+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Waterkoeling Setup Vraagje..

die-hard nikser . aapjeh is on a distinguished road aapjeh's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 16-May-08
    Reputatie Macht
    5

Talking Waterkoeling Setup Vraagje..

Hee allemaal,

Ik heb hier een probleem waar ik al een tijdje mee zit.
    mn Striker II formula word gewoon veels te heet, zit al vanaf het begin te bedenken hoe en wat ik hem ga waterkoelen.
    NB+SB staat al vast. dat worden de blokjes van EK. alleen nu zit ik met de mosfets.
    heb opzich het budget wel om ook mosfet blokjes te betalen ( komt ook handiger uit qua hoe de loop moet lopen)
    alleen ben bang dat het water bijna stil staat.
    mn pomp is een Innovatek High power 12 volt pompje.
    Heb in de loop zelf 4 L-inschroef verbindingen zitten, wat ik al behoorlijk
    flowrestrictief vind. nu komt er ook nog bij; ik wil nog een 360-rad halen en deze bovenin me kast plaatsen. alleen de slangen lopen wat raar ( in me gedachte dan ) en komt het dus beter uit als ik mosfet blokjes koop. alleen vind ik dit overbodig, en ook nog is flow restrictief. daarom wil ik die Thermalright koelblokjes erop zetten.
    K heb nu een 240 mm rad van Black ice extern hangen.
    http://www.hardware.info/nl-NL/users...ZJ1kk2md/view/
    dats men systeem kan je beetje kijke hoe alles loopt enzo.

Zit al tijdje serieus met deze vraag,
    en de mensen die zeggen ja koop dan gewoon een nieuwe pomp
    dat komt niet handig uit voor mij, aangezien deze net goed past qua
    uitgangen en afmetingen.

Alvast bedankt.

Groetjes aapjeh.

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Reputatie Macht
    46
    Heb je ook over nagedacht om twee loops in jouw systeem te maken?
    Dus niet jouw pomp vervangen, maar eentje erbij.

Als je nog 5.25" bays vrij hebt, zou je bijvoorbeeld daar een pomp+reservoir bay in kunnen zetten.

Ingeschreven
    Fri 16-May-08
    Reputatie Macht
    5
    Zeker heb ik daar over nagedacht.
    Tijd geleden heb ik het ook al met jou derover gehad,
    zo'n xspc reservoir bay + pomp.k wil alleen weten of ie veel geluid maakt enzo. voor de rest, naja t maakt me niet zo veel uit.
    ik heb nog 5 bays, waarvan ik eentje gebruikt word door een dvddrive, de ander door een resevoir van xspc, single.
    Dus dan zou ik een dual wille aanschaffen, en dan boven elkaar plaatsen.
    + ik wil in de loop vd tijd nog een Zalman 6 channel fancontroller aanschaffen om de geluidsproductie terug te brengen van mijn straaljagert.
    Ik zie dat het pompje van die combo res + pomp een vermogen heeft van 750 liter per uur.
    Mn bestaande pomp is gebasseerd op een Eheim 1048 welke een vermogen heeft van 10 l/ minuut. oftewel 600 liter per uur. dus dat zou betekenen dat die van xspc beter is als mijn bestaande pomp. =.=?
    Laatst gewijzigd door aapjeh; 26-09-08 om 18:43.

Senior Member Garrett is on a distinguished road Garrett's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 04-Sep-08
    Reputatie Macht
    4
    Als je nou die Enzotech mosfetkoelers bestelt, heb ik ook gedaan, mosfets hebben geen water nodig he

Mocht je die sinks bestellen zou ik er ook EK mosfet backplates bij bestellen, Freddy kan dit allemaal leveren
    Zo weet je zeker dat je je mobo niet krombuigt mocht je M3 schroeven gaan gebruiken met monteren, wat ik dus ook ga doen

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Reputatie Macht
    46
    Je kan inderdaad ook gewoon de mosfets met lucht koelen middels Thermalright of Enzotech blokjes. Dat gaat prima.

Tenzij je dat minder mooi vind natuurlijk

De pomp van XSPC is beter dan jouw bestaande pomp.
    Niet alleen het aantal liters per uur is meer, maar ook de opvoerhoogte.
    De XSPC heeft een opvoerhoogte van 1.8M en de Eheim 1.5M.

Ingeschreven
    Fri 16-May-08
    Reputatie Macht
    5
    ja wat ik dan ben vergeten te melden is, dat mijn pomp een verbeterde versie ervan is, maar der wel op gebasseerd is.
    hier een quote van een site over de pomp:

De HPPS i High Power 12V pomp is gebaseerd op een Eheim 1048 pomp en is het grote industriële broertje van de Innovatek HPPS Plus 12V pomp.
    Je vind eigenlijk weinig verschillen maar zijn de prestaties uitstekend.
    De pomp biedt nog betere pomp prestaties dan zijn kleinere broer, en heeft een rustiger betere verloop en natuurlijk de erkende betrouwbaarheid van de Eheim 1048.
    Het maximum hoogteverschil bedraagt 3,10 meter dan ter vergelijking de 2,05 meter van de HPPS Plus.

oftewel: de druk is hoger, alleen het vermogen niet.

Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Reputatie Macht
    46
    3.10 is wel een lekkere opvoerhoogte.
    Voor een loop met veel blokken is dat ideaal

+ Plaats een Reactie

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten