• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Slang wordt "platgezogen"

Woozy

Member
Hoi,

eerst en vooral effe me setup uitleggen:

Reservoir (extern) - pomp 1 - pomp 2 -360rad - vgablock 1 - vgablock 2 -240rad (extern)

nu maak ik dus mee dat de (lange) slang van reservoir naar pomp 1 word platgezogen, als de pc uitstaat komt de darm terug normaal

Beide pompen zijn de mpc 355
Slang is Masterkleer highflow 3/8" ID

Wel zit er een verandering van slang op van reservoir naar pomp 1 , namelijk van 6mm id slang naar de masterkleer 3/8" id slang. Nu zit deze 6mm slang ook op de pompen en heb het aan het uitgang vd pompen niet maar daar wordt het water gestuwd ipv gezogen natuurlijk.

Deze verandering van slangen komt omdat het reservoir en pompen uiteindelijk uit projectorsystemen komt. Reservoir kon ik zoiezo niet aanpassen of ik moest een nieuw kopen en voor de pompen ja ik was te lui die tops te vervangen + zo ben ik zeker dat het niet lekte.

Temps zien er in mijn ogen goed uit, 29° a 30°C idle(voor de wc 39-40°c), 45°c in bad company 2 (waar ik met de stockkoelers makkelijk 80-90°c haalde (asus gtx480, alle opties maxed out))

Hoe kan ik dit oplossen? Knikveren zitten er (nog) niet op, behalve op de 6mm darmpjes.

Foto's van de setup kan ik morgen plaatsen indien dit meer verduidelijking zou te kunnen teweegbrengen.

Bedankt voor de raad alvast
 
mag er dan 1 pomp uitgeschakeld worden terwijl die in de loop zit? of mag ik weer lopen knutselen?:095:

de projectoren waar de pompjes uitkomen (1/projector wel) zijn nogtans volledig met zo'n 6mm ID slang gekoeld en doet perfect zijn werk wel
 
En ik ben een vliegtuig ...

Noem mij 1 res uit de shop van Freddy die niet lucht- en waterdicht is.

Ik ga er daarbij wel van uit dat ongebruikte gaten op de juiste manier afgesloten
worden, om te voorkomen dat je je er te makkelijk vanaf kunt maken ;)
 
andere slangen staan nu niet meteen bol calimero, hebben de gewone vormgeving van de normale slang diameter. is er echt geen oplossing om dit zonder een pomp eruit te halen eigelijk? want zou eigelijk niet echt graag het systeem moeten drainen ervoor :( + die 2 pompjes vind ik wel mooi ogen lol

hebt al geprobeerd om van res naar pomp 1 in 6mm id slang te blijven werken maar ook die word platgezogen. Wel nog niet geprobeerd met knikveren rond die 6mm slang. Passende knikveren voor me masterkleer darm heb ik (nog) niet.
 
Zonder drainen blijven denk ik alleen anti-knik veren over ?

En is je reservoir een open bak die regenwater op zou kunnen vangen ?
Als het res. gewoon gesloten is kan je daar hooguit te maken hebben met
lucht die makkelijker samengeperst wordt dan water, en dan nog heb je
een enorme bak nodig om er genoeg lucht in te krijgen zodat er ruimte
ontstaat om het dicht knijpen van de slangen te verklaren.

De pomp(en) zetten immers ook weer druk op het res, toch ?

@calimero: met een puur gesloten loop zou dat inderdaad waar zijn, maar in dit geval niet omdat men een reservoir heeft ;)

Nu zeg je dus dat een fles cola leeg loopt met de dop er op als je 'm ondersteboven houdt ....
 
reservoir is geen open regenbak nee :p
straks als ik terug thuis ben post ik asap foto's zodat iedereen het ziet. Wat ik ook raar vind, zit een ontluchtingssysteem op het res als ik dat opendraai komt het water in het reservoir omhoog oO of is dit normaal? want is me eerste reservoir met ontluchtingsysteem op. Op het werk waar het reservoir vandaan komt kunnen ze me ook voor geen voet er verder info over geven, in de productie zijn het mensen die maar een handleiding volgen hoe het te monteren, en de production engineers die het ding "ontwikkeld" hebben (koelingssysteem vd projector) hebben het altijd maar veel te druk daar even tijd voor vrij te maken.
 
330uydx.jpg
links is de plat gezogen darm dus
286sett.jpg
ietwat mislukte detailfoto
hx4ri8.jpg
Reservoir
 
zijn dat bij je res nu een stel quick release??
zo ja dan licht daar je probleem.... die zijn best restrictief en de pompen zuigen lekker ;)

dus je hebt een paar opties in mijn ogen...
1 pomp er tussenuit halen
2 op een of andere manier de pompen regelen zodat ze minder hard pompen
3 de quick release er tussenuit
 
En ik ben een vliegtuig ...

Noem mij 1 res uit de shop van Freddy die niet lucht- en waterdicht is.

Ik ga er daarbij wel van uit dat ongebruikte gaten op de juiste manier afgesloten
worden, om te voorkomen dat je je er te makkelijk vanaf kunt maken ;)

eeuhm?

Dopestuff heeft gelijk, lucht is samen drukbaar, dat vang dus de bolling op die normaal zou moeten onstaan.
 
Res tot de nok vullen en dan kijken hoeveel lucht je nog hebt.
En dan eens rekenen hoe heet dat wordt om het verschil in volume te berijken
wat er door die slang veroorzaakt is ....

