Thread automatically updated every 5 second(s).
Automatic thread refreshing has been stopped because you appear to be idle. Un-Idle
-
Herlaad
-
-
Heb je ook over nagedacht om twee loops in jouw systeem te maken?
Dus niet jouw pomp vervangen, maar eentje erbij.
Als je nog 5.25" bays vrij hebt, zou je bijvoorbeeld daar een pomp+reservoir bay in kunnen zetten.
-
die-hard nikser
.
- Reputatie Macht
- 5
Zeker heb ik daar over nagedacht.
Tijd geleden heb ik het ook al met jou derover gehad,
zo'n xspc reservoir bay + pomp.k wil alleen weten of ie veel geluid maakt enzo. voor de rest, naja t maakt me niet zo veel uit.
ik heb nog 5 bays, waarvan ik eentje gebruikt word door een dvddrive, de ander door een resevoir van xspc, single.
Dus dan zou ik een dual wille aanschaffen, en dan boven elkaar plaatsen.
+ ik wil in de loop vd tijd nog een Zalman 6 channel fancontroller aanschaffen om de geluidsproductie terug te brengen van mijn straaljagert.
Ik zie dat het pompje van die combo res + pomp een vermogen heeft van 750 liter per uur.
Mn bestaande pomp is gebasseerd op een Eheim 1048 welke een vermogen heeft van 10 l/ minuut. oftewel 600 liter per uur. dus dat zou betekenen dat die van xspc beter is als mijn bestaande pomp. =.=?
Laatst gewijzigd door aapjeh; 26-09-08 om 18:43.
-
Senior Member
- Reputatie Macht
- 4
-
Je kan inderdaad ook gewoon de mosfets met lucht koelen middels Thermalright of Enzotech blokjes. Dat gaat prima.
Tenzij je dat minder mooi vind natuurlijk 
De pomp van XSPC is beter dan jouw bestaande pomp.
Niet alleen het aantal liters per uur is meer, maar ook de opvoerhoogte.
De XSPC heeft een opvoerhoogte van 1.8M en de Eheim 1.5M.
-
die-hard nikser
.
- Reputatie Macht
- 5
ja wat ik dan ben vergeten te melden is, dat mijn pomp een verbeterde versie ervan is, maar der wel op gebasseerd is.
hier een quote van een site over de pomp:
De HPPS i High Power 12V pomp is gebaseerd op een Eheim 1048 pomp en is het grote industriële broertje van de Innovatek HPPS Plus 12V pomp.
Je vind eigenlijk weinig verschillen maar zijn de prestaties uitstekend.
De pomp biedt nog betere pomp prestaties dan zijn kleinere broer, en heeft een rustiger betere verloop en natuurlijk de erkende betrouwbaarheid van de Eheim 1048.
Het maximum hoogteverschil bedraagt 3,10 meter dan ter vergelijking de 2,05 meter van de HPPS Plus.
oftewel: de druk is hoger, alleen het vermogen niet.
-
3.10 is wel een lekkere opvoerhoogte.
Voor een loop met veel blokken is dat ideaal
Labels voor dit Bericht
Forum Rechten