• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Verschillende bouw systemen

MRHelmond

New member
Na het kijken van een hele lading aan guide films op youtube waar de filmpjes van JayzTwocents Voor mij al veel hebben duidelijk gemaakt zijn mij toch nog een x aantal dingen onduidelijk. Ik weet dat er mmeerdere bouw systemen zijn voor waterkoeling en elke vorm heeft zo zn eigen voor & nadelen.

Systeem 1: Flexibele slang
Voordelen - Makkelijk bewerkbaar - in combinatie met compressie fittingen ook lek veiliger - Ruime bochten optimale flow.
Nadelen - Bij korte bochten kunnen knikken ontstaan - oogt niet erg gelikt - Niet glas helder.

Wat ik begrijp van flexibele slang is dat het voor puur koelen de beste optie is door de soepele flow blijft de stroming in je water optimaal snel en met de juiste koppelingen kun je het zeer goed tegen lekken beschermen. Helaas kan het er vrij snel rommelig uitzien en ook al heb je transparant toch is het niet echt glas helder.

Systeem 2: Vaste buizen Met koppel stukken
Voordelen - Zeer strak bewerkbaar - zeer nette uitstraling.
Nadelen - Elke koppeling kan mogelijk gaan lekken - Temperatuur gevoelig.

Of je nu kiest voor PETG of Acrylic Beide soorten hebben zo hun voor en nadelen. in dit geval praat ik over rechte petg buizen met hoek koppel stukken. Dit oogt voor mij het mooiste omdat het echt een industriele look geeft. Maar ik word door mijn kennis gewaarschuwd want elk koppel stuk geeft mogelijk de kans op lekkage + Korte haakse bochtjes storen je waterflow wat weer resulteerd in minder koelings vermogen.

Systeem 3: Vaste buizen met bochten
Voordelen - Goede waterflow - Minder koppelingen nodig - moduleerbaar in elke gewenste vorm.
Nadelen - elke koppeling kan mogelijk gaan lekken - Het buigen van de bochten vereist wat oefening.

PETG Glas helder redelijk flexibel maar temperatuur gevoelig.
Acrylic Glas helder Stug en kans op kraken kleine barsten.

ik hou van strak en netjes werken en bouw mijn computer systemen het liefste ook zelf. ik werk al 6 jaar met hydro koeling van corsair maar ben over mijn huidige koeling gewoon niet tevreden. ook de pro active koeler op mijn videokaart werkt niet zo lekker als ik dacht ... tijdens het gamen word de kaart wat warmer en bij 60 graden beginnen de fans op mijn kaart even erg snel te draaien waardoor mijn kaart weer afkoelt de fans weer langzamer gaan draaien of zelfs stoppen en zo herhaalt dit zich continu.... Dan was de oudere vorm van luchtkoeling toch prettiger naar mijn idee.

maar omdat mijn huidige combinatie me niet bevalt heb ik besloten om toch over te gaan naar volledige waterkoeling voor de cpu & gpu Maar ik twijfel enorm over welk systeem ik heb beste kan kiezen. Mijn Kennis geeft aan voor flexible slang te gaan met doorzichtige krimpkous er over tegen het knikken Dit geeft kwa koelen het beste resultaat. ik begrijp hem wel maar ik vind het er niet echt mooi uitzien. ik vind systeem 2 er gewoon het mooiste uitzien maar begrijp ook wel dat dit meer gevaren met zich mee brengt. De mindere flow wat resulteert in minder koelvermogen en de kans op lekkage is iets groter .

ik zou graag meer meningen willen horen en uiteindelijk op goede argumenten mn keuze willen baseren.
 
Eigenlijk kunnen ze alle drie,maar tis de vraag wat je het mooist vind.
Ik zelf heb voor systeem 2 gekozen,omdat ik dat het mooist vind.
Qua flow maakt eigenlijk niks uit wat je kiest,dat is een minimaal verschil.
En die fittingen lekken echt zo snel niet hoor,vooral die van bitspower met een dubbele rubber ring erin.
Het zit best stevig in je fitting.
 
Omdat dit mijn 1e project is heb ik na veel overleg toch gekozen voor de flexibele slang opstelling met compressie koppelingen. Terwijl dit draaid kan ik rustig de tijd nemen te gaan leren buigen met PETG buizen e.d Ik heb niet een simpel pctje en een grote beginners fout kan me erg veel kosten......
Ik heb mijn Winkelwagen denk ik zo wel compleet om te beginnen
en een simpele flowchart gemaakt.
Ik ben alleen nog niet helemaal zeker waar ik de drain ga maken.
 
XenoMorph bedankt voor je reactie. Hmmm en nu kan ik natuurlijk t stukje over hoe link ik mn winkelwagen niet terug vinden....
ad9558b2f40241179bddf99d517a2df6.png


En ik ben het eens met de drain locatie alleen mijn maatje geeft weer aan dat een videokaart niet t stevigste punt is om een drain aan te maken waar ik m ook wel weer gelijk in moet geven. Het zorgt er wel voor dat ik mn systeem kan drainen terwijl t rechtop staat....
Mn plan is t kraantje met koppelstuk zodat als ik ga drainen er makkelijk een stuk slang aan kan maken die de emmer in loopt....
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S Debieten met verschillende tube maten Waterkoeling 2
D bestelling met verschillende leverings data HighFlow Webshop 7
D 2 verschillende merken videokaart zelfde serie Hardware & Software 1
Hightower 2 verschillende gtx 770 van het zelfde merk in sli? NVIDIA 9
z999 [VERKOCHT] Verschillende (bp, koolance) fittingen Verkocht 2
R Mengen koelvloeistof van verschillende merken? Waterkoeling 4
DieHard [CANCELLED] Rond de 72 LED's in verschillende kleuren Verkocht 5
Legendary1985 [VERKOCHT] MEGA opruiming verschillende koel producten] Verkocht 10
Legendary1985 [CANCELLED] MEGA opruiming verschillende hardware's zie ad.] Verkocht 4
W [CANCELLED] Verschillende waterkoeling onderdelen Verkocht 6
mailbomber 2 verschillende vragen mbt radiatoren en coolblokken Waterkoeling 13
Fryslanboy Switch toevoegen aan router voor meerder PC's op verschillende kamers in huis Hardware & Software 1
S verschillende maten slangen in 1 loop Waterkoeling 3
kier Verschillende diameters slang Waterkoeling 11
Betrayedcover NVIDIA gForce SLI met verschillende kaarten mogelijk? Hardware & Software 22
P Uitwerking verschillende pompen Waterkoeling 7
Thierry Watertemp in setup op verschillende plekken (voor blok en na blok etc.) Waterkoeling 2
Yil SLI setup met verschillende clocks. Hardware & Software 7
MASTERBLASTER twee verschillende koelvloeistoffen mengen? Waterkoeling 7
RRPhantom Skulltrail met 2 verschillende CPU's Hardware & Software 18
dopestuff gaan verschillende full cover blocks samen? Waterkoeling 6
Robin Verschillende voltages wat doet het? Overclocking 2
S 1e keer zelf bouw Waterkoeling 2
Sw333t Nieuwe HTPC bouw, advies gevraagd over tuners Hardware & Software 10
HighSpeed^ [TUTORIAL] Bouw je PS3 om! Gaming 6
arwin74 arwin74 ze bouw putje hahaha Gallery & Build Logs 82
Edtje De bouw van de vijver Algemene Discussies 31
Johnny HDD ophang systemen / Sharkoon Vibe-Fixer HighFlow Product Suggesties en Nieuws 15

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan