+ Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 23 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 442

Onderwerp: Car project: Opel Calibra

upgrading....... Vannos will become famous soon enoughVannos will become famous soon enough Vannos's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 19-Apr-09
    Reputatie Macht
    7

Car project: Opel Calibra

hier bij wil ik mijn project ( auto ) op het fora.

weet niet of het gepast is om het te posten in Gallery en build logs.

Maar ik wil het graag laten zien, wie weet steken de HF,ers er nog iets van op.
    waarom ik het post, is puur omdat ik nu meer tijd besteed aan mijn auto ipv pc waar ik eerst ook van alles aan deed.

first een pica van de auto.

er is al een hoop aan gedaan zoals:

Dynamo vervangen.
    startmotor vernieuwd
    Distributie riem
    waterpomp
    v-riem stuurpomp
    v-riem dynamo
    kleppen deksel pakking
    .

als een klein begin
    heb ik de handrem afgesteld.

is simpel af te stellen door het stel meganisme op foto 3.
    rem schoenen gaan dan iets weider staan, Waardoor de remschoenen de trommel eerder raken. Als ik de handrem aantrek.

binnenkort meer
    Laatst gewijzigd door Vannos; 10-05-10 om 19:08.

Junior Member Duriel will become famous soon enoughDuriel will become famous soon enough Duriel's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 28-Nov-09
    Reputatie Macht
    4
    wat meer uitleg erbij?
    dan kan zelfs ik er wat van opsteken
    i5 750, EVGA P55 FTW, EVGA GTX460 1GB SC, Dominator GT

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Reputatie Macht
    46
    Ja dat mag inderdaad
    Weet er niet veel vanaf, maar vind het wel erg interessant

“Be formless… shapeless, like water. If you put water into a cup, it becomes the cup. You put water into a bottle; it becomes the bottle. You put it into a teapot; it becomes the teapot. Water can flow, or it can crash. Be water, my friend…” Bruce Lee

"Float like a butterfly, sting like a bee." Muhammad Ali

Mark wwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond repute wwwicked's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 16-Jun-09
    Reputatie Macht
    49
    Hoewel ik niet echt van Opeltjes hou (als Citrofiel zijnde), is de Calibra altijd een uitzondering geweest.

Een vriend van mij heeft er ook eentje gehad, eerste wat hij gedaan heeft is hem rondom voorzien van schijfremmen (gegroefd en geperforeerd) aangezien hij nogal behoorlijk snel last had van een gebrek aan remkracht.

Junior Member Dutch013 is on a distinguished road Dutch013's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 02-Mar-10
    Reputatie Macht
    3
    Ben zelf geen liefhebber van een (sl)opel dat krijg je als een vw liefhebber. (daarom rij ik zelf een Ford Focus hehehe)
    Maar vind dit wel interessant om te lezen, dus graag meer.

Gr Marco

DataCenter LightStar will become famous soon enough LightStar's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 04-Jan-10
    Reputatie Macht
    3
    Ook hier geen Opel liefhebber al moet ik zeggen dat ik de nieuwe Astra mooi vind om te zien

Geef mij maar Audi of VW das teminste Duitse degelijkheid

Tutti Frutti . LeMoN is on a distinguished road LeMoN's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 02-Oct-09
    Reputatie Macht
    3
    Op zich vind ik calibra's best mooie bakkies, maar ze hebben al te gauw een sjonnie uiterlijk en dan vind ik ze weer niets. Ben zelf toch meer een volkswagen of audi man
    Core I7 Monstertje
    Intel Core i7 920 D0 @ 3Ghz
    MSI Eclipse SLI
    6GB Corsair Dominator 1833Mhz
    EVGA GeForce GTX275 FTW
    Samsung Spinpoint F1 1TB
    BeQuiet! Dark Power Pro 850W
    Corsair Obsidian 800D
    LG Flatron W2442PA-BF
    Logitech G5 v2
    Logitech G15 v2
    Logitech G35
    Logitech Z-Cinema
    Windows 7 Ultimate 64-bits RTM

Senior Member B0B0 is a glorious beacon of lightB0B0 is a glorious beacon of lightB0B0 is a glorious beacon of lightB0B0 is a glorious beacon of lightB0B0 is a glorious beacon of light
    Ingeschreven
    Sun 18-Apr-10
    Reputatie Macht
    7
    als mijn casemod klaar is ga ik ook verder met mijn project auto
    misschien ook een topic van maken :p
    Greetz B0B0

Low and Slow ... Quadcore is just really niceQuadcore is just really niceQuadcore is just really niceQuadcore is just really nice Quadcore's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 04-Aug-08
    Reputatie Macht
    9
    Die wielkasten zien er nog netjes uit voor een model van dat bouwjaar meeste rotten onder je reet vandaan

succes

INTEL® Core™ i7-975X Extreme Edition
    EVGA X58 SLI3 E767
    OCZ 6 GB DDR3-1600 Tri-Kit
    ASUS ENGTX570 DCII
    CORSAIR-AX-1200
    LIAN-LI PC-X1000

Senior Member Nils will become famous soon enough Nils's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 05-Oct-08
    Reputatie Macht
    5
    Mooi, weeer eens wat anders dan een pc!
    Find the answer in music.

Junior Member friedric is on a distinguished road friedric's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 03-Apr-09
    Reputatie Macht
    4
    Alles is hier welkom joh....... Mooi kleurtje !

upgrading....... Vannos will become famous soon enoughVannos will become famous soon enough Vannos's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 19-Apr-09
    Reputatie Macht
    7
    Eerlijk gezegt, was ik altijd zwaar tegen Opel,, ja SLOPEL. was zelf meer BMW maar laatste tijd komen er heel veel bmw's de garage in voor reparatie,s en de meeste bmw zien er gewoon niet uit lekken olie en dat soort dingen. bij de wat oudere bmws tenminste.

maar heb deze wage op de kop getikt, van me zus. die er veel problemen mee had hij starte soms niet. ( en ze reed er als ene gek mee hah ). dus heb ik hem overgekocht. en ga er bij deze dus wat dingen aan doen.

op de foto, in het begin heb je wel gezien dat er een andere voorbumper op zit, die opzich vrij laag op de grond licht zeker voor heuveltjes en opritjes. een opritje was dit keer te veel. dus hing de bumper er niet zo fraai bij. heb het gefixt. eerst met wat parkers maar dat zag er niet uit. dus nu wat netter .

hier wat foto,s

Bumper demonteren, parkers uit de zijkant, die net in de wielkast zitten weghalen.

Er zaten ook nog 2 ophang punten in het midden van de bumper was niet te fotograferen die dus wegelaten. Bumper in zijn geheel er af.

ja bumper er af

Voor de mensen die niet weten wat er achter een voorbumper schuilt.

Niet veel bijzonders. kabelboom van verlichting, stootbumper ( is een kreukelzone achter je gewone bumper)

Gat boren voor nieuwe bevestiging van de bumper.

van het metalen plaatje dat als nieuwe bevestiging dient heb ik helaas niet veel foto,s van. Maar ik bevestig het met popnagels ( zit muur vast)

met de popnageltang de nagel vast zetten

Telkens bleef de popnagel vast in de tank zitten dus ffe gexift

op naar de andere kant

Plaatjes zitten vast

Heb ook de koplampen er uitgehaalt. waarom zie je strax.

dit zit er achter de koplamp. leeggat dus en de aansluitingen van de koplamp.

linkse headlight ook er uit

Bij deze foto kan je goed zien waarom ik lampen er uitgehaald heb. Meestal bij deze auto,s roesten zie op de plekken waar je nooitkomt. ( dat ben ik dus mooi voor en tectyleer de boel. zodat roest en shit weg blijft

had een vollebus tectyl nog staan dus heel het front onderhanden genomen.
    ( zeker bij oudere auto,s is dit slim om de doen.) Zkr voor opels

lv lamp weer terug op zijn plek.

Weer klaar om de bumper te monteren ( echt een onhandig ding zo,n bumper )

je ziet bij deze foto dat de bumper al vaker is vastgezet maar door trempels scheuren die gaten jammer genoeg gewoon uit. Met die popnagel is het hopelijk een tijd opgelost

rechter kant ( bevestiging )

Het resultaat is dat de bumper er super strak op zit

En dat wat achter de bumper nu ook goed beschermt is tegen corrosie,aanslag, roest

tot nu toe mijn eerste update.

binnekort Meer

Member BlackWhizz is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Fri 29-Jan-10
    Reputatie Macht
    3
    Interessant! Ik zie ook een doos van een versterker liggen. Ga je die nog installeren?
    Q6600 - P5Q-VM - 4x1GB DDR2 XMS2 - MSI 5770 1GB - 640GB HDD - OCZ ModXStream 500w - Aangepaste P180 Mini

Mark wwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond repute wwwicked's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 16-Jun-09
    Reputatie Macht
    49
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vannos Bekijk Berichten
    Bij deze foto kan je goed zien waarom ik lampen er uitgehaald heb. Meestal bij deze auto,s roesten zie op de plekken waar je nooitkomt. ( dat ben ik dus mooi voor en tectyleer de boel. zodat roest en shit weg blijft

Had een vollebus tectyl nog staan dus heel het front onderhanden genomen.
    ( zeker bij oudere auto,s is dit slim om de doen.) Zkr voor opels
    Niet alleen bij Opels ;-). Maar ziet er wel beter uit zo (is het ook lekker zwart als je door je bumper "naar binnen kijkt").

De glazen van de koplampen zien er wel verweert uit trouwens. Persoonlijk zou ik andere (heldere) glazen gebruiken. Soort van Angel Eyes.

Ingeschreven
    Sun 19-Apr-09
    Reputatie Macht
    7
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlackWhizz Bekijk Berichten
    Interessant! Ik zie ook een doos van een versterker liggen. Ga je die nog installeren?
    dat is de versterker van mijn zus, die heb ik in der ford ka gelegt dat klinkt echt als een blik met een sub er in . mijn audio komt nog

@wickedd

klopt is bij meerdere auto,s natuurlijk.

ga ik niet aan beginnen heldere koplampen vind ik heel lelijk en nep staan aan de voorzijde.
    vin het zo juist goed staan

Junior Member friedric is on a distinguished road friedric's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 03-Apr-09
    Reputatie Macht
    4
    Dat zou ik nooit of te nooit durven aan mijn nen tutut, Klasse dat je dat allemaal kunt hoor!

Okkii*Eskii Okkii will become famous soon enoughOkkii will become famous soon enough Okkii's Avatar
    Ingeschreven
    Wed 02-Sep-09
    Reputatie Macht
    4
    Das lekker zo.

Jammer dat ik niet me eigen gereedschap en andere zooi heb staan. Anders deed ik ook wel zoiets.

Heb een beauty van de sloop meegenomen. W124

Kenners weten het wel

Ingeschreven
    Tue 16-Jun-09
    Reputatie Macht
    49
    Klinkt als een E-klasse.
    Laatst gewijzigd door wwwicked; 11-05-10 om 01:10.

Oldscool. k.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond repute k.3nny's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 29-Aug-08
    Reputatie Macht
    36
    ik ben ookal jaren(5) automonteur + hobby-ist en geniet elke x maar weer als ik aan de civic mag sleutelen!

Ga zo door!
    Mayhem
    @k.3nny acutely just because you run 2 x DDC in you system doesn't give you lots of pressure at all. Your over head is still not as good as you may think.

Ingeschreven
    Sun 19-Apr-09
    Reputatie Macht
    7
    Idd. hier ook monteur, en hobby, die nu meer overgeslagen is naar auto's

De achterbumper gaat er ook aangeloven, Is puur eigelijk om te kijken of de auto schade heeft gehad, is ook wel belangrijk. Daarna weer lekker tectyleren

bij de voorbumper zag ik dat RV, rechtsvoor iets wat schade had. ivm ingedeukte stootbumper zomaar een heel kleinbeetje. gelukkig niet erg

+ Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 23 12311 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten