer en beitel en heggeschaar (ja echt! te makkelijk ) de flessenhoudertjes uit de krat slopen.

Daarna zoek je een stuk plaatmateriaal (ik heb voor dik triplex gekozen) voor de onderkant van de krat en bovenkant van de krat. Deze maak je op maat en zaagt het net zo lang bij totdat het past.

Dan monteer je al je apparatuur en accesoires in de krat (op/aan de houten platen). Daarna sluit je alles aan en probeer je hem aan te zetten.

Gaat alles aan en komen er geen explosies? Mooi, dan kun je kijken of die herrie produceert

Die van mij is zo geworden (binnenkort komt er nog een likje verf over en ga ik een usb lader inbouwen en laadcontacten maken).

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=p7uaMLvTkiU]YouTube - Grolsch Kratradio (bijna af)[/ame]

Binnenkort komen er nog foto's van de binnenkant. De bovenkant zit nu namelijk vast met schroeven en ik zit nu in mn examenperiode dus weinig tijd om te prutsen [volgens mijn ouders xD]
    Q6600 - P5Q-VM - 4x1GB DDR2 XMS2 - MSI 5770 1GB - 640GB HDD - OCZ ModXStream 500w - Aangepaste P180 Mini

bartklaasse Fall3n has a spectacular aura aboutFall3n has a spectacular aura about Fall3n's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 24-Dec-09
    Reputatie Macht
    4
    Nice

waar heb je dat verloop stukje voor je htc touch vandaan ? wil er ook eentje voor de mijne hebben
    Steam: Fall3n

Ingeschreven
    Fri 29-Jan-10
    Reputatie Macht
    3
    Dealextreme heeft die. De mijne is van de mediamarkt (Enschede) ligt bij de accesoires en hoesjes voor mobieltjes.

En thanks btw. Te mooi als je dan kunt genieten van je muziek op lekker volume (niet dat de buurman een scheet laat en jij je muziek niet meer hoort).
    Q6600 - P5Q-VM - 4x1GB DDR2 XMS2 - MSI 5770 1GB - 640GB HDD - OCZ ModXStream 500w - Aangepaste P180 Mini

Pannenkoek animal baars is a jewel in the roughanimal baars is a jewel in the roughanimal baars is a jewel in the roughanimal baars is a jewel in the rough animal baars's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 09-Feb-10
    Reputatie Macht
    6
    Bij PDAshop hebben ze ze ook liggen. Ik had zo'n verloopje gehaald voor mn Touch PRO2. Werkt goed. Later de HTC variant gehaald, die heeft ook een mic om zo m'n tel niet uit mn broek te hoeven halen Die van HTC was alleen wel een tikkie duurder (en nu gebruik ik 'em niet meer)
    Intelligence is knowing a tomato is a fruit, wisdom is not putting it in a fruitsalad - Brian O'Driscoll

Tutti Frutti . LeMoN is on a distinguished road LeMoN's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 02-Oct-09
    Reputatie Macht
    3
    nice gedaan. hoelang gaan die accu's ongeveer mee ? misschien ook maar is zoiets maken ^^
    Core I7 Monstertje
    Intel Core i7 920 D0 @ 3Ghz
    MSI Eclipse SLI
    6GB Corsair Dominator 1833Mhz
    EVGA GeForce GTX275 FTW
    Samsung Spinpoint F1 1TB
    BeQuiet! Dark Power Pro 850W
    Corsair Obsidian 800D
    LG Flatron W2442PA-BF
    Logitech G5 v2
    Logitech G15 v2
    Logitech G35
    Logitech Z-Cinema
    Windows 7 Ultimate 64-bits RTM

Senior Member . parcifal is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Mon 27-Jul-09
    Reputatie Macht
    3
    Netjes gedaan !
    heb heel wat bouwvakkers gezien met een bierkratradio maar dat zag er wel allemaal heel primitief uit dit ziet er mooi afgewerkt uit.
    Ik heb zelf een JVC radio mp3 cd dvd usb in een mega kunstof toolbox gebouwd , paste er bijna in maar net niet natuurlijk , dus werd t modden met de dremel en nieuwe zijkanten erin gemaakt van ijzer en dat tevens als speakerrooster, nu is de boel aardig waterbestendig en beschermd tegen het ergste stof en stoten.
    Je kan nog vele uitbreidingen verzinnen , antenne versterker , ingebouwde stoorzender om piraten te storen en eindelijk ongemoeid eens een goede zender luisteren dit moet ik nog fixen zodra ik een leuk zendertje tegenkom met een stabiele verstelbare frequentie, en die stomme bouwvakkers hebben t toch niet in de gaten die denken dat hun radio gewoon slecht is hahha
    Bovendien is kunstof kast zeker aan te raden want hout word al vaak veel te zwaar

Moderator dopestuff is just really nicedopestuff is just really nicedopestuff is just really nicedopestuff is just really nicedopestuff is just really nice dopestuff's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 30-Oct-08
    Reputatie Macht
    13
    nou netjes afgewerkt....
    het displaytje zit een beetje scheef en dan is het ook nog eens een grolsch krat
    maar hij ziet er verder wel goed uit hoor

Junior Member ThomasJS is on a distinguished road ThomasJS's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 09-Mar-10
    Reputatie Macht
    3
    Mooi gedaan, leuk voor op het strand ofzo

Ingeschreven
    Fri 29-Jan-10
    Reputatie Macht
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LeMoN Bekijk Berichten
    nice gedaan. hoelang gaan die accu's ongeveer mee ? misschien ook maar is zoiets maken ^^
    Hangt af van het volume. Volle Polle heb ik niet geprobeerd. Maar ik haal toch wel een dikke 12 uur met een beetje normaal volume.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk Berichten
    Netjes gedaan !
    heb heel wat bouwvakkers gezien met een bierkratradio maar dat zag er wel allemaal heel primitief uit dit ziet er mooi afgewerkt uit.
    Ik heb zelf een JVC radio mp3 cd dvd usb in een mega kunstof toolbox gebouwd , paste er bijna in maar net niet natuurlijk , dus werd t modden met de dremel en nieuwe zijkanten erin gemaakt van ijzer en dat tevens als speakerrooster, nu is de boel aardig waterbestendig en beschermd tegen het ergste stof en stoten.
    Je kan nog vele uitbreidingen verzinnen , antenne versterker , ingebouwde stoorzender om piraten te storen en eindelijk ongemoeid eens een goede zender luisteren dit moet ik nog fixen zodra ik een leuk zendertje tegenkom met een stabiele verstelbare frequentie, en die stomme bouwvakkers hebben t toch niet in de gaten die denken dat hun radio gewoon slecht is hahha
    Bovendien is kunstof kast zeker aan te raden want hout word al vaak veel te zwaar
    Wat voor kunstof kast bedoel je precies? Btw, dit is multiplex. Scheelt heel veel qua gewicht t.o.v. MDF. MDF is echt achterlijk zwaar.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dopestuff Bekijk Berichten
    nou netjes afgewerkt....
    het displaytje zit een beetje scheef en dan is het ook nog eens een grolsch krat
    maar hij ziet er verder wel goed uit hoor
    Haha ieder z'n maak (maar grolsch is beter ) en idd dat displaytje zit wat scheef. T gat was wat krom gemaakt maar nu zit die rechter.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThomasJS Bekijk Berichten
    Mooi gedaan, leuk voor op het strand ofzo
    Waar denk je dat ik hem voor gemaakt heb Lekker buren irriteren T is ook geniaal als je op de fiets zit. Iedereen denken waar komt die herrie vandaan (lokale etherpiraat ftw! ook Drums n Bass doet t erg goed :icon_wink. Ding blijft gewoon geniaal.

Junior Member ThomasJS is on a distinguished road ThomasJS's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 09-Mar-10
    Reputatie Macht
    3
    Hahah ja want iedereen ziet jou dan met een kratje Grolsch, maar verwachten niet dat jij de bron bent.
    Ik zou nog wel een grill halen voor over de speakers, een deukje in de conus zit er zo

Ingeschreven
    Fri 29-Jan-10
    Reputatie Macht
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThomasJS Bekijk Berichten
    Hahah ja want iedereen ziet jou dan met een kratje Grolsch, maar verwachten niet dat jij de bron bent.
    Ik zou nog wel een grill halen voor over de speakers, een deukje in de conus zit er zo
    True, maar ik heb nog nergens mooie speaker grills gezien. En de speakers zitten aan de binnekant van de krat gemonteerd dus dat zal denk ik nog wel meevallen, hoop ik

Test
    De MCA-200 versterker die ik gebruik is blijkbaar zeer inefficient volgens Tweakers. En volgens mij klopt dat wel want ik heb een keer 4a gemeten tijdens een inslag van bass (lage tonen zorgen voor een enorme vraag van vermogen van de versterker).

Dus dat moest getest worden Ik heb dr een filmpje van gemaakt:
    [ame=http://www.youtube.com/watch?v=EfIcBSZMTWI]YouTube - Spanningsval MCA-200[/ame]

HighFlow Moderator RRPhantom is on a distinguished road RRPhantom's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 26-Oct-08
    Reputatie Macht
    4
    Ik ben ook van plan een kratje te maken maar dan eentje waar ook een laptopvoeding izitt zodat ik ook op het stopcontact kan maar ik ben op zoek naar een schakelschema daarvoor, heb jij ook een netvoeding aansluiting of alleen de accu's?
    En ziet er zekers vet uit!

MacBook Pro 2,4GHz Intel Core 2 Duo 2GB

Senior Member . parcifal is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Mon 27-Jul-09
    Reputatie Macht
    3
    een laptop voeding om de radio te voeden ?
    je kan ook gewoon een atx of at voeding gebruiken gaat prima.
    Effe op de switch aansluitingen schakelaartje zetten of brugje en gaan met die banaan.

Ingeschreven
    Sun 26-Oct-08
    Reputatie Macht
    4
    Wat ik vergeten was te zeggen: Ik ga geen autoradio gebruiken maar deze:
    TPA3123 versterker omdat ik toch alleen maar een iPhone aan wil sluiten en nauwelijks meer CD's gebruik.
    Daar zit een DC plug op maar ook een losse connector voor een + en - draad maar nu vraag ik me af, waar moet de schakelaar om te switchen tussen Accu en Netstroom?

Ingeschreven
    Fri 29-Jan-10
    Reputatie Macht
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RRPhantom Bekijk Berichten
    Wat ik vergeten was te zeggen: Ik ga geen autoradio gebruiken maar deze:
    TPA3123 versterker omdat ik toch alleen maar een iPhone aan wil sluiten en nauwelijks meer CD's gebruik.
    Daar zit een DC plug op maar ook een losse connector voor een + en - draad maar nu vraag ik me af, waar moet de schakelaar om te switchen tussen Accu en Netstroom?
    Ik draai mijn kratje op netstroom van de acculader.

De acculader is namelijk krachtig genoeg (levert 4a maximaal) en daarmee kan ik met gemak accu's laden en spelen tegelijk.

Let er wel op dat een acculader voor 12v accu's 14.5 volt levert. Je versterker moet dat wel ondersteunen (spanning van 14.5 volt)

Ingeschreven
    Sun 26-Oct-08
    Reputatie Macht
    4
    De versterker kan dat makkelijk hebben want die kan draaien tussen de 10 en 30 volt, extreem veel marge dus!

Ingeschreven
    Fri 29-Jan-10
    Reputatie Macht
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RRPhantom Bekijk Berichten
    De versterker kan dat makkelijk hebben want die kan draaien tussen de 10 en 30 volt, extreem veel marge dus!
    Okej, dan kan die laptopvoeding prima

Het schakelen tussen accu en voeding kun je het beste doen op deze manier:
    - Alle GND's/minnen met elkaar verbinden.
    - Schakelaar die 3 polen heeft, 1tje is voor je laptop voeding, 1tje is voor je accu en 1tje is voor je out. daarna de acculader direct met de accu's verbinden.

Ingeschreven
    Sun 26-Oct-08
    Reputatie Macht
    4
    Dat is net iets anders dan het schema wat ik in elkaar had geflanst:
    *Op basis van een schema van iemand anders maar ik denk dat het redelijk klopt.
    Alleen waar zou jij dan de lader aansluiten?

Ingeschreven
    Fri 29-Jan-10
    Reputatie Macht
    3

L33t paint skillz. Hopelijk kan je hier wat mee.

Ingeschreven
    Fri 29-Jan-10
    Reputatie Macht
    3
    Hoort deze niet bij de overige worklogs/non computer related

+ Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 8 123 ... LaatsteLaatste

LinkBacks (?)

1. 03-04-11, 20:00

Forum Rechten