+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Welke waterpomp vermogen/snelheid?

Junior Member pc-freak666 is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Fri 09-Sep-11
    Reputatie Macht
    1

Welke waterpomp vermogen/snelheid?

goeden dag

hier bij wilde ik graag weten hoe het zit met de pompen van de waterkoeling

of deze nu het water heel snel of juist heel langzaam het water door de loop moeten sturen

heb namelijk 3 x een 360 rad daar word mee gekoelt me cpu en dan nog 3 keer een evga gtx 260 in sli

en wil er namelijk oko mijn asus sabertooth mee koelen dus vandaar de vraag hoe het zit met het pompen van het water

ik hoor graag u meningen

mvgr

Moderator coolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond repute coolfris's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 04-Feb-08
    Reputatie Macht
    31
    De pompjes kan je het beste beoordelen op de opvoerhoogte (head). Des te hoger deze is des te beter presteert het pompje (tov pompjes met een lagere opvoerhoogte) in een loop met veel koelblokjes.
    Het aantal koelblokjes kan je grofweg als indicatie gebruiken omdat deze in verhouding het meeste weerstand geven aan de doorstroom. In je een loop hebt met één of twee koelblokjes is een pomp met een lagere opvoerhoogte (1 - 2 mtr) al voldoende om tot redelijk een goede flow te komen (3 - 4 lpm en hoger wordt beschouwd als een goede flow).

Met een DDC pompje of een D5 zit je bijna altijd goed.

Linkjes voor je over centrifugaalpompen:
    Centrifugal Pumps
    Centrifugaalpomp - Wikipedia

En eentje over "mythen" van het waterkoelen, waaronder een stukje over snel of langzaam stromend water:
    Watercooling Myths Exposed | Overclockers

Senior Member enthernal has a spectacular aura aboutenthernal has a spectacular aura aboutenthernal has a spectacular aura about
    Ingeschreven
    Thu 30-Jun-11
    Reputatie Macht
    3
    hoe snel het water stroomt is inderdaad niet zo van belang eens je een bepaalde flow behaalt. Belangrijker is dat je die flow ook behaalt als je veel blokken hebt, en daar is de opvoer hoogte een goeie indicatie voor, maar ook het aantal liter per minuut (debiet) is dan van belang, als hij meer weerstand ondervind gaat hij namelijk meer energie moeten steken in het 'opvoeren' waardoor je debiet zal minderen.
    Een handige tool kan je hier vinden; Martin's Flow Rate Estimator
    Als je echt veel blokken hebt (zoals in jouw geval) kunnen twee pompen in serie ook best handig zijn.

Ingeschreven
    Fri 09-Sep-11
    Reputatie Macht
    1
    ow oke ja want heb nettwee van deze pompen gekocht

http://www.webshop-innovatek.de/shop...12V-Pumpe.html

om deze in serie tezetten dus zat tetwijvelen
    Laatst gewijzigd door coolfris; 03-02-12 om 17:12.

Moderator coolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond repute coolfris's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 04-Feb-08
    Reputatie Macht
    31
    Met twee van die pompen zit je zeker wel goed. Mooi ook dat ze maar 6W verbruiken. Dat is ook weer wat minder warmte in het water.

(Ik heb je link even aangepast. )

Ingeschreven
    Fri 09-Sep-11
    Reputatie Macht
    1
    ja had gezien dat hij was aan gepast THANKSSS

ja ik hoop dat ik een mooi setje kan op bouwen zo want ben met een zelf bouw pc bezig wil alles even bij mekaar krijgen en kijken hoeveel ik straks nodig heb

ik zit nu op 3 x 360 rad
    2 x 240 rad
    2 x Danger Den RAD-Reservoir RES-005
    2 x Innovatek HPPS i - High Power 12V Pomp
    amd fx 8120 watergekoelt
    sabertooth 990fx
    en 3 x een evga gtx260 in sli watergekoelt
    dus even kijken wat ik hier van kan maken straks als me behuizing klaar is ze zijn nu me frame aan het lassen

Ingeschreven
    Mon 04-Feb-08
    Reputatie Macht
    31
    Zelfbouw kast + die waterkoelset = foto's

Ik ben in ieder geval zeer benieuwd.

Ingeschreven
    Fri 09-Sep-11
    Reputatie Macht
    1
    ja die foto.s volgen zodra ik alles heb en kan beginnen

het is voor mijn ook allemaal nieuw het waterkoelings en zelfbouw gebeuren

Junior Member yboonstra is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Fri 18-Nov-11
    Reputatie Macht
    1
    Beetje overkill om 3x360 en 2x240 rad in je loop te zetten tenzij je peltier elementen gebruikt..

Je kan makkelijk af met 2x360 rad met push pull ventilators. Scheelt je ook weer weerstand in de loop dus ook minder pompvermogen nodig.

Ingeschreven
    Fri 09-Sep-11
    Reputatie Macht
    1
    ja wil niet zeggen dat ik het allemaal gebruik

er staat ok dat ik het allemaal heb en dat ik eens ga kijken wat ik ervan kan maken
    we zien van zelf wel hoeveel er in komen
    maar wil in iedergeval wil ik twee loops 1 voor video en 1 voor cpu / chipset en het geheugen
    maar ja we zien het van zelf het is de eerste keer dat ik me er mee bezig ga houden
    dus ik zie wel wat het word

+ Plaats een Reactie

Forum Rechten