+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Problemen met flow Watercooling

Junior Member mikeymore is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Fri 18-Nov-11
    Reputatie Macht
    0

Problemen met flow Watercooling

Hallo, ik heb een half jaar geleden een set WC besteld bij Highflow. Alles geïnstalleerd en het werkte naar behoren. Onlangs zag ik toevallig dat het water troebel was geworden. Ik heb toen gelijk nieuw demi water en Corrosion blocker besteld.

Er dreven ook vlokken/klontjes in mijn reservoir, maar heb mijn systeem toch nog een keer aangehad om te bestellen. Toen viel mijn systeem steeds uit, naar later bleek door te hoge temps. Ik heb een EK set. Ik heb een EVGASR-2 met 2x een x5680 @ stockspeed nog. Ik kwam er achter dat de leiding vanaf mijn 1e processor en tussen de 2de en het reservoir kokend heet waren, en dat de leiding vanaf de rad naar de 1ste proc. heel koel was.

Volgens mij is of de pomp verstopt geraakt, of ergens in de rad. Iemand een goede suggestie?? Ik zal toch eerst het systeem moeten drainen, maar hoe kan ik dit het beste aanpakken??

Alvast bedankt voor het meedenken!

Oldscool. k.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond repute k.3nny's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 29-Aug-08
    Reputatie Macht
    36
    piiics !

Ik denk dat 1 van je 2 cpu blokken is verstopt.

Ik zou niet aarzelen en gewoon alles uiteen halen, hier veel pics dumpen en dan beoordelen wat er fout is gegaan, of kapot
    Mayhem
    @k.3nny acutely just because you run 2 x DDC in you system doesn't give you lots of pressure at all. Your over head is still not as good as you may think.

Senior Member Hyperion will become famous soon enough
    Ingeschreven
    Sat 03-Apr-10
    Reputatie Macht
    3
    Idd kenny ik denk ook de 2 cpu blokken eens opendoen.
    Khad net hetzelfde voor 20 l/u minder flow door verstopte cpu blok
    Radiatoren verstoppen nu niet gemakkelijk
    En pics posten als je de blokken open hebt
    Have fun !

Sent from my LT15i using Tapatalk

Junior Member yboonstra is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Fri 18-Nov-11
    Reputatie Macht
    1
    Wat voor koelvloeistof heb je gebruikt ?

Toevallig toch niet de toevoeging van zalman? (deze is zeer slecht en zal je setup vernielen).

Hoogst waarschijnlijk zullen al je koelblokken vol zitten met corrosie wat veroorzaakt is door verschillende metalen in je loop. als je daarbij dan alleen gebruik maakt van demi water zal dit het proces alleen maar versnellen.!

Ik heb er zelf ook last van gehad, het aluminium van mijn cpu blok was bijna door gecorodeerd door die zalman bende.
    gebruik nu sinds enige tijd gewone koelvloeistof wat je bij de halfords kan halen wat iets verdunt is met demi water.
    Heb geen last meer van lucht, troebel of vlokken in het water!

succes met je schoonmaak
    Laatst gewijzigd door yboonstra; 18-11-11 om 13:52.

Kapitein Sanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud of Sanders's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 03-Dec-09
    Reputatie Macht
    19
    Als je een aluminium CPU block gebruikt zal je sowieso ernstige aanvreting ervaren vanwege de reductie reactie die plaats vind met het koper dat o.a. in de radiator aan het oppervlak zit.

Vissa! Vissa is a splendid one to beholdVissa is a splendid one to beholdVissa is a splendid one to beholdVissa is a splendid one to beholdVissa is a splendid one to beholdVissa is a splendid one to beholdVissa is a splendid one to behold Vissa's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 13-Oct-08
    Reputatie Macht
    13
    Toevallig Fesor One KVS gebruikt met een kleurtje? Dat spul zorgde bij mij na 2 weken al voor klonten/slierten in mijn blokken.

Het beste is om alles los te halen en te inspecteren. Misschien dat er iemand bij je in de buurt woont die zou willen helpen?

l3p
    l3p is nu online.
    Moderator l3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond repute l3p's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 15-Jun-09
    Reputatie Macht
    39
    Als je EK cpu blocks hebt zou ik sowieso die eerst checken, deze moet ik ook eens per 3 maanden even schoonmaken.

Oh we willen natuurlijk sowieso pics zien van die wrede setup

All Projects : www.l3p.nl

Oldscool. k.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond repute k.3nny's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 29-Aug-08
    Reputatie Macht
    36
    Aaah ik herinner me deze buy nog,

Je heb een ek 360 set met een extra cpu blok toch?

Ik denk dat je met een clogged up cpu blok zit

toevallig blauwe/rode of zwarte vloeistof?
    Mayhem
    @k.3nny acutely just because you run 2 x DDC in you system doesn't give you lots of pressure at all. Your over head is still not as good as you may think.

Member Kamuchi will become famous soon enough Kamuchi's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 19-Jun-09
    Reputatie Macht
    3
    gewoon cpu blockje open en schoon maken

de mijne is elke 2 maanden wel behoorlijk verstopt met blauwe feser zooi

+ Plaats een Reactie

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten