+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Plaatsing 120 rad in HAF 932

Member faust2016 is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Fri 01-Apr-11
    Reputatie Macht
    2

Plaatsing 120 rad in HAF 932

Binnenkort ga ik flink aan de slag met de PC en de mn WC-loop. Ik heb al een goed idee van wat ik ga doen en het meeste is al in huis (het kriebelt echt enorm om er mee aan de slag te gaan, maar ik wacht nog op een mobo )

Anyhow: Ik heb altijd mijn 120 rad achterin gehad (een HW Labs B.I. GTX 120 Lite). Ik heb nu een XSPC RS120 aangeschaft omdat ik de GTX te dik vond op die plaats. Ik had namelijk erg weinig ruimte bij verwisselen van CPU's en mobo's (en dat doe ik nog wel eens). Nu zal de GTX wel wat meer koelvermogen hebben dan de RS120, vooral op hogere fansnelheden, dus ik wil de GTX misschien toch in de loop houden.

Ik had bedacht dat ik mijn 120 rad natuurlijk ook onderin kon plaatsen. Het voordeel daarvan: Geen geklooi meer met het losmaken van het CPU blok en ik kan evt ook fans in push op de 360 zetten die bovenin hangt.
    Nadeel is dan weer dat de loop een stukje minder compact wordt en dat ik meer slang nodig heb.

Even plaatje van de 'huidige' situatie:

Het alternatief is dus een 120 waar nu de die fan op de bodem van de kast ligt.
    Iemand die hier even zijn licht op kan laten schijnen? Ik kom er even niet uit

Senior Member The Grinch has a spectacular aura aboutThe Grinch has a spectacular aura about
    Ingeschreven
    Wed 02-Nov-11
    Reputatie Macht
    2
    in de 5,25 bays??

Ingeschreven
    Fri 01-Apr-11
    Reputatie Macht
    2
    Daar staan nu mn pomp en tube res, en na de 'verbouwing' zit daar een XSPC Dual Bay D5 res. Daar is dus helaas geen plaats.

Kapitein Sanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud of Sanders's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 03-Dec-09
    Reputatie Macht
    19
    HDD's naar de 5.25" bays en een 240 radiator op de grond.
    Als ik tel ga ik uit van 2 bays voorde bay res + een fancontroller. Dan heb je 3 bays over, waar je minstens 3 schijven kwijt kan. Met wat creativiteit wel meer.

Ingeschreven
    Fri 01-Apr-11
    Reputatie Macht
    2
    Ik hou maar 2 bays over, omdat de RX360 nogal dik is. De fancontroller is niet zo diep, dus die past wel voor de radiator. De dual bay res en HDD's hebben echter iets meer ruimte nodig.

Daar komt dan nog eens bij dat ik eigenlijk de HDD bay liever gewoon intact laat en dat nog een 240 erbij niet nodig is. Eigenlijk is er naast die 360 verder niet echt een extra 120 nodig. De hardware die gekoeld moet worden is een Phenom II X2 en een 5870.

Het verschil tussen de GTX 120 passief draaien (dan voert ie door de hoge FPI bijna geen warmte af) en met de fans op 1000~1200 RPM was rond de 1c.

Maargoed, gezien ik nu 2 120 rads heb liggen is het zonde om er niet tenminste 1 te gebruiken lijkt me.

Senior Member The Grinch has a spectacular aura aboutThe Grinch has a spectacular aura about
    Ingeschreven
    Wed 02-Nov-11
    Reputatie Macht
    2
    tsja, dan misschien de gtx buiten de kast hangen tov waar hij nu hangt.. zit echt veel anders op, of je moet ze op je side panel gaan bouwen..

Oldscool. k.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond repute k.3nny's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 29-Aug-08
    Reputatie Macht
    36
    die 120mm rad ditchen een 1 dikke loop maken ?
    Mayhem
    @k.3nny acutely just because you run 2 x DDC in you system doesn't give you lots of pressure at all. Your over head is still not as good as you may think.

+ Plaats een Reactie

Forum Rechten