Met deze theorie ben ik gek dat ik nog in WC geloof .... Terug naar lucht dan maar ?
 
zijn dat bij je res nu een stel quick release??
zo ja dan licht daar je probleem.... die zijn best restrictief en de pompen zuigen lekker ;)

dus je hebt een paar opties in mijn ogen...
1 pomp er tussenuit halen
2 op een of andere manier de pompen regelen zodat ze minder hard pompen
3 de quick release er tussenuit

Dan zullen het waarschijnlijk die quickreleases zijn, want die gebruik ik namelijk om van slang om te vormen... Aan de andere kant van die darm zitten er namelijk ook nog.

@ calimero dat wilde ik al doen om hem tot de nok te vullen, maar zoals ik al zei vanaf ik em open doe komt het water omhoog, en ja het spuit eruit dan. Gelukkig was ik wel zo slim me res. te ontkoppelen van de case en zo geen nattigheid aan me voeding of in de case.
 
goedkoper kon niet calimero :p heb ze gratis gehad die ^^. nu is er al 1 van de 3 quickreleases ertussen uit zonder succes.

Heb me ander tubereservoir eropgemonteerd dus 1 quick release van res naar pomp1 is weg. nu zit er nog 1tje voor pomp 1 en 1tje na pomp 2, ga eens zien of ik het wat makkelijk weg krijg die voor pomp1. Die na de pomp 2 word een hele andere klus want die loopt dan naar me 360 rad die bovenaan de kast gemonteerd is intern. kan et 360 rad ook niet makkelijk uitmonteren want daarvoor zit me 2de rad. in de weg (top moet van de case af). Aj aj waar ben ik aan begonnen lol.

edit:

als ik die voor pomp 1 zou moeten wegnemen zit ik met een verloop van 3/8 id naar 1/2id slang, zou dat geen probleem opleveren dan?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Ruud Fitting en slang compatibiliteit 3/8 1/2 Waterkoeling 5
Ruud Hoe veel meter slang voor GPU en cpu cooling? Waterkoeling 1
D Juiste fitting bij slang Waterkoeling 2
S Compatibiliteit Coolant & Slang Waterkoeling 0
L Vraagje silicone slang gebruik Waterkoeling 4
J probleem primochill slang icm ek fitting Waterkoeling 2
T Welke kleur slang en koelvloeistof? Advies gevraagd Waterkoeling 2
AQuAKiNG primochill slang 15,9/11,1 mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
S Vraag over slang en fitting. Waterkoeling 2
T 'metalen slang' Waterkoeling 1
Thierry Bitspower C47 en 13mm slang. Waterkoeling 3
H welke 3/8 slang? Waterkoeling 4
Freddy TFC-Feser Slang Actie: 3/8ID-1/2OD 2 Meter voor 2 Euro! OP = OP HighFlow Computer Cooling Shop 10
R Welke (merk) 3/8 slang zal ik nemen? Waterkoeling 3
R Blood Red kleur, welke koelvloeistof met welke slang? Waterkoeling 1
M Past de slang met deze fittingen? Waterkoeling 2
B Lichte knik waterkoeling slang Waterkoeling 7
Thierry Tygon E-1000 slang "plasticizer free" HighFlow Product Suggesties en Nieuws 22
W Probleempjes: CPU FAN, Slang, Waterflow meter, troebel water Waterkoeling 1
Marcel2102 kleinere slang op me wc Advies Waterkoeling Setup 5
D Eerste WC-Build help nodig bij fitting/slang keuze etc Advies Waterkoeling Setup 6
Betrayedcover [IN-ACTIVE] fittingen+slang+klemmen+antiknik veer 1/2] Verkocht 1
C kan iemand mij helpen een slang voor mijn ek waterkoeling set uit te zoeken Waterkoeling 1
P Waterkoeling slang vervangen of niet Waterkoeling 4
M EK-DCP 4.0 pomp incl. met 1/2" slang? Waterkoeling 4
D Aanslag in slang Waterkoeling 9
k.3nny Feser Tube / Slang 1/2 ID - 3/4 OD Orange HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
J Brakke fittingen/Slang? Waterkoeling 10
D Welke slang en fittingen voor nieuwe setup WC? Advies Waterkoeling Setup 3
M [INACTIVE] Slang klemmen Verkocht 0
Sw333t [INACTIVE] 1/2" slang, circa een halve meter Gevonden 17
mistervis007 Waterblok voor Zotac GTX 260 + fittingen voor 8 mm slang Waterkoeling 15
M5rvii welke slang route ..? Waterkoeling 8
G Slang gaat dicht zitten Waterkoeling 14
M wc slang upgrade vraagje Waterkoeling 16
O Welke slang past op 13MM (1/2) Bitspower Schroeffitting? Waterkoeling 2
Ctrl suggesties slang aansluiting. Waterkoeling 3
kier Verschillende diameters slang Waterkoeling 11
focus08 Welke slang? Waterkoeling 12
Mobomonster Tygon 7/16" - 5/8" clear/zwart slang HighFlow Product Suggesties en Nieuws 20
P Vraagje: (3/8 ID -1/2 OD) fittingen met (3/8 - 1/2) slang? Waterkoeling 4
B slang keuze Waterkoeling 2
MonsterEnergy Slang grootte/formaat XSPC X2O Delta V4 WaterCooling Kit Waterkoeling 1
J Slang komt tegen videokaart/heatsink/heatpipe, is dat een probleem? Waterkoeling 3
XenoMorpH Anti Knikveer "11MM (7/16)" geschikt voor Tygon 8-11mm slang? Waterkoeling 2
Mobomonster Tygon 3/8 ID - 5/8 OD slang Zwart (niet UV!) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
M EK-FC280 GTX SLI Acetal Slang aansluitingen? Waterkoeling 1
E Slang monteren op Swiftech MCP655 Waterkoeling 8
Xtrafresh knikveer voor 8mm OD slang? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Freddy Verschil koelprestaties met grote of kleine slang formaten Waterkoeling 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